Citat:
Ursprungligen postat av
zappaholic
Som flera av er andra tror jag inte heller man ska krångla till det hela. Det troligaste, enligt mig, är ett av dessa två alternativ:
1. Hon har försvunnit frivilligt.
2. Hon är bortförd och mördad. GM fick panik och har dumpat hennes kropp och sen dumpat föremål som tillhört henne. Nu sitter han och trycker i hemmet fullständigt panikslagen.
Tror inte på att någon GM skulle leka katt och råtta-lek med polisen. Sånt ser man nästan bara i serier/filmer på tv.
Verkar sannolikt, ja. Huruvida han har panik eller inte är visserligen inte säkert, men han är inte ute och knallar i skogen. Möjligen har han i samband med själva dödandet spritt hennes tillhörigheter på olika platser. Men nu har han lämnat scenen.
Frivilligt försvinnande är såklart statistiskt intressant. Men om hon inte kommer tillrätta snart börjar jag tvivla. Olycka var sannolikt den första tiden, men nu har jag helt avfört det. Och fortsätterhon vara borta är det snart bara mördad som återstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Du tror alltså Nightvision goggles används?
Okej.
Hur ofta har sådant använts förut i sådana här fall? Någonsin?
Jag kan inte påminna mig om att vi någonsin haft ett sånt fall i Sverige. Tror jag har hört om något enstaka fall i USA, men inte ens där är det vanligt.