Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 11:02
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Får förtydliga mig lite.

Polisen har meddelat vilket tidpunkt som signalen ifrån telefonen försvann. Och det räcker inte med att stänga av en telefon för att den skall vara opejlbar.. Så antingen har batteriet tagits ut eller så har telefonen gjorts obrukbar.

Förmodligen obrukbar eftersom Iphone har ett "inbyggt batteri". Stampat sönder den eller slagit den med något hårt föremål.
2015-06-12, 11:02
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hjälm eller underkläder är min gissning. Utan blod.

Har väl bekräftats tidigare i tråden att dom hittat skelettdelar (?) rätta mig om jag har fel.
2015-06-12, 11:03
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Ja du..det finns människor med sjuka begär..en del blir sexuellt tillfredsställda av att först strypa sen ha samlag med den döda kroppen..

Ja fast om det rör sig om en nekrofil så tror jag inte att det är en impulshandling med tanke på de upphittade fynden. Självklart är det en sjuk människa oavsett om han håller henne som sexslav eller är nekrofil men jag tror inte på att detta är en impulshandling. Om man exponerar sitt ansikte och inte hittar kroppen i närområdet efter så stora sökinsatser som denna så utgår jag från att detta är en planerad handling där syftet är att ta med sig LH från start.
Medlem
Unikos avatar
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4064079-just-nu-nytt-fynd-hittat-pa-ny-plats

Citat:
Polisen har via telefon beskrivit föremålet för flickans föräldrar och de har sagt att fyndet kan vara hennes. Fyndet ska ha hittats på en helt ny plats som polisen i nuläget håller hemlig.
Medlem
Troligt händelseförlopp.

1. Troligtvis två tjuvar bestämmer sig för att göra inbrott i kaféet efter stängningen. Man parkerar sin bil bakom ladan mittemot, där det finns öppna portar både mot vägen och baksidan. Därefter sitter man inne i ladan för att se när bilen lämnar, och det är grönt ljus.

2. Bilen lämnar och tjuvarna beslutar skrida till verket, men upptäcker flickan, eller blir upptäckta av henne.

3. Tjuvarna vet inte vad göra, men släpar med Lisa genom ladan till sin bil bakom. Därvid tappar hon en handske inne i ladan.

4. Man kör iväg med Lisa, och längs grusvägen slänger man ut fodral, bakstycke och batteri till hennes telefon.

5. Vad händer sedan, ja den som visste det???
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Var verkligen vamten inne i ladan när den hittades eller bar greven ut den?

Det vet troligtvis bara greven
Medlem
pactasuntservanda.s avatar
Citat:

Enligt uppgifter i tråden så skall det handla om skelettdelar från något djur.
2015-06-12, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Har gjort en revidering av den tidigare översikten över platser där fynd har hittats.

Osäker på om det är rätt åker eller om det är den som är på vänster sida av vägen.

Vart hittades klockspännet? Visst gjorde dom fynd längst grusvägen mot säteriet?

http://sv.tinypic.com/usermedia.php?uo=bbi8MiGk22MpV0meJcJps4h4l5k2TGxc# .VXqZ8lXtmko
http://sv.tinypic.com/usermedia.php?uo=bbi8MiGk22Ni9FWDSr0K3oh4l5k2TGxc# .VXqaSVXtmkp

Vad hittades i hamnen!?
Medlem
Clownsanitys avatar
"Nya fynd tyder på att Lisa finns kvar i området" - Expressen
Medlem
Citat:

Nej det var benrester från ett djur.
Medlem
Catpeoples avatar
Vet ej vad man skall säga om potentiell GM. Slarvig och oorganiserad? Aldrig gjort detta förut? Varför villospår? Ja, för att få polisen att leta på andra ställen. Men varför? Hade GM ist tagit med sig alla dessa fynd så hade polisen mer eller mindre inte haft något att gå på. Vill GM att polisen ska leta på andra ställen för att dra ut på tiden, för att hinna fly?
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Hur menar du att man blir upprörd av att hitta en hjälm utan blodspår? Fullständigt obegripligt.
Möjligen om den var indränkt i blod då, eller att huvudet satt kvar i hjälmen.
Kan du utveckla?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in