Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 03:35
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blankt
Hade det varit fallet hade där åtminstonde funnits spår av blod och saliv. Inget av detta verkar har hittats så att det hänt en olycka där är inte trovärdigt alls.

Hon hade ordentligt med kläder på sig och hjälm på huvudet. Behöver inte ha blivit nåt blod. Däremot saknar jag bromsspår.
2015-06-12, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pencil
En annan sak jag hade en fundering över...hon är inte myndig,får man då ha ett sånt ansvar?
Ansvar över vad menar du?
2015-06-12, 03:37
Medlem
Horrorgrams avatar
Har inte kollat igenom varenda sida av den här tråden men har det nämnts något om den jobbiga kunden som det stod i expressen om?

Lisa hade uppfattat honom som jobbig och även berättat detta för sina föräldrar. Och dagen efter så försvinner hon och att hon dessutom tar moppen för första gången? Visste GM detta? Att hon just på söndagen inte skulle åka med sin mor utan istället ta sin moped?
2015-06-12, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hon hade ordentligt med kläder på sig och hjälm på huvudet. Behöver inte ha blivit nåt blod. Däremot saknar jag bromsspår.
Hur ser det ut på nyare bilar? Nya ABS brukar väl aldrig låsa däcken helt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Japp och det troligaste är väl att kollegan tagit bussen från Källby va? Med tanke på att dem slutat jobba 18.00 och att en arbetsplats ska städas en stund därefter.

Dock oklart vilken av ortena av Götene & Källby som ligger närmast caféet i Blomberg.

Källby är mest logiskt att köra till eftersom om de skulle hinna med bussen när den gick från Götene 18.05 så måste de kanske ha åkt från Blomberg ca 17.50-17.55 jag misstänker att det tar ca 5-10min att köra denna sträcka med bil.

Källby ligger lite närmare Blomberg än vad Götene gör. & tar man bussen från Källby så har man 15-20 min mer tid på sig att stänga stället i Blomberg.
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicie
Med en hjälm på huvudet har jag svårt att se saliv/blod spridning. Inre blödningar?

Ett scenario där Lisa blir påkörd på vägen är mest sannolikt. Det jag tror däremot var att hon gick tillbaka till ladan med hjälmen på huvudet för att hämta handsken som hon tappat där när hon eller allihopa lämnade nyckeln. Hon var själv kvar på plats därför att hon letat efter sin handske i påsen, jackfickorna och på marken och drog slutsatsen att den bara kunde finnas i ladan. Så hon gick över vägen med hjälm och blev påkörd.
2015-06-12, 03:39
Medlem
Har folk börjat utesluta JV helt och hållet nu?
2015-06-12, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mak1891
Ansvar över vad menar du?

Att stänga tänkte jag på...vet inte hur det funkar med caféer. hon hade jhu kollegor med iofs men hur gamla var dem?
2015-06-12, 03:41
Medlem
Circle jerks avatar
Att mopeden lämnades med nyckel i talar ju för att Bo känt sig bekväm med detta, alltså i det fall det kommit nån bil med vad som bo upplevt som skumma personer & försökt locka med sig henne eller liknande hade hon med 99% säkerhet tagit ur nycklarna.

Troligast är att hon litat på Gm såpass mycket att nycklar & tillhörigheter lämnas kvar när denne ber om hjälp med något(?) eller liknande. Alternativt attackeras hon när hon är i ladan det talas om, även om jag ännu inte riktigt greppat vad denna lada används till & varför Bo skulle vara tvungen att gå dit efter avslutat pass...

Som jag skrivit tidigare räcker det med en trevlig & förtroendeingivande kund tidigare under dagen som Bo kommer ihåg & känner igen. Behöver inte vara mer bekant än så.
2015-06-12, 03:41
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Citat:

Det gick antagligen fort att föraren inte han panikbromsa utan bromsade normalt över en längre sträcka för att sedan kanske vända tillbaka?
2015-06-12, 03:42
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Ingen aning. Hoppas du har rätt. Det skulle passa in i min teori att hon blev överkörd och bortforslad.
2015-06-12, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pencil
Att stänga tänkte jag på...vet inte hur det funkar med caféer. hon hade jhu kollegor med iofs men hur gamla var dem?

Det skrevs ju att alla 3 stängde. Men 3 veckor in på sitt nya jobb så kan det ju ske att man får stänga själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in