Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 09:23
  #11989
Medlem
Disclosures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Tycker det är konstigt att hundarna inte fått upp någonting. Jävligt märkligt. Antingen så måste hundarna bytas ut lr så måste hundförarna bytas ut.

Det är mycket sannolikt att det finns en kropp i något utav vattendragen. Mig veterligen så har ingen undersökt så noggrannt där. Genom att lägga kroppen i vatten så får inte hundarna nys på det heller.
2015-06-12, 09:23
  #11990
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyJones
Det hände ju med Vatcheeterya i Boden.
Mats Alm lyckades dom inte bryta ner trots att GW sa att det skulle ta ett par veckor,nu blev han aldrig dömd för gärningen,men det råder väl minst sagt delade meningar om det.
Pappan tror jag är grön,men vad jag förstår så har han ett förflutet inom militären,inom det militära så får man lära sig att aldrig erkänna eller lämna ut uppgifter även om man blir utsatt för tortyr i fångenskap.
2015-06-12, 09:23
  #11991
Medlem
Parkours avatar
Jag påstår inte att GM planterar saker under söket.
Men det finns en stor chans att han är med ibland sökfolket

Mycket vanligt bland denna typen av gärningsmän att återgå till brottsplatsen och ta del i sökandet.
2015-06-12, 09:24
  #11992
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Om de har någon slags relation vilket jag INTE tror så finns GM i hennes snapchat konversation!

Varför tror du inte på att det finns någon relation mellan GM och BO? Tycker att det tyder väldigt mycket på just det. Men som sagt bara spekulationer och jag kan ha fel.

Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Håller med,tror dock inte GM bara dök upp av en slump utan det kan vara någon som LH haft kontakt med via nätet,dom kan ha chattat med varandra dagen innan och pratat om dittern och datten LH nämnde för GM att hon skulle arbeta dagen där på,när hon slutade osv.
LH'S dator har väl polisen tittat på förmodar jag,men inte hennes mobil,många använder idag mobilen som ett substitut för datorn.
Men det som stör mig är prylarna som hittats,känslan är att dom är utplacerade av någon anledning.

Precis, kan vara någon hon har träffat på nätet och snackat med. Men för mig känns det mer som att de känner varandra sen tidigare och just enbart ytligt genom familjen tex.

Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteRose
Möjliga motiv:
Kanske pappans militära vän som fattat tycke för dottern? (Pappan reagerade fort)
Kanske en ovän till familjen? (Också sannolikt militär)
Kanske tänkte pappan tänkte bli whistle-blower och de gav honom något annat att tänka på?
Kanske en bluffnyhet för att distrahera massan från något annat som pågår?
Kanske en missnöjd affärskollega? (Om fadern sysslade med affärer, dom är hänsynslösa som gör allt för pengar)

Vad vet vi om familjen? Deras bekanta osv.? Är det fadern som har haft en dispyt med saab i tidningen? Är det den stefan holm som är Lisas far?

Kan ju vara vem som helst egentligen, tycker hela det här fallet är väldigt mysko. GM har/vet definitivt vetat om henne och vem hon är, tror inte detta är ett slumpartat fall. Där någon har bara åkt förbi och tänkt "Oj, här var en vacker tös vid moppen, hon skall jag föra bort".
2015-06-12, 09:25
  #11993
Medlem
Ninenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brizax
Planterade någon utav dem bevis? Det var det skribenten till inlägget ni svarade på frågade..

För snabb att svara. Insåg när jag tryckt på skicka att det var detta som avsågs.
2015-06-12, 09:25
  #11994
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Var ju ett fall i Skåne för några år sedan där en kvinna bara gick upp i rök, men efter någon vecka helt plötsligt dök upp på en lekplats. Hon hade fått någon form av psykbryt och bott några dagar hos en flyktig bekant utan internet (eller nåt i den stilen). Så visst kan hon vara vid liv och alla kastade saker kan ju tyda på att även hon fått psykbryt och dragit iväg någonstans för att få luft. Tyvärr inte så troligt, men chansen finns ju.

Trakten är hyfsat öde, men någon bör ha sett hemma tycker jag. Finns inga kända vittnesmål om en ensam ung tjej som promenerade i området aktuell tid, och varför hjälm med sig. Glöm inte att tillhörigheter även hittades invid mopeden.
2015-06-12, 09:25
  #11995
Avstängd
capodasters avatar
Om det nu är samma gärningsman som i mordet på Helena i Mariestad så kan man utgå att mördaren bor inom en radie på 3 mil. Har för mig att Leif GW sagt det och att man rör sig i en bakvändcirkel från brottsplatsen till sitt hem. Drar man ett streck eller en cirkel med en passare från Mariestad och platsen där Lisa försvann var hamnar man då. Kan mördaren bo längs vägen Lisa åkte moped. Bor det någon konstig klasskompis där eller från skolan. Kan han bo där hon jobbade tidigare.
2015-06-12, 09:26
  #11996
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena
För snabb att svara. Insåg när jag tryckt på skicka att det var detta som avsågs.

Hihi sånt händer! Men visst kan GM gå med i sök, kanske en stamkund på caféet som bara vill "hjälpa till.."
2015-06-12, 09:26
  #11997
Medlem
louderthanbombss avatar
Rättsexpert säger att det är viktigt att GM hittas, annars kommer hen göra det igen.
Länk: http://www.skaraborgslanstidning.se/...pprepade-brott


Detta tror jag definitivt på.
2015-06-12, 09:27
  #11998
Avstängd
Citat:
Man skulle kunna tänka sig att hon vandrat omkring med en person under hotfulla omständigheter och varit jätterädd, men ändå haft sådan fattning att hon efterlämnat saker lite här för att lämna spår.

Som jag förstår det har inte hjälmen hittats. Att traska omkring med en moppehjälm på huvudet är både uppseendeväckande och obekvämt. Att hon försvunnit till fots, utan att efterlämna hjälmen, känns därför långsökt. Sannolikt har hon åkt med i en bil/MC/annan moped. Om hon tvingats är bil det enda sannolika.
2015-06-12, 09:27
  #11999
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Jag påstår inte att GM planterar saker under söket.
Men det finns en stor chans att han är med ibland sökfolket

Mycket vanligt bland denna typen av gärningsmän att återgå till brottsplatsen och ta del i sökandet.

Vad har du för belägg för att det skulle vara mycket vanligt?
2015-06-12, 09:28
  #12000
Medlem
Nrebellions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Många hur ut stugor och rum till gästarbetande byggjobbare mestadels från bygget på Dafgårds Food.

Givetvis är det av största vikt att kartlägga vilka dessa personer är och begära in brottsregistret från deras hemland.

De knackar ju dörr i området så det kommer garanterat att kollas upp det med.
Jag tror dock eller det känns mer som att det är en svensk otroligt störd medelålders man som ligger bakom.
Någon yngre förmåga från Badoo kanske...

De kommer väl kolla upp eventuellt tidigare pojkvänner och om några konflikter uppstått.
Det var ju för några år sedan en tjej som fick sin pojkvän till och ha ihjäl en ung tjej i Stockholm på grund av extrem svartsjuka....

Ursh, lider med familjen...
Måtte den som ligger bakom hennes försvinnande göra en tabbe och åka dit snart...alternativt att han mår så dåligt att han ger sig själv till känna för föräldrarnas skull.
Hoppas också att hon är vid liv och lyckas komma loss...men i ärlighetens namn är det väl inte ofta offer lyckas fly ifrån GM vid sådana här situationer...?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback