Citat:
Ursprungligen postat av
louderthanbombs
Något jag har tänkt på är att om GM nu är en utomstående, dvs någon som kommit utifrån, hur fan känner personen isf till området? Jag bor i "närheten" men skulle aldrig veta hur jag ska gå eller ta mig där uppe. Det är ju massor av skog, åkrar osv. Om GM nu dumpat (god förbjude) L, har han bara på måfå gått runt tills han hittat ett bra ställe? Och alla saker? "Nä jag går runt och kastar ut alla Ls saker, jag har ingen aning om vart jag egentligen är men äsch, jag kör på".
Jag menar, är det inte lätt att gå vilse om man aldrig varit där förut? (Rätta mig någon om jag har fel).
Håller med och det är just pga bl a sådant märkligt som jag absolut tror att GM är någon från hennes omgivning. Någon lokal, eller hyfsat lokal, som har koll på omgivningarna och som uppenbarligen relativt diskret (eftersom ingen sett något) verkar kunna ta sig runt och sprida tillhörigheter.
Kom igår att tänka på filmen När lammen tystnar:
Citat:
Hannibal Lecter: First principles, Clarice. Simplicity. Read Marcus Aurelius. Of each particular thing ask: what is it in itself? What is its nature? What does he do, this man you seek?
Clarice Starling: He kills women...
Hannibal Lecter: No. That is incidental. What is the first and principal thing he does? What needs does he serve by killing?
Clarice Starling: Anger, um, social acceptance, and, huh, sexual frustrations, sir...
Hannibal Lecter: No! He covets. That is his nature. And how do we begin to covet, Clarice? Do we seek out things to covet? Make an effort to answer now.
Clarice Starling: No. We just...
Hannibal Lecter: No. We begin by coveting what we see every day. Don't you feel eyes moving over your body, Clarice? And don't your eyes seek out the things you want?
Ja, det är en film jag vet, men det ligger mycket i det där. GM finns rent statistiskt vanligtvis i närheten, på något vis.