2015-06-09, 20:20
Medlem
codemeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmpa
Det är inte antalet sökande som är mest relevant - det är antalet studieplatser. Har exempelvis antalet studieplatser minskat med 20% så är det långt ifrån säkert att det går vägen.

Attans!
Står inget, men tidigare har 46 antagits 2012 och 2013 medan 2014 sänktes antalet platser till 42.
Aja, bara att hålla tummarna helt enkelt!
Citera
2015-06-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kmpa
Det är inte antalet sökande som är mest relevant - det är antalet studieplatser. Har exempelvis antalet studieplatser minskat med 20% så är det långt ifrån säkert att det går vägen.

Kan man se någonstans hur många platser som finns till hösten? Eller är det bara vänta och se?
Citera
2015-06-09, 22:59
Medlem
Möjligt att detta är fel tråd men provar ändå!

Jag laddade upp mitt kompletterande betyg i matematik 4 och kemi/fysik 2 till antagning.se i förra veckan. När jag nu tittar på mina ansökningar till höstens program står det "Handläggning Pågår".

Hur lång tid brukar det ta innan betygen är kontrollerade och godkända? Nojjar över att jag råkat skicka in fel filformat eller att de på annat sätt inte kan öppna det bifogade dokumentet och att de då kanske stryker mig ifrån programmet?
Senast redigerad av Heracillin 2015-06-09 kl. 23:03.
Citera
2015-06-10, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kollekollen
Kan man se någonstans hur många platser som finns till hösten? Eller är det bara vänta och se?

Det enklaste är att kontakta lärosätet och fråga. Möjligtvis kan man hitta det med google-fu men det är inte det lättaste.
Citera
2015-06-10, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heracillin

Jag laddade upp mitt kompletterande betyg i matematik 4 och kemi/fysik 2 till antagning.se i förra veckan. När jag nu tittar på mina ansökningar till höstens program står det "Handläggning Pågår".

Hur lång tid brukar det ta innan betygen är kontrollerade och godkända? Nojjar över att jag råkat skicka in fel filformat eller att de på annat sätt inte kan öppna det bifogade dokumentet och att de då kanske stryker mig ifrån programmet?

Tror ja skickade som pdf fil o sparade dokumentet som pdf+bild. Borde väl funka då de krävde pdf filer.
Citera
2015-06-11, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heracillin

Så stod det länge för mig också, kommer jag ihåg. Det är väl bara ett automatiskt meddelande som kommer upp för alla, fram tills de verkligen sätter igång och handlägger det...
Citera
2015-06-12, 12:46
Medlem
Kan jag bli antagen till ett program(heltid) via antagning.se om jag för närvarandet redan studerar ett annat program, också heltid?
Citera
2015-06-12, 16:31
Medlem
dutys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulazim
Kan jag bli antagen till ett program(heltid) via antagning.se om jag för närvarandet redan studerar ett annat program, också heltid?

Ja, har du aldrig hört talas om en dubbelexamen?
Citera
2015-06-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duty
Ja, har du aldrig hört talas om en dubbelexamen?

Jo men jag frågar hellre för säkerhets skull. Tack för svaret.
Citera
2015-06-13, 01:19
Medlem
Mr.Horses avatar
Visst är det så att om Ma3 är ett behörighetskrav måste man inte ha godkänt eller ens gjort Ma2, om man har gjort Ma3 och blivit godkänd i den kursen?
Citera
2015-06-13, 02:02
Medlem
henduriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Horse
Visst är det så att om Ma3 är ett behörighetskrav måste man inte ha godkänt eller ens gjort Ma2, om man har gjort Ma3 och blivit godkänd i den kursen?
Kan man ens läsa Matte 3 om man inte läst Matte 2?
Citera
2015-06-13, 02:08
Medlem
Mr.Horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hendurik
Kan man ens läsa Matte 3 om man inte läst Matte 2?
Absolut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in