Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 05:44
Medlem
Unpredictables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
2 flickor? Du skrev fel misstänker jag?

Absolut gjorde jag det. Menar såklart unga kvinnor, de som hittade fyndet. Jag såg efteråt att jag skrev lite galet. Men ah, sak samma.

- Orkar inte citera, skriver här.
Har också upptäckt precis som du skrev, alla dessa nya användarkonton som uppkommit och många olika personer som vill lyfta fram sina "teorier" genom andras användarkonton? Är det inte bara att skriva sin teori själv.

Tror många trampar i kavalleriet och speciellt då småungar som jag vill kalla dom. De för liksom inte utredningen framåt, snarare så ödslar de en massa onödig energi på att vara dryga.
2015-06-12, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unpredictable
Jo, men ursäkta för mitt trötta lite osammanhängande/upprepande i texten, en är mycket trött på morgonen.Precis så tänker jag. Uteslutande bil som transportmedel, om MGM haft bil så har hen städat bort hjulspår mycket noga. Vet inte vart tiden för att städa bort hjulspår finns under ev brott/bortförande av LH?

Expressen uppdatera om "nytt fynd" från två flickor. Nu vet vi inte sanningshalten i deras text och hur mycket de överdrivit i sin artikel, men även om de funnit något mer som tillhör Holm så är det MGM som varit i farten och spridit ännu mer "spår" för att förvilla/förhala utredningen. Dock skumt med så många fynd överallt, det är det som jag inte riktigt får ihop. En misstänkt gärningsman som har mycket prylar efter Holm att kasta omkring sig som går obemärkt omkring måste befinna sig i närhet av sökandet på något sätt är min tanke. Det är för uppenbart, aldrig att hen hunnit under samma moment Lisa försvann sprungit/åkt omkring och lagt hennes tillbehör på olika geografiskt spridda platser. Inte en chans! Detta är gjort allt eftersom dessa dygn passerat.

Jag var tidigare i veckan inne på att hon eventuellt levde, men i och med all media och den uppståndelse som blivit så tror jag i dagsläge att LH ej är vid liv längre. Men...att polisen är försiktig med att bekräftats eventuella fynd för att inte röja om LH finns vid liv.

Själv håller jag på å få fyrkantiga ögon nu.
Håller med om att GM borde haft kort om tid.
Fadern dök upp förhållandevis fort och fick snabbt dit polis.
Jag tror det är en närboende och i den bästa av världar förvarar han Lisa någonstans.
Fast tyvärr så är det nog inte så.

Sannolikt har han varit på fiket några gånger senaste tiden, spanat in henne.
Sedan högg han när han fick chansen. En teori bara.

En åklagare va ju tillsatt så vi kanske inte får veta
så mycket detaljer. Förundersökningssekretess.
2015-06-12, 05:54
Medlem
2. Det postades tidigare att föräldrarna har bekräftat att fyndet (ring?) som hittats tillhörde LH, samtidigt som fynd gjorts på motsatt håll från caféet dessutom.

Detta stärker ju bevisen att dessa fynd planterats dit av GM. Chansen finns absolut att han skall vara en av dom som dessutom är med i sökningen. Kanske har han haft med sig några av hennes grejer som han placerat ut runtom café området för att på så sätt förvirra polisen om i vilken riktning han kan ha flytt.

Om vi kan ta reda på vilka grupper som rört sig i de områden där fynden hittats kanske vi kan hitta en gemensam nämnare och därefter gå igenom de områden han eller hon varit med och sökt under dessa dagar på nytt o se om man hittar något där.

Citat:
2 märkliga iakttagelser som nödvändigtvis inte behöver betyda någonting.

1. Flertalet personer har i samband med fallet registrerat användarkonton på Flashback och därefter kontaktat användare på Flashback med önskemål att posta deras teorier i fallet, i tråden. Jag har själv fått ett meddelande från en person kring önskemål om detta och jag har noterat att många andra postat "nya användares teorier".

2. Ringen på ängen. Jag vet inte varför jag fastnat för just det fyndet, men jag tycker det är sjukt märkligt att ringen hittats där den hittats. Om nu GM haft motivet att sprida fynd för att förbrylla polisen, då är det bra märkligt att kasta en ring på en äng. Sannolikheten för att den ens ska hittas är väl inte särskilt stor, dessutom tar GM en rejäl risk genom att placera/kasta ut den just på en äng.
Märklig plats att vistas på för det första, bil parkerad för det andra, kan dra till sig eventuella vittnen. Finns en relativt stor sannolikhet att GM lämnat fotavtryck, framförallt om det varit lera/mörk jord i omkring fyndplatsen.

Vet inte hur pass sannolikt det är att GM själv dessutom ska ha deltagit i Missing Peoples skallgång, men helt otänkbart är det inte.
2015-06-12, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jspay
Jag vet att detta kanske låter dumt, men tror ni att polisen har rannsakat hennes digitala nätverk? Vännförfrågningar från kanske (okända) män/kvinnor på facebook, kanske någon puff?(poke). Lek med tanken, GM har besökt caféet och Lisa jobbar i kassan(bekräftat) GM flirtar lite med Lisa, men lyckas inte med mer än så. Han får reda på hennes namn och slänger iväg en poke, friendrequest, pm(?!). Jag har själv erfarit psykopater som försöker ta ett första steg genom sociala nätverk. Lyckas de inte, så blir de förödmjukande och kan då börja planera hur de skall ta sig till. Besatthet är farligt...

Hon har nog tyvärr flirtat med fel kille efter hon gjort slut svaren finns säkert i hennes flöden
2015-06-12, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakko12
Ehh, din teori är inte speciellt sannolik...

Är det läge att prata sannorlikhet eller är det läge att hålla sig öppen för alla tänkbara möjligheter?

Sannolikhetslära och statistik kan man ägna sig åt 20 år senare. Nu gäller det att inte dissa folk som kommer med förslag ok.
2015-06-12, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honestatis
2. Det postades tidigare att föräldrarna har bekräftat att fyndet (ring?) som hittats tillhörde LH, samtidigt som fynd gjorts på motsatt håll från caféet dessutom.

Detta stärker ju bevisen att dessa fynd planterats dit av GM. Chansen finns absolut att han skall vara en av dom som dessutom är med i sökningen. Kanske har han haft med sig några av hennes grejer som han placerat ut runtom café området för att på så sätt förvirra polisen om i vilken riktning han kan ha flytt.

Om vi kan ta reda på vilka grupper som rört sig i de områden där fynden hittats kanske vi kan hitta en gemensam nämnare och därefter gå igenom de områden han eller hon varit med och sökt under dessa dagar på nytt o se om man hittar något där.

Man undrar ju givetvis ifall det förekommit att någon i Missing Peoples skallgång "avvikit vad gäller beteende". Exempelvis ifall någon avvikit för toabesök i skogen, ifall någon formulerat sig på ett märkligt sätt eller dylikt.
2015-06-12, 06:00
Medlem
Unpredictables avatar
Haha tillåt mig skratta åt din meningsstart om fyrkantiga ögon, ursäkta. Har arbetat natt och är inte särskilt pigg att snart varken skriva eller läsa, eller ens upprätthålla rätt tankemönster på grund av trötthet. Men...tillbaka till ämnet, för att inåt hamna på på allt för stora sidovägar som man lätt (syftar på mig själv) kan göra.

Jag är med i din teori, faktiskt. Den låter logisk under de mest märkliga omständigheter just nu.
Mitt tycke är att det är den mest följdriktiga händelsen av alla de teorier jag läst mer eller mindre.
Dock är dådet, om det är ett skadligt dåd mycket mörkat. Jag spekulerar i att hjälmen är av mycket stort intresse, följaktligen hela hjälmen. Den försvann i samband med Lisa, det måste vara ett samband vid ev. kroppsskada tänker jag.
2015-06-12, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GosuZerg
om föräldrarna äger jättemånga bilar (antar att du såg listan) varav en Porsche så är det väl utpressning ändå ett tänkbart motiv?

Hon hade väl även Henry Loyd jacka....
2015-06-12, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Om nu föräldrarna vore så täta så det är värt att kidnappa en 17 årig flicka, som jobbar extra på ett fik för 80-100/tim? Skulle hon knappast behöva om föräldrarna va täta. Tänk om, tänk rätt!!

Nu citerar jag mig själv, blev lite fel.

Sket man väl i. Gonatt 😄

Även barn till rika tränas i att arbeta och sköta sin ekonomi. Tänk om tänk rätt själv.
2015-06-12, 06:05
Medlem
Hebbe1973s avatar
Citat:
Jag tolkar det som att hon skulle få skjuts till en busshållplats och att slutdestination med bussen sedan är Skara.

Lustigt. Med tanke på att Rebecka bor max fem minuters bilfärd från Skara busstation.
2015-06-12, 06:06
Medlem
queen-bees avatar
När startar MPS idag?
2015-06-12, 06:07
Medlem
Blackslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfturf
Även barn till rika tränas i att arbeta och sköta sin ekonomi. Tänk om tänk rätt själv.

Men möjligtvis inte alla?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in