Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 13:51
Medlem
Konspiration:
Pappan jobbar med underrättelse.
Det här är ett verk av ryska FSB/KGB-killar.
Dom har plockat med henne + spridit ut lite tillhörigheter här och där för att sätta ut villospår. Hon ligger i bakluckan på en bil på väg till kaliningrad
2015-06-12, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Förtydligande: Detta har man hittat i en utav gödselbrunnarna:

Ett hammar-liknande föremål

http://cdn1.24liveblog.com/images/2015/06/12/img_557ac625b3aaf.jpg

Hur vet man det? Det kanske är hans hammare för att kunna slå ner den där pinnen?
Den ser väldigt ren ut, om hammaren hade legat där så hade den varit svart. Och jag tror inte att han skulle ställa sig och polera hammaren där och han hade inte haft handen runt handtaget på det sättet.
2015-06-12, 13:52
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrasshunt
Någon som ens tänkt på att Sveriges största sjö ligger just vid Blomberg? dvs Vänern.

Finns ju HUR mkt ställen som helst att lägga en kropp, finns milsremsor med "strand" att lägga en kropp oupptäckt, hela kinnekulle och runtom är ju omringad av vänern.

Tragiskt, och lite läskigt detta som hänt, men om kvinnan skulle vara dumpad, kan det mycket väl vara vid vattenbrynet någonstans längs vänerstranden.

Skulle hon vara dumpad skulle fåglar röjt platsen vid det här laget.
Medlem
tobyges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Fasen vad jag tycker att ägarinnan verkar mysko på något sätt. Givetvis kan hon vara chockad, men jag tycker hon uttrycker sig på ett väldigt konstigt sätt.

jag vet själv vem ägarinnan är och vi brukar stanna till och prata när vi stöter på varandra. Jag skulle bli extremt förvånad om hon har något med försvinnandet att göra då hon är en mycket bra och engagerad person som drivit cafeer i många år!
Medlem
Skaraborg2s avatar
Utomlands?

[quote=krackelerar|53660462]Kan det vara utländska gästarbetare som blivit betuttade i flickan och tagit med sig henne på vägen till hemlandet?
En lastbilschaufför från Baltikum?
Kanske en taxichaufför från sydligare nejder? Allt är ju möjligt.[/QUOTE]

Det har du rätt i att allt är ju möjligt eftersom ingen vet vad som har hänt.

Fast jag betvivlar att LH har blivit förd utomlands. Som en annan skribent skrev så är säkert efterlysningen via Interpol gjord för att man försöker täppa till alla hål som går s. a. s.

Jag tror inte att polisen tror att hon befinner sig utomlands.
Medlem
Sheephunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aomajgad
Faaaaaast, som gammal brottare så finns det ett grepp som inte är alltför okänt som kallas brandmannagrepp. Kan lyfta mer än vad man tror med det greppet. Så jag vet ej. Tror det är rätt lätt om du frågar mig

Jo, det greppet har man ju fått lära dig någon gång. Men upp på en stege? Jag vet inte. Utesluter det inte, men jag hade inte löst det själv.

Vidare, vart är tecknen på våld om nu föremålet i gödseltanken använts? Tror även detta är irrelevant.
2015-06-12, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Hur vet man det? Det kanske är hans hammare för att kunna slå ner den där pinnen?
Den ser väldigt ren ut, om hammaren hade legat där så hade den varit svart. Och jag tror inte att han skulle ställa sig och polera hammaren där och han hade inte haft handen runt handtaget på det sättet.

Tänkte på de också att han inte har handskar på sig
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Konspiration:
Pappan jobbar med underrättelse.
Det här är ett verk av ryska FSB/KGB-killar.
Dom har plockat med henne + spridit ut lite tillhörigheter här och där för att sätta ut villospår. Hon ligger i bakluckan på en bil på väg till kaliningrad

Fel. Det finns längre tillbaka i tråden angående hans militära grad och yrkesområde.
Medlem
Varför har man gjort sig besvär med att placera ut de olika tillhörigheterna på olika platser med risk om att bli sedd?

?
Medlem
Fast ang faderns militära koppling säger ändå polisen:

"Thomas Fuxborg, presstalesman vid polisens region Väst, kan inte bekräfta om några kopplingar till pappans jobb utreds."

Är ju bara media som spekulerar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disclosure
Är detta det mest bevakade försvinnandet inom svensk media någonsin?

För mig uppfattas det otroligt stort medialt, men jag har inte följt tidigare fall. Någon med erfarenhet?
Styckmordet i Boden var otroligt bevakat också!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rewinding
Det är ju livesändningen så tyvärr.. men presskonferensen började kl 13:00 varav SLA skriver kl 13:14

Cirkus 13:40 står snubben på expressen och säger att polisen har hittat fynd under morgonen som får dem att tro att Lisa är kvar i närområdet.

Vad pratar du om?

Jag hörde ju själv en person bli intervjuad och säga att fyndet får dom att tro att hon är vid liv samt är i närheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in