Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 12:32
Medlem
Craig.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
När jag bläddrar igenom senaste posterna så nämner några en eventuell bajskorv? Har den identifierats? Var hittades den?
Det är enbart spekulationer och eftersom föräldrarna kontaktats om huruvida föremålet tillhörde deras dotter eller inte så lär det knappast röra sig om en bajskorv.
2015-06-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Hittar man en TUNG sak. Och det inte varit blåsigt eller storm, en sak sm inte kan förflyttas så långt. Den dyker upp på en väg där den inte låg igår. Då finns nya tecken på att fler fynd, kropp eller hon levande kan finnas kvar i närområdet?

Det enda tunga "oflygbara" som kan ha hittats i så fall är väl hjälmen? Och om hjälmen hittats på en plats där man sökte igår är något väldigt "fel". Antingen betyder det att GM rör sig i området fast polis och sökare också är där och av någon orsak strösslar spår. Eller så betyder det att Lisa själv irrar runt och kastar av sig saker i ren panik(?) och missar alla som söker henne.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Hur stor chans e de att det är underkläder som var det chockande fyndet?
Jag hade nog blivit mer chockad av den andra handsken eftersom de figurerat i media sedan start.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brizax
"Jag kanske har sagt".. Du har klart och tydligt skrivit att det MÅSTE vara han flertalet gånger och hoppat på flera postare som påstått det motsatta, detta har uppmärksammats av flera användare som har bett dig att lugna ner dig, kallat dig pinsam och bortgjord. Dina personangrepp är inte speciellt trevliga heller faktiskt och jag gissar att du är mycket ung och inte speciellt torr bakom öronen.

Jag var mer övertygad om gärningsmannanaprofilen. Sen vad du tror om mig skiter jag fullständigt i. Håll dig till ämnet sopa.
Medlem
Ragolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Nu när jag läser Aftonbladet så verkar det som att de tror att hon är kvar i sökområdet. De verkar inte direkt inne på kidnappning, utan mer på att hon rör sig i området för egen maskin? Åtminstone uttalas ingen oro över att någon tillfångatagit henne.

Vad kan de hittat? Kanske en använd grillplats eller något annat som indikerar att hon lever och rör sig i trakterna.
Klarar hon av det med 1000 pers. + hundar och helikoptrar som söker henne är hon snudd på magisk. Men vem vet...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-Bosse
Är det standard att hamna på Interpool vid försvinnanden? http://www.interpol.int/notice/search/missing/2015-38944
Frågade om detta igår men fick aldrig något svar.

Är rikslarm utfärdat efter henne?
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Kan någon tala om exakt var platsen 5-6 km NV om Blomberg är? Detta måste väl nästan bli precis utmed vänerkusten i höjd med Västerplana?
2015-06-12, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Så vi tvingade polisen?
De följde så klart upp tipset för att det var intressant annars skulle de ha ignorerat det.

Nej, ni vilseledde. Som ett gäng apor som trodde dom hittat Frankenstein! Även om personen bara är ovanligt lång för er lilla by, med högafflar svingar ni mot en man på 1.87cm! Övertygade om att han är satan själv.

Det var inte det minsta intressant, för han var oskyldig.
2015-06-12, 12:34
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Underkläder..
finns säkert många känsliga personer som är med i söket ,som inte pallar det trycket som de måste känna, om de skulle hitta henne död eller levande ,eller något annat fynd av något slag
2015-06-12, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Dom sökte upp honom för att idioter ringde in och snackade om det första "svarta får" som samhället kunde peka ut. Vem som helst med lite hjärna förstod att det är så det ligger till och att spåret var slöseri med tid. Så idioter slösade polisens värdefulla tid på att jaga ett bollplank! Bra där! Bättre att ni håller er borta hädanefter?

Exakt. Kanske var GM som från första början la ut detta sidospår
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Underkläder..
nej
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora16
Hon kanske plötsligt blivit blind och döv på samma gång. Försökt hämta nyckeln till kafet igen för att gå in där och vänta på hjälp. tappat handske mobil m.m och irrat runt kilometer efter kilometer i panik.

och dessutom fått på sig en gul reflexväst av misstag...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in