Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 11:11
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Skickade ett kik-meddelande till Lisa i förrgår, och då blev det ett ljust D. Mobilen påslagen med internet. Nu är det däremot ett mörkt D - alltså har kik öppnats. Är det polisen som använder Lisas kik eller?

Hon kan vara inloggad via en Ipad eller liknande också. Kanske det någon använder nu.
2015-06-12, 11:12
Medlem
Ninenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Vad är de nya fynden, någon som vet? "Nya fynd bekräftar att Lisa finns kvar i området" enligt expressen.

Vad kan detta vara och vad kan ett fynd vara om det säger att hon finns kvar i området?

Kan det vara en kroppsdel?

Nej det lär det inte vara. Föräldrarna har över telefon bekräftat att fyndet kan tillhöra Lisa. (Smycke, klädesplagg...??)
Men hur drar man slutsatsen att hon är kvar i området av att fynd hittats på ny plats?
Det måste ju vara något med fyndet som signalerar det. Men jag kan för mitt liv inte begripa vad. Kan ni?
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suomiroutsin
Det är även så att rika, mäktiga personer ibland inte tror att de kan råka illa ut. Att de är "untouchable". Så den tesen tror jag vi kan stryka, det måste inte vara någon som inte har något att förlora.

Jo, så kan det väl också vara. Tanke på att ägaren bor 750 meter från caféet och hör eller ser inget och både henne och sina övriga anställda beter sig märkliga så är det kanske en konspiration som går runt där som kanske även involverar försvinnandet av Helena Andersson?
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Får förtydliga mig lite.

Polisen har meddelat vilket tidpunkt som signalen ifrån telefonen försvann. Och det räcker inte med att stänga av en telefon för att den skall vara opejlbar.. Så antingen har batteriet tagits ut eller så har telefonen gjorts obrukbar.

Nu vet jag inte exakt hur en Iphone funkar men det brukar räcka med att stänga av en telefon för att den ska sluta snacka med mobilnätet.

Menar du att en iphone försätter att sända data trots att den är avstängd? Det tvivlar jag på...
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Vad är de nya fynden, någon som vet? "Nya fynd bekräftar att Lisa finns kvar i området" enligt expressen.

Vad kan detta vara och vad kan ett fynd vara om det säger att hon finns kvar i området?

Kan det vara en kroppsdel?

Dumpade livsmedelsförpackningar med datumstämpel? Nja, långsökt.
Medlem
Om hon är slängd i vatten, borde hon inte ha flutit upp vid det här laget? Eller hur fort händer det?
Medlem
OnlyHates avatar
Nu kör dom LIVE

http://www.expressen.se/gt/nagonstans-har-det-gjorts-misstag/
2015-06-12, 11:13
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena
Nej det lär det inte vara. Föräldrarna har över telefon bekräftat att fyndet kan tillhöra Lisa. (Smycke, klädesplagg...??)
Men hur drar man slutsatsen att hon är kvar i området av att fynd hittats på ny plats?
Det måste ju vara något med fyndet som signalerar det. Men jag kan för mitt liv inte begripa vad. Kan ni?

Som någon skrev, färska blodspår eller liknande som indikerar att hon är i området.
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet
Ligger Dafgårds Food i närheten?

5 minuter bort. Har sökt Ranaverkens(det bolag som har entreprenaden) projektansvarige för uppgifter om antal gästarbetare bla men ej fått kontakt.
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Troligt händelseförlopp.

1. Troligtvis två tjuvar bestämmer sig för att göra inbrott i kaféet efter stängningen. Man parkerar sin bil bakom ladan mittemot, där det finns öppna portar både mot vägen och baksidan. Därefter sitter man inne i ladan för att se när bilen lämnar, och det är grönt ljus.

2. Bilen lämnar och tjuvarna beslutar skrida till verket, men upptäcker flickan, eller blir upptäckta av henne.

3. Tjuvarna vet inte vad göra, men släpar med Lisa genom ladan till sin bil bakom. Därvid tappar hon en handske inne i ladan.

4. Man kör iväg med Lisa, och längs grusvägen slänger man ut fodral, bakstycke och batteri till hennes telefon.

5. Vad händer sedan, ja den som visste det???
Varför skulle simpla inbrottstjuvar släpa med sig henne? de skulle fatta att hon skulle skita knäck och inte våga larma om de hotade henne.

Antingen är det någon som hon haft kontakt med som stämt träff med henne eller sökt upp henne och sedan plockat med sig henne.
Eller så är det en eller kanske flera personer som planerat att överfalla en tjej eller blivit triggade av henne och bestämmer sig för att slå till när de märker att kusten är klar.
I värsta fall är det seriemördare ala Anders Eklund, han agerade slumpmässigt och opportunistiskt och tog chansen när den kom.

Är det det så lär det blir svårt att lösa fallet fort även om GM med all säkerhet redan finns i polisens register men för andra brott.
Senast redigerad av Svithjod 2015-06-12 kl. 11:16.
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Skickade ett kik-meddelande till Lisa i förrgår, och då blev det ett ljust D. Mobilen påslagen med internet. Nu är det däremot ett mörkt D - alltså har kik öppnats. Är det polisen som använder Lisas kik eller?
Men nej, skulle det ha öppnats skulle det stå ett R. Sluta posta skit i tråden.
2015-06-12, 11:14
Medlem
Antar polisen närmar sig något genombrott. Och sagt ifrån med media sändningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in