2015-06-12, 12:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
Var hittades dessa, av vilka tjejer, och hur konstaterades det att de kom ifrån djur så snabbt?

Man kan inte bara avfärda de enda kvarlevorna av levande varelser i området som djur bara för att bortförandet hände i söndags.

Om föremålet bara är ett skelett eller har päls/fjädrar kan det inte vara LH.

Nej, jag tror inte en ev mördare har gjort ett syrabad på skelettet...
2015-06-12, 12:49
Medlem
Den där teorin om att hon skulle blivit kidnappad av finansiella motiv känns inte så trolig. Visserligen ägs det några fordon, men inget anmärkningsvärt för ett gift par där båda har bra jobb:

En BMW 3-serie (2013) som importerades i januari i år
En Porsche 996 (2001) som inköptes 2012, privatimport 2003
En Peugeot 307 cab (2007) som inköptes mars i år, privatimport 2013
En Alfa Romeo 156 (2002) som inköptes i april i år
En motorcykel BMW F 800 R (2009) som inköptes april i år
Därutöver 3 veteranmotorcyklar och en släpvagn

Så anmärkningsvärd är inte en sådan fordonspark, BMWn lär ha kostat runt 300 000 förvisso och Porschen en del, övriga fordon är nog inte överdrivet dyra.

Vi får väl se hur det går. Jag tror fortfarande att hon sannolikt är död, men teorin om att hon tomtar runt i trakten och sprider sina egna ägodelar är väl inte helt tokig heller. En liten titt på hennes samtalslistor hade varit välgörande för polisen. Finns det några tecken på en karl som det finns romantiska intressen för?

Vi kan i alla fall utesluta rån, då hade mopeden försvunnit, sannolikt. Man rånmördar inte en 17-åring som jobbar sommar i kiosk.

Och dessa "flyktingar" som skall ha setts "uppspelta" i en bil vid någon kyrka, det ger jag inte många spänn för. Förmodligen en samling personer som satt och tände på eller liknande. Bara för att man är född utomlands betyder det nödvändigtvis inte att man är en mördare, än mindre att man skulle bli "uppspelt" av att ha ihjäl någon. Släpp det spåret, det leder ingen vart.
2015-06-12, 12:50
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vi alla kan väl konstatera att man letar efter en kropp, inte sannolikt att hon lever, speciellt om man misstänker att hon finns i omgivningarna.

Nej det kan man inte konstatera.
De söker med värmekamera från helikopter, bland annat kan man därigenom söka mot öde byggnader och se om det finns värmekällor från en inlåst människa.

För varje timme som går så minskar chansen att hon är levande, ja, men det går inte att utgå från att hon är död. Det vore ett generalmisstag.
2015-06-12, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Tror jag med. LH har bara arbetat på kafét i tre veckor. Kan GM vara en individ som bor i närheten av kafét och är okänd för LH eller kan GM vara en person som på något sätt har anknytning till LH?

Det är naturligtvis svårare att sia om. Kan ju vara vilket som. Om GM har anknytning till LH så tror jag den är på väldigt stort avstånd. T ex en kund som fattat tycke för henne. Men jag vågar inte spekulera mer än att jag är övertygad om vilken typ av brott det är.
2015-06-12, 12:51
Medlem
Faxes avatar
Jag hänger inte med om alla fynd som hittas. Det här nya fyndet som som hittades imorse,är det på en plats som redan undersökts av polisen och missing people och som har hamnat där efter dom varit där?
Medlem
13.00 håller polisen pressinfo
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Någon källa på att det är hjälmen som hittats?

Kan dom ha hittat hjälmen på en sådan plats att den borde hittats tidigare. Och därmed dra slutsatsen tt den kan ha placerats ut inatt?
Ta det lite lugnt nu. Någon har skrivit att någon som har deltagit i Missing People har sagt att hjälmen/delar av hjälmen har hittats. Det är den enda källa som finns, och den är ganska svag.
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Är det första dagen de använder sig av helikopter? Förmodar att de har tillgång till termisk kamera?

De använde helikopter åtminstone även igår.
Medlem
Craig.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberdealer
Den där teorin om att hon skulle blivit kidnappad av finansiella motiv känns inte så trolig. Visserligen ägs det några fordon, men inget anmärkningsvärt för ett gift par där båda har bra jobb

Just därför är det intressant, då de således säkerligen sitter på en del pengar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Någon källa på att det är hjälmen som hittats?

Kan dom ha hittat hjälmen på en sådan plats att den borde hittats tidigare. Och därmed dra slutsatsen tt den kan ha placerats ut inatt?

Något är verkar det ju vara som är "nytt spår" alltså att det är färska spår. Kan ju vara så att GM leker lite med polisen genom att placera nya saker varje natt.. Den känslan jag får iaf.
Medlem
FrZs avatar
13.00 kommer polisen hålla pressinfo, verkar som något har hänt i sökningen.
2015-06-12, 12:52
Moderator
OYs avatar
Finns det någon flashbackare på plats? Titta lite på hur polisen bedriver eftersöket så kan vi få en uppfattning om de letar efter en levande eller död Lisa.

En levande person i rörelse:

Utplacerade observatörer i vägskäl och längs med vägar och ledstänger som avgränsar en viss angiven sektor. Personal och ofta med hund i sektorn som söker, och är den eftersökta i rörelse och kanske försöker undanhålla sig kommer hon inte in i en ny sektor utan att upptäckas.

En död person:

Plocka bort observatörerna.

Notera om poliserna tycks observera i vissa riktningar eller om de endast står och hänger i syfte att spärra av, informera eller leda om trafik.

EDIT;Sök med båt tyder helt uppenbart på att man inte söker efter en levande person. Dock finns möjligheten att man parallellt söker en gärningsperson på flykt.
Senast redigerad av OY 2015-06-12 kl. 12:55.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in