Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Frågan som bör ställas till den 79 årige godsherren är följande.

- Vilken företag är det som bygger om i den ladan du äger mittemot cafeet? Jag vill ha namn på dom som jobbat med byggnationen där.

-Rent spekulativ. Få personer på orten har bättre kännedom om bra ställen att gömma en kropp på med tanke på att han äger en stor del av mark och tomt på orten.

- Sen får jag hålla med en del skribenter. Lite sticker det i ögons att just han hittar Lisa handske.

Måste finnas massa skvaller om denna herre.

This... Var han en av de första på plats? Annars känns det rätt jävla osannolikt att en 79-åring skall hitta ett av de viktigaste fynden.
2015-06-12, 10:27
Medlem
jag minns att precis i början så skrevs det i någon intervju att pappan sa att hennes telefon var strulig och batteriet gav vika titt som tätt. kan tyvärr inte hitta intervjun. men så det är kanske inte jätte förbryllande att mobilen dog kort efter att hon skickat smset. är kanske bara ett obehagligt sammanträffande.
2015-06-12, 10:28
Medlem
Jag tänkte på det, tänk om GM använt hennes handske att sprida ut sakerna med. Antingen då inte tänkt på att hen lämnar DNA inuti handsken och slängt den i ladan. Eller använt sig av den handsken som inte hittats.
2015-06-12, 10:29
Alltså jag fattar inte. Runt där mopeden stog i GRUS (som dom fkn damsugit bort) så ser man absolut inga spår där man kan anse att LH sprungit på något vis eller någon "strid" har pågått? Om man nu inte hittat någon vätska (blod) eller spår runt omkring där motorcykeln stog, ja då tycker jag man ska kolla upp kollegorna då hon säkerligen med, givetvis, stor tillit suttit sig i deras bil för att "diskutera" helgen/morgondagen, vem som ska öppna eller något liknande?

Kolla upp kollegorna. Det verkar ju inte vara några spår alls vid mopeden, verkar inte som att det hänt något där? Heller inte vid ladan?
2015-06-12, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Tycker det är konstigt att hundarna inte fått upp någonting. Jävligt märkligt. Antingen så måste hundarna bytas ut lr så måste hundförarna bytas ut.

Eller så är det så att hundarna ej reagerar då de får spår på någon som är på markerna konstant. Inget konstigt. Dom utgår från där personen försvunnit eller där detaljer har hittats.

Hundarna är nog långt bättre än det framkommer här på FB!!
2015-06-12, 10:30
Bannlyst
Polisen sade precis nu i Expressens livestreaming "iPhoneskal" på frågan om vilka tillhörigheter som hittats Men hur kunde dom då hitta endast displayen? Sönderslagen av GM?
2015-06-12, 10:31
Medlem
anneyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Något jag har tänkt på är att om GM nu är en utomstående, dvs någon som kommit utifrån, hur fan känner personen isf till området? Jag bor i "närheten" men skulle aldrig veta hur jag ska gå eller ta mig där uppe. Det är ju massor av skog, åkrar osv. Om GM nu dumpat (god förbjude) L, har han bara på måfå gått runt tills han hittat ett bra ställe? Och alla saker? "Nä jag går runt och kastar ut alla Ls saker, jag har ingen aning om vart jag egentligen är men äsch, jag kör på".

Jag menar, är det inte lätt att gå vilse om man aldrig varit där förut? (Rätta mig någon om jag har fel).

Håller med och det är just pga bl a sådant märkligt som jag absolut tror att GM är någon från hennes omgivning. Någon lokal, eller hyfsat lokal, som har koll på omgivningarna och som uppenbarligen relativt diskret (eftersom ingen sett något) verkar kunna ta sig runt och sprida tillhörigheter.

Kom igår att tänka på filmen När lammen tystnar:
Citat:
Hannibal Lecter: First principles, Clarice. Simplicity. Read Marcus Aurelius. Of each particular thing ask: what is it in itself? What is its nature? What does he do, this man you seek?
Clarice Starling: He kills women...
Hannibal Lecter: No. That is incidental. What is the first and principal thing he does? What needs does he serve by killing?
Clarice Starling: Anger, um, social acceptance, and, huh, sexual frustrations, sir...
Hannibal Lecter: No! He covets. That is his nature. And how do we begin to covet, Clarice? Do we seek out things to covet? Make an effort to answer now.
Clarice Starling: No. We just...
Hannibal Lecter: No. We begin by coveting what we see every day. Don't you feel eyes moving over your body, Clarice? And don't your eyes seek out the things you want?

Ja, det är en film jag vet, men det ligger mycket i det där. GM finns rent statistiskt vanligtvis i närheten, på något vis.
Medlem
Citat:
This... Var han en av de första på plats? Annars känns det rätt jävla osannolikt att en 79-åring skall hitta ett av de viktigaste fynden.

Han var ägare till ladan. Kände förmodligen till alla skrymslen och kollade någonstans som övriga missat.

Har något sett bekräftelse på påståendet att polisen tror att handsken placerats ut efter första genomsökningen? Minns ett sådan inlägg.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
Tänk om man hittar Helena efter 23 år. Hon försvann på ungefär samma ställe.
Ja det var någon annan som tog upp teorin om att den GM skulle vilja ha en ny kvinna. Helena hade idag varit 45 år gammal. Ska Sverige få sin egen Frietzl typ så är det ju just så här. Nu kammar iofs polisen igenom alla hus i närheten. Antingen för att det är dags för att lägga ner närområdet i fallet och packa ihop, eller för att man fått indikationer på att hon befinner sig inomhus.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Listig
Vad vet man mer om LH som person förutom att hon är en ung söt tjej?

finns videos på vine med henne där man kan analysera lite. hon verkar vara en uttråkad tjej i min åsikt. fins ett klipp där hon sitter och säger hej till allt och alla. "hej hej hej hej hej hej hej" osv. verkar uttråkad helt enkelt. med tanke på hur hon ser ut, henry loyd jacka, blonderat hår etc, såk an jag tänka mig att hon druckit en och annan smuggelvodka också. möjligtvis tagit knark någon gång. hon ser inte ut att va nörden i klassen.

kartlägg gärna kollegorna till henne. som det sagts innan så begås ofta brott av dom som är närmast offret. så man borde rannsaka kollegorna och ägarinnan. jag påbörjade innan i tråden och hittade en hel del skvaller om ägarinnan. ekonomisk problematik, skvaller om henne på nätet, bloggar om hur folk gått ur kyrkan pga bråk kring hennes förra café verksamhet.

vet du namnet på kollegorna? så kan man kolla upp om dom också.
2015-06-12, 10:32
Medlem
En gm som gör detta planerat tappar inte småsaker längs vägen. Tror inte på den teorin. Alltså återstår en spontan attack, då kan saker gå lite hipp som happ. Fast en sak är konstig, eftersom han slog sönder hennes mobil så är han listig, frågan som återstår, hur gjorde han med sin egen?
2015-06-12, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Hjälmen är tydligen inte funnen..konstigt.När hon låst dörren så måste hon haft hjälmen i handen på väg till mopeden.Där finns inga spår av strid.Hon måste träffat någon just då som hon känner och gått en bit med hjälmen i handen och sedan händer något.Om personen utövat våld och gjort sig besvär att ta med hjälmen så verkar det konstigt.Undrar var en sådan stor sak som en hjälm kan gömma sig och inte hittas?
Hennes utspridda ägodelar på ett s pass stort område stämmer inte alls med verkligheten,det skulle ta alldeles för lång tid av GM och risk för att bli upptäckt.Underligt att INGEN person sett något ovanligt.
Ska bli intressant att se upplösningen på dramat - om den kommer fram -.
Om inte GM PLANERAT, hjälmen kanske lämnades på mopeden på morgonen, någon flyttar hjälmen till ladan, därav att hon gått till ladan??? En tanke bara

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in