Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 13:49
Medlem
stockholmsgranatens avatar
Det som ligger i silon kan ju ha legat där länge, så föremålet som syns i handen på mannen i silon är ganska irrelevant enligt mig!
Medlem
aomajgads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheephunter
Exakt. Krävs uppenbarligen stege eller dylikt. Otroligt svårt för GM att bära en kropp som vi nog kan anta väger ca 50kg och dumpa den där. Har svårt att tro att gödseltanken kommer att ge ett dyft.

Faaaaaast, som gammal brottare så finns det ett grepp som inte är alltför okänt som kallas brandmannagrepp. Kan lyfta mer än vad man tror med det greppet. Så jag vet ej. Tror det är rätt lätt om du frågar mig
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Jag har också läst det, liksom att en av kollegorna sagt att den besvärlige kunden tjafsade med Lisa, men att Lisa var lika glad ändå efteråt. Enligt polisen har det aldrig hänt.

Vi måste lite på den information polisen ger, även om den motsäger det vi hört innan.
Jag hörde henne säga det på Expressen live.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Du är ju ta mej fan dummare än tåget.

Att polisen borde ha större resurser, är inte samma sak som att polisen gjort ett misstag som inte sökt i brunnarna tidigare. Förstår du nu då?

Pajas.
Du kan vara pajas.
Klart polisen har sökt igenom brunnarna tidigare, nu töms dom för å vara extra noga. Kan tex ligga islängda bevis.
2015-06-12, 13:50
Medlem
Klappars avatar
Jag har sökt i tråden, men inte funnit något.

Har polisen förhört t.ex kompisars föräldrar, föräldrarnas kollegor eller andra personer som kan ha kommit i kontakt med henne som man inte har tänkt på? En kompis förälder kan ju ha fått känslor för henne och råkat höra när hon berättade för dottern att hon skulle åka hem själv. Valde därför att slå till vid det tillfället och eftersom dottern kände igen personen så valde hon att följa med frivilligt till att börja med.

Samma med en förälders kollega, pappan berättade kanske för kollegorna hur stolt han var över att dottern skulle åka en sån lång bit själv. Kollegan som är kär i henne valde därför att ta henne just då. Galna teorier, men dom är inte helt osannolika.
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Tror inte att polisen seriöst tror på att hon är utomlands. Detta är snarare en säkerhetsåtgärd. Chansen är minimal att hon är utomlands och därför skadar det inte att efterlysa henne internationellt.

Minimal? Snarare obefintlig. Detta är bara en vanlig sak polisen gör i sådana här sammanhang, så kan folk sluta vara så exalterade över detta?
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det där med nyckeln i ladan är inte bekräftat. Själv är jag tveksam, framförallt eftersom ladan inte tillhör caféet. Man kanske gömmer en nyckel men inte i en byggnad som man själv inte äger/arrenderar.

Hur som helst. Om vi ponerar att ändå är så, tror du då inte att just denna detalj är en grej man inte gärna avslöjar i TV? Likväl som att man inte gärna avslöjar var man gör av dagskassan osv?

Vi vet ju inte, men caféägaren verkar vara bundis med mannen som äger ladan, kanske hon arrenderar cafébyggnaden. I så fall inte långsökt att de har tillåtelse att använda ladan som överlämningsplats för en nyckel.

Att de verkar vara bundis baserar jag på intervjun med markägaren där han nämner henne vid förnamn på ett sätt som antyder att de är tjenis med varandra.
Medlem
nygards avatar
Fast ser det där verkligen ut som en hammare/yxa? För mig ser det ut som att det kan vara kragen på hans tröja eller något hängsle. http://cdn1.24liveblog.com/images/2015/06/12/img_557ac625b3aaf.jpg
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Fasen vad jag tycker att ägarinnan verkar mysko på något sätt. Givetvis kan hon vara chockad, men jag tycker hon uttrycker sig på ett väldigt konstigt sätt.

Där är visa ämnen, som gissningsvis bringar känslor som hon inte vill ha att göra med. Vilket gör att hon låser sig. Människor kommer med bagage, bra eller dåligt.
Senast redigerad av Socialaterkomst 2015-06-12 kl. 13:59.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Förtydligande: Detta har man hittat i en utav gödselbrunnarna:

Ett hammar-liknande föremål

http://cdn1.24liveblog.com/images/2015/06/12/img_557ac625b3aaf.jpg

Kan det vara mordvapnet??
2015-06-12, 13:51
Medlem
VickanBs avatar
Vet någon vilken typ av mobilfodral det var eller har bättre koll på sådana än jag? För jag förstår inte varför någon har tagit av det. De flesta skal och fodral klickar man ju fast mobilen i och den går inte att få ur i första taget.
2015-06-12, 13:51
Medlem
JSelwyns avatar
Så hon Lisa försvinner utanför cafeét runt 18-tiden på söndag.
Myckte tyder på att hon har blivit bortlockad ifrån platsen där mopeden stod. Därav att handsken hittas vid ladan om nu inte mopeden också stod där.
Det som gör det här försvinnandet lite/mycket udda är alla dessa tillhörigheter som hittas i den närmaste omgivningen. I vanliga fall så vill man ju minimera risken att lämna spår efter sig. Hur har dessa tillhörigheter hittas och i vilken riktning från cafeét sätt, nord, syd etc?
När i tiden börjar dom hittas? Vi har ju en massa frivilliga som varit ute mer i egen regi i början (om jag inte minns fel) och senare i Missing People's regi. Så min fundering är om det finns bland några av desa frivilliga en person som lägger ut dessa saker? Skulle vilja likna det vid en person som tänder på ett hus och sen står och tittar på när brandkåren släcker samma hus (kommer inte på benämningen på den typen av person just nu, arsonist på engelska iaf).
Så med grundval på dessa föremål, så kanske man bör titta närmare på vilka/vilken de är som vill hjälper till?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in