Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 11:34
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suomiroutsin
Enligt Tommy Lindström är Göteborg inblandat och polisens "elitenhet", något om beteendevetare som kartlägger spår, något i den stilen.

Låter lite som "Criminal Minds"...

OnT;

Ja, intressant med polisens uttalande om att hon ska vara kvar i närområdet. Undrar när de kommer påträffa henne, är det timmar eller dygn?

Känns som det lutar sig allt mer och mer att hon med största sannoklighet inte finns kvar i livet utan kommer påträffas död.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anneym
Det jag tänker spontant är att folk nu för tiden, generellt sådär, inte ser saker. Speciellt inte sådana som kollar sina mobiler eller tjôtar. Det går förbi tjejer i LH:s ålder här dagligen, ser dom från fönstret, och dom har antingen näsan i mobilen eller tjattrar med varandra.
Det skulle mycket väl kunnat ha stått inte bara en bil utan bilar i närheten utan att kollegorna uppmärksammat detta (samma gäller LH för övrigt), och dom skulle kunna ha mött både bilar och gående utan att registrera detta.

Precis, vilket ger an möjlighet till att GM har befunnit sig i området och väntat tills rätt tillfälle uppstår. Han kanske bara var ute efter någon av tjejerna på kafét, men det råkade bli LH eftersom hon var den som blev ensam kvar. Då är ett överfall planerat till den grad att GM skulle överfalla någon. Vad som talar för ett oplanerat överfall är att LH tillhörigheter finns i nära anslutning till där brottet har begåtts. En planerad handling bör innefatta en bättre plan för tillhörigheter, kropp mm.
Jag tror alltså på att GM inte planerat detta, utan överfallet har skett impulsivt och är en man/kille i ungefär LH ålder, kanske lite äldre.
Medlem
zarrelitos avatar
Har läst igenom hela tråden från dag ett och känner likadant som jag gjorde dag ett.

Hon håller sig borta av egen vilja och det finns ingen GM.

Hon jobbar på ett kafé klart som fan hon har käk/dryck med sig, lägg ner sökandet så kommer hon komma fram snart.
Medlem
Ragolins avatar
Varför talar polisen inte om för oss vad man hittat? Kan troligen inte påverka utredning om man berättar. Har detta blivit en show? Allt för spänningen!! Fortsättning följer efter reklamen...Programledare Christer Fluxberg hälsar er välkomna!
2015-06-12, 11:35
Medlem
Nu blev det bekräftat via TV4 play att kustbevakningen ska börja dyka i dammen som nämts tidigare i tråden.
Medlem
Citat:
Och hur vet man då att det är Lisa som finns i närheten? Kan ju vara GM som vilseleder poliserna

Om GM finns i närheten, så finns nog Lisa i närheten.

Vad som helst som är torrt fast det borde vara blött (av dagg eller regn) borde kunna betraktas som ett mycket färskt spår.
Medlem
Kanske man äntligen har hittat LH hjälm?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Nån som vet vart den där Dammen ligger?

Bakom brobergs Säteri sa TV4 nyss.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brizax
De har hittat delar utav en display samt mobil fodral som föräldrarna sagt kan tillhöra Lisa, med största sannolikhet så är alltså telefonen trasig. Det kom fram tidigt i tråden

"delar av en display och ett mobilfodral som kan tillhöra" - du hör själv hur vagt det låter? Kan vara vilken trasig mobil som helst man hittat och att Lisa haft ett standardfodral.

Påstår inte att det är så men ändå konstigt att folk hellre gör kopplingar till kroppsdelar och färska blodspår än en påslagen mobiltelefon.
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Samtidigt lite luddigt att de formulerar sig på det sättet; tro och kan finnas, tolkar jag mer som att de är på status quo men att de måste säga något för att lugna media
Har fortsatt inte sett någonstans att de uttalat sig om NFC svar
Polisen brukar vanligen inte säga att de är säkra på något om de inte är helt tvärsäkra. Till skillnad från många postare här i tråden som VET att det är på vissa sätt.

Vilken grupp blir mest trovärdig?
Medlem
På drönarbilder som AF lagt ut där det är något rapsfält eller liknande ? det finns 2 linjer som går snett ut mot vänster, kanske spår efter att någon kört en 4 hjuling från vägen snett ut i fältet ? PÅ vänster sida sett från sökpatrullen som går i vägrenen från höger sida.

tid 2.47 in i klippet nedan

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/81075
2015-06-12, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Dessa amatörutredare som florerar här. Ni är så gulliga på nåt vis.
Lite som fantasifulla manusförfattare.

Anyway, OnT: De nya fynden tyder alltså på att Lisa är kvar i området och därför genomsöks nu alla hus. Det styrker alltså min teori om att försvinnandet är frivilligt. Återigen.
En gärningsman skulle inte roa sig med att plantera fler spår på nätterna, såvida de inte samarbetar.

Jag har en otroligt stark känsla av att det kommer bli en grand finale inom den närmsta tiden.
Klockan tickar för sura barn som håller sig borta.

1. Jag har aldrig skrivit något om att en person har planterat några bevis, han har kört bil på vägen och sen kastat ut sakerna på åkern, enligt uppgift är samtliga upphittade ägodelar på "kastavstånd".

2. Jag skrev att personen förmodligen fört bort Lisa till annan ort, om hon är kvar så bör man nog knacka på hos godsherren igen.

3. Din åsikt om ett frivilligt försvinnande faller tyvärr. Vill man försvinna går man inte x antal km för att sprida sina saker och sen försvinner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in