Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 09:34
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Varför tror du inte på att det finns någon relation mellan GM och BO? Tycker att det tyder väldigt mycket på just det. Men som sagt bara spekulationer och jag kan ha fel.

Precis, kan vara någon hon har träffat på nätet och snackat med. Men för mig känns det mer som att de känner varandra sen tidigare och just enbart ytligt genom familjen tex.

Kan ju vara vem som helst egentligen, tycker hela det här fallet är väldigt mysko. GM har/vet definitivt vetat om henne och vem hon är, tror inte detta är ett slumpartat fall. Där någon har bara åkt förbi och tänkt "Oj, här var en vacker tös vid moppen, hon skall jag föra bort".

Väldigt mysko,platsen kryllar inte av människor direkt,vid den här tiden är det dagsljus och jag skulle vilja se siffror på hur stor sannolikhet att det dykt upp en Anders Eklund på vägen och detta är inget barn som en GM kan lura med sig med godis,hon gick inte efter en väg där hon var speciellt synlig,utan hade moppen undanskymd.
Skulle en GM dra med sig en tjej i dagsljus över vidderna? Nej,men varför hittar man då spår på en åker efter LH?
Nej,något stämmer inte.
Medlem
Faxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Har dem gått ut med vem den besvärliga gästen var? Eller är han helt avskriven?

Det fanns väl ingen gäst som var utmärkande eller stökig enligt ägaren till cafet om jag minns rätt
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brizax
Återigen. Läs inlägget du citerat. Är det extremt vanligt att GM går med i sök och planterar bevis?

Det har hänt att GM går med i sök, om det är extremt vanligt vet jag inte.. Att GM går med och samtidigt planterar bevis är väl ganska ovanligt?

Nej, det är inte "extremt vanligt" men det händer samt finns fall där GM har varit aktiv i sökandes efter BO.
2015-06-12, 09:35
Medlem
Tubleross avatar
"Fynden är inte sådana att de flyger i väg"

"Kriminalkommissarie Lars Johansson, som leder utredningen, bekräftar för Expressen att man utreder om personen som fört bort henne kastat ut saker på vägen för att skapa villospår – och på så sätt vinna tid.
– Det finns med, oh ja, säger han och fortsätter:
– Vi vet inte om det är, utifrån vårt perspektiv, ett villospår eller om det är någonting. Sedan har det blåst väldigt, men en del av de här fynden är inte sådana att de flyger i väg."

Precis som jag trodde, någon har planterat ut dessa saker för att förvirra och sakta ner polisen. Förmodligen är GM och BO en bra bit därifrån vid detta laget tyvärr, förmodligen har GM haft en bil i närheten och tvingat in BO. Känns inte så troligt att han gått runt med henne på fältet och ignorerat att hon tappat massa saker..
2015-06-12, 09:36
Medlem
udons avatar
Dags att släppa det här med att Blomberg är en väldigt enslig plats. Det rör sig en hel del människor där på helgerna. Både på alla vandringsleder och på vägarna. Om hon fördes bort på själva kullen bör hon ha hittats vid det här laget.
2015-06-12, 09:37
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disclosure
Det är mycket sannolikt att det finns en kropp i något utav vattendragen. Mig veterligen så har ingen undersökt så noggrannt där. Genom att lägga kroppen i vatten så får inte hundarna nys på det heller.

Hundarna känner av lik på botten av en sjö utan problem, vet inte om det tar några dagar innan det kommer någon vittring dock, men jag antar att de grejar det på direkten.
2015-06-12, 09:37
Medlem
Efter att ha läst och följt så är min teori:
Någon fanns redan bakom husknuten där mopeden stod, kanske bakom en container, LH har förts bort med ett fordon och då i motsatt riktning mot där fynden hittats, varför tror jag det? Jo, för att jag tror inte GM gjorts sig tid att slå sönder mobil ta av ev klocka osv bredvid caféet, utan det har gått snabbt in i en bil, fyrhjuling etc, GM har förmodligen slängt saker på vägen tillbaka mot väg 44, det kan vara så att GM missat att sakerna låg kvar i en ev bil och slängt ut, jag tror LH kan hittas i motsatt riktning, jag är ingen expert och vet inte hur det ser ut i området....
2015-06-12, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Den "uppburne affärsmannen" Arne Jönsson som "hittade" handsken och enligt egen utsaga "tog upp den omedelbart"- vem är han?

Ägaren till Blombergs säteri (=stort jävla lantbruk med anor från medeltiden). Det är hans lada och hans mark man söker på. Kom in i matchen nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Nej, det är inte "extremt vanligt" men det händer samt finns fall där GM har varit aktiv i sökandes efter BO.

Håller med, ofta brukar den skyldige vara den mest behjälpliga för att verka oskyldig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
"Fynden är inte sådana att de flyger i väg"

"Kriminalkommissarie Lars Johansson, som leder utredningen, bekräftar för Expressen att man utreder om personen som fört bort henne kastat ut saker på vägen för att skapa villospår – och på så sätt vinna tid.
– Det finns med, oh ja, säger han och fortsätter:
– Vi vet inte om det är, utifrån vårt perspektiv, ett villospår eller om det är någonting. Sedan har det blåst väldigt, men en del av de här fynden är inte sådana att de flyger i väg."

Precis som jag trodde, någon har planterat ut dessa saker för att förvirra och sakta ner polisen. Förmodligen är GM och BO en bra bit därifrån vid detta laget tyvärr, förmodligen har GM haft en bil i närheten och tvingat in BO. Känns inte så troligt att han gått runt med henne på fältet och ignorerat att hon tappat massa saker..

Detta befarar jag också. Dock kommer jag åka dit idag och jag hoppas att vi hittar spår av att GM tabbats dig och felat så vi kan få någon fart i utredningen.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Jag påstår inte att GM planterar saker under söket.
Men det finns en stor chans att han är med ibland sökfolket

Mycket vanligt bland denna typen av gärningsmän att återgå till brottsplatsen och ta del i sökandet.

Jo men om GM går med och hittar något så måste han toppsas = DNA.

Hittar dom då DNA spår så är han körd...
Medlem
Charlie6789s avatar
Brukar inte ni fota er själva och tex skriva: sitter i solen o steker . Kanske Gärningsmannen hamnat på bild? Hur många utav er som var på caféet den dagen eller dagarna innan har foton från cafet?

Teorin om lastbilschaufförerna eller gästarbwtarna tycker jag också skall fullföljas

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in