Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 09:39
Medlem
Det är absolut inte ovanligt att GM är med i letandet efter BO. Senaste fallet var som sagt på styckmordet i Boden där GM gick med MP och hjälpte till i sökandet.
Asså skrämmande hur sjuka människor det finns. Hoppas verkligen att GM gör något ordentligt misstag i ren panik så att vi kan sätta dit fanskapet
2015-06-12, 09:39
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Varför tror du inte på att det finns någon relation mellan GM och BO? Tycker att det tyder väldigt mycket på just det. Men som sagt bara spekulationer och jag kan ha fel.

Precis, kan vara någon hon har träffat på nätet och snackat med. Men för mig känns det mer som att de känner varandra sen tidigare och just enbart ytligt genom familjen tex.

Kan ju vara vem som helst egentligen, tycker hela det här fallet är väldigt mysko. GM har/vet definitivt vetat om henne och vem hon är, tror inte detta är ett slumpartat fall. Där någon har bara åkt förbi och tänkt "Oj, här var en vacker tös vid moppen, hon skall jag föra bort".

Jag kom bara med lite möjliga motiv som inte har tagits upp i tråden tidigare och jag håller med dig, det kan vara vem som helst och varje gång jag tänker på det så vrider det sig i magen. Tror heller inte att det är slumpen! och iom. Att fadern är militär så kan man ju tänka sig alla möjliga motiv. Polisen bör ta en titt på hela familjen.
2015-06-12, 09:40
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Väldigt mysko,platsen kryllar inte av människor direkt,vid den här tiden är det dagsljus och jag skulle vilja se siffror på hur stor sannolikhet att det dykt upp en Anders Eklund på vägen och detta är inget barn som en GM kan lura med sig med godis,hon gick inte efter en väg där hon var speciellt synlig,utan hade moppen undanskymd.
Skulle en GM dra med sig en tjej i dagsljus över vidderna? Nej,men varför hittar man då spår på en åker efter LH?
Nej,något stämmer inte.

Ja, eller hur? Hon är inget litet barn precis utan nästan en full vuxen kvinna. Antigen har GM lyckas lura i väg henne eller så gick allt väldigt fort utan några större skador på BO. Genom typ bedövning eller ett slag mot huvudet så hon förlorar medvetandet. Men det förklarar inte all fynd som ligger utspridda...
2015-06-12, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Vad vill du säga med detta? Att det är fikets ägarinna som har kidnappat BO av ekonomiska skäl?

henens café har blivit granskat förr.

http://bloggar.aftonbladet.se/oppengranskningbidragsjobben/2013/05/kyrkan-vi-hade-inte-rad-att-lata-lena-vara-kvar/

dom förlorade 150.000 om året på henne. dom är även tvetydiga. ena stunden säger dom att lena är "proffsig". andra stunden så ruinerade hon dem. det går inte ihop.

jag tycker man borde fråga lena, eller kolla i årsredovisningen för caféet hur stället går runt. specifikt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majamongo
Det är absolut inte ovanligt att GM är med i letandet efter BO. Senaste fallet var som sagt på styckmordet i Boden där GM gick med MP och hjälpte till i sökandet.
Asså skrämmande hur sjuka människor det finns. Hoppas verkligen att GM gör något ordentligt misstag i ren panik så att vi kan sätta dit fanskapet

Va fan...

Jo det är jävligt ovanligt.
Det händer, fast det är mycket sällan.
Snälla polisen sök i alla närmsta hus... GM kan ju inte vart ute alla dessa dagar och bara kört runt? Han lär ju tagit över något hus i skogen... Varför inte den potatiskällare jag skickade tidigare i tråden?! Någon som kan tipsa???
2015-06-12, 09:42
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Jo men om GM går med och hittar något så måste han toppsas = DNA.

Hittar dom då DNA spår så är han körd...

Jag tror aldrig GM skulle hitta något. Och skulle han göra det så skulle han ignorera fyndet.
Anledningen att hen går med är besatthet, viljan att verka oskyldig. Och för att cirkulera bland alla andra sökare och poliser. Han får höra misstankar och nyheter om fynd först av alla..

Jag tror hon lever.. Någon övergiven lada eller jordkällare. Men inte i närheten. Kan nog vara så långt bort som Vedum tex
2015-06-12, 09:43
Medlem
Superkissekattens avatar
En tanke som slog mig. Det har hittats fynd både norr och söder. om brottsplatsen.
BO kanske sprang åt norr, mot kyrkan för att söka hjälp. GM kom i kapp henne väl där, men har planer på att åka åt syd hållet med flickan och åker därför tillbaka och förbi brottsplatsen med henne i bilen.
Eller tvärt om. hon sprang åt syd när GM kom ifatt henne. Och han skulle norrut med henne.

Just saying
Medlem
Citat:
Ja, eller hur? Hon är inget litet barn precis utan nästan en full vuxen kvinna. Antigen har GM lyckas lura i väg henne eller så gick allt väldigt fort utan några större skador på BO. Genom typ bedövning eller ett slag mot huvudet så hon förlorar medvetandet. Men det förklarar inte all fynd som ligger utspridda...

Vilken förklaring? GM kan väl ha spritt ut föremålen precis efter kidnappningen och sedan dragit vidare, samma sak med handsken, allt för att förvirra polisen. Eftersom dom hittar fynd både norr om caféet och söder. Tänk enkelt och sannolikt istället för att krångla till allt.
Medlem
Rebell4evers avatar
går gjorde två unga kvinnor en skrämmande upptäckt under sökandet.
Kvinnorna fick peka ut fyndplatsen på en karta för polisen.
– Jag blev upprörd över det vi såg, och då åkte vi till polisen och berättade det, säger en av kvinnorna.

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&u act=8&ved=0CCIQqQIwAGoVChMIuf-gotOJxgIVgpIsCh0-7wcB&url=http%3A%2F%2Fwww.expressen.se%2Fgt%2Fkusl iga-fyndet-i-jakten-pa-lisa-holm%2F&ei=oIx6VbmvD4KlsgG-3p8I&usg=AFQjCNGiYA5DM7hBkc09CJMktQ5wTfs43Q&bvm=bv .95515949,d.bGg

Någonting har ju uppenbart hittats, som inte tillhör "de vanliga" fynden..
2015-06-12, 09:44
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:

Vad tror ni om min teori om insulinsprutan?? Det kan ju vara ett sätt att snabbt göra någon medvetslös på??
Senast redigerad av ConcreteRose 2015-06-12 kl. 09:47.
2015-06-12, 09:44
Medlem
OnlyHates avatar
Finns det några KÄNDA fall i Sverige där GM varit okänd för BO och hållit personen fången under längre tid? Vi känner ju till 6 årige Helen fallet : http://sv.wikipedia.org/wiki/Hel%C3%A9nmordet

Och jag misstänker även att Jasmina fallet skulle kunna vara ett sådant fall, där syftet varit sexuellt och att hålla offret inlåst för sexuellt utnyttjande: http://www.expressen.se/kvallsposten/gw-om-jasmina-fallet-i-veckans-brott-i-kvall/

Men finns det något annat likvärdigt fall där man i efterhand fått kännedom att offret hållits vid liv och varit inlåst under en längre period av olika anledningar i Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in