2015-06-12, 12:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-Bosse
Är det standard att hamna på Interpool vid försvinnanden? http://www.interpol.int/notice/search/missing/2015-38944

Jo, personen kan ha flytt och rest utomlands. Fast nu är så inte fallet då hon antagligen förts bort mot sin vilja och hålls tillfångatagen i närheten.
Medlem
Det kan inte vara så många som har möjlighet att röra sig fritt i området utan att väcka misstankar, så att de kan placera ut föremål. Man borde göra en husrannsakan på godset.
Tror inte att det rör sig om flera GM.
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Givetvis hade polisen även kollat i containern vid fiket första dagen?

Lägg ner era förbannade hyllningar till polisen. När de hittat flickan kan ni få hylla snuten.

Mvh

Jag hyllar inte polisens insats, utan bara konstaterar att de säkerligen har hört den person som äger marken i ett ganska tidigt skede i utredningen. Om du tolkar det som en hyllning så får det stå för dig.

Att polisen har missat saker och ting i utredningen står helt klart, så de förtjänar verkligen ingen hyllning i nuläget.

Mitt inlägg var riktat till alla de som hänger ut personer i tråden som misstänkta gärningsmän, och som mer lägger energi på att hitta just en gärningsman än spekulera kring vart Lisa kan finnas någonstans.

Jag anser att man bör fokusera på det senare.
2015-06-12, 12:42
Medlem
Finns det någon uppdaterad karta, där dagens fynd också finns utmärkt, någonstans?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agnusdei
Vet du hur en psykos fungerar? Det är inget hon plötsligt bara "får" medans hon går mellan cafét och sin moped.

Däremot kan en stroke eller hjärnblödning dyka upp ur tomma intet och ge t ex afasi, minnesförlust mm varpå man mycket väl kan tänkas irra omkring och släppa saker efter sig. Saker man helt enkelt inte längre känner igen. Nu är det ovanligt i den åldern men det förekommer.
Medlem
beckbrallans avatar
5-6 km norväst om Blomberg som nämns i sändningarna, kan det vara Råbäcksområdet? Nån med bättre lokalkännedom som kan kommentera?
Medlem
aomajgads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke H
Men ärligt, detta kommer inte klaras upp ( fruktansvärt för anhöriga)...jag tror faktiskt polis i vanlig ordning slarvat för mycket och missat avgörande saker. Igår kv ( 4 dygn efter försvinnandet tömmer man en conteiner utanför cafét liksom).

Svensk polis är amatörmässiga och denhär gärningsmannen är säkert inget dumhuvud alls....
Tror han avsevärt mkt stenhårdare och mer disciplinerad och kylig än Kling o klang liksom
Ganska uppebart att han är med i MS och sprider tillhörigheter och samtidigt flinar åt träskallarna på polisen!
Tråkigt men sant!

Det som säger emot dig att han är väldigt smart är att det är så mycket saker som har spridits ut. Om han ville ha det väldigt clean och ingen som jagade så skulle han inte låtit såna saker hamna bakom. Om du förstår vad jag menar. Annars håller jag med dig.
2015-06-12, 12:43
Medlem
Helikoptern har landat på ängen vid någon plats. Undra varför
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
1.Interpol är intressant. Varför är Lisa eftersökt av Interpol? Bara för att pappan är militär eller?

till.

Det tror jag inte, en kompis till mig försvann och blev efterlyst av Interpol när ungefär en vecka gått, hennes föräldrar var inte militärer. Hon hade varit borta frivilligt och försvann inte så plötsligt som Lisa.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dottsan
[/spoiler]

Mycket bra sammanfattning av Nich!

Jag har sammanfattat en del av de saker som hänt sedan onsdag. Följer den mall Nich använder. Nich får gärna lägga denna till sin sammanfattning vid TS.

Dag för dag (detta vet vi)

Torsdag
- Polisen bekräftar JV som felaktigt utpekad, han är med andra ord inget med saken att göra (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20950616.ab).
- Polisen hittade ytterligare fynd i området. (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20947777.ab)

Fredag
- Polisen hittar ytterligare fynd i området
(http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20953668.ab)

Saker som hittats (detta vet vi)
- Handske, hittades i ladan
- Ett kvitto från mataffär i skövde, hittades i ladan (Källa AB)
- iPhoneskal (obekräftat om det är bilden som finns här på FB)
- Delar av mobiltelefon
- Klockspänne, hittad vid Medelplana kyrka
- En ring man tror tillhörde LH
- Ytterligare fynd har gjorts, men polisen har ej gått ut konkret med vad dessa fynd är.

Saker som hittats (detta vet vi inte)
- FB användare som deltagit i MSP säger att kontokort har hittats.
- FB användare med flickvän i MSP säger att hjälmen har hittats (torsdagens fynd).

Åh fan har dom hittat hjälmen asså!? tack så hemskt mkt för bra sammanfattning. Vart ungefär hittade dom hjälmen?
Medlem
Om nu någon strösslar ut nya föremål på redan genomsökta platser hoppas jag polisen har vett nog att "banna" Missing People och korsförhöra varenda kotte där då någon där uppenbart vet mer...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
1.Interpol är intressant. Varför är Lisa eftersökt av Interpol? Bara för att pappan är militär eller?

2.Om Lisa är mördad och ligger i området, måste rimligen GM också bo i området. Ingen annan vet väl hur man far runt på slingriga småvägar i obygden? GM håller sig där de är trygga och på platser de känner väl till.
I fall hon förts ur landet..trafficking så söks hon av Interpol med.
Senast redigerad av hemlunda2000 2015-06-12 kl. 12:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in