2015-06-12, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Fast ser det där verkligen ut som en hammare/yxa? För mig ser det ut som att det kan vara kragen på hans tröja eller något hängsle. http://cdn1.24liveblog.com/images/2015/06/12/img_557ac625b3aaf.jpg

Är det inte hans mask som han tagit av?
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Jag hörde henne säga det på Expressen live.
Det spelar ingen roll. Hon har inte sagt det i förhör med polisen och då har det aldrig hänt.

Nej, jag tycker inte heller att det är rimligt, men säger polisen att det inte har hänt så har det officiellt inte hänt. Sen ska vi ha i beaktande att polisen givetvis pumpar ut desinformation under ett sånt här fall.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Konspiration:
Pappan jobbar med underrättelse.
Det här är ett verk av ryska FSB/KGB-killar.
Dom har plockat med henne + spridit ut lite tillhörigheter här och där för att sätta ut villospår. Hon ligger i bakluckan på en bil på väg till kaliningrad

Långsökt kanske, men tanken kittlar, kan ju vara så. Om ett år dyker hon upp i en film producerad i Syrien och används som utpressning mot svenska militära intressen.

Nej, jag tror inte på det, men fullt möjligt.
2015-06-12, 13:55
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
å fan har dom hittat en yxa och hammare i gödselbrunnen? kan väl lika gärna va en bonde som jobbar på gården som slängt det för flera år sen, om nu föremålen ser nya ut och inte blivit angripen av gödselskiten så kan det kanske va intressant.
Senast redigerad av SS-Panzer-Division 2015-06-12 kl. 14:02.
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Varför har man gjort sig besvär med att placera ut de olika tillhörigheterna på olika platser med risk om att bli sedd?

?

För att man är en lokal förmåga som känner sig trygg i att fara runt på småvägar utan att någon höjer på ögonbrynen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aomajgad
Faaaaaast, som gammal brottare så finns det ett grepp som inte är alltför okänt som kallas brandmannagrepp. Kan lyfta mer än vad man tror med det greppet. Så jag vet ej. Tror det är rätt lätt om du frågar mig

Ja, VM i kärringkånk visar att man kan göra en hel del fysiska övningar fast man bär på en person.

https://www.google.se/search?q=vm+k%C3%A4rringk%C3%A5nk&biw=1294&bih=785 &source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIod LblYyKxgIVhxQsCh3PIwC9
Bannlyst
Vad är det för teori att hennes pappas karriär inom FM har med detta att göra? Vet vi vad han jobbade som på Karlsborg (K3)?
2015-06-12, 13:56
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Jag förstår att polisen vänder på alla stenar, men militärspåret känns inte alls troligt. Jag tror att polisen börjar vara desperata.
Det var var GP som drog militärkortet?
Medlem
Jag befarar att Lisa och GM är lååååångt ifrån platsen. GM har haft (5?) dagar på sig att föra bort Lisa. Desstuom verkar detta planerat, alltså ligger GM många steg före polisen. Jag befarar att Lisa inte är vid liv
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Långsökt kanske, men tanken kittlar, kan ju vara så. Om ett år dyker hon upp i en film producerad i Syrien och används som utpressning mot svenska militära intressen.

Nej, jag tror inte på det, men fullt möjligt.

Nej nej nej, det är inte alls fullt möjligt!!
Det är typ 0,001% chans att detta stämmer.
Sluta nu!
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det där med nyckeln i ladan är inte bekräftat. Själv är jag tveksam, framförallt eftersom ladan inte tillhör caféet. Man kanske gömmer en nyckel men inte i en byggnad som man själv inte äger/arrenderar.

Hur som helst. Om vi ponerar att ändå är så, tror du då inte att just denna detalj är en grej man inte gärna avslöjar i TV? Likväl som att man inte gärna avslöjar var man gör av dagskassan osv?
Hmm, information om förvaring av dagskassa kan jag väl förstå, men att byta ut platsen man hänger nyckeln på till följd av intervjun är väl ingen stor grej? Men låt oss återigen anta att det är så det ligger till, att hon håller inne med information om verksamheten. Om hon kan hålla inne med något sådant kan hon lika gärna småljugit om något annat också. Men tycker vi lämnar det här då ryktet som sagt ännu inte är bekräftat.
2015-06-12, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mycket intressant, dock jävligt dålig stil av media att publicera uppgifter om att pappan kan vara tjänstgörande i ett hemligt specialförband, de utsätter honom därmed för en risk.

Det är nog ganska välkänt, han är ju inte helt anonym utanför försvaret heller. Har många utländska kontakter både i och utanför arbetet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in