Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idasuperstar
Utmärkt! Vill absolut inte vara jobbig eller så men denna linje verkar inte gå förbi cafeet heller, eller börjar linjen "innan" Källby? Eller kollar ni upp linjen i ett annat syfte än att den ska gå förbi Blomberg?

Ena kollegan uppgav att hon efter arbetstid skjutsade den andra kollegan till busshållplatsen, för att hon skulle med en buss till Skara. Helt enkelt så satte jag mig och tittade upp närliggande orter till Blomberg för att hitta en buss till Skara mellan 18-19-tiden på söndagar. Hittade då en buss med avgång 18.20 i Källby på söndagar, och Källby ligger ca 5-10 minuter ifrån caféet i Blomberg, förutsatt att man åker bil.

Edit: Bussen går från Götene 18.05 som jag har förstått det. Källby är alltså en hållplats på vägen.
2015-06-12, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
Antagligen lämnade hon nyckeln därför hon skulle gå över vägen till ladan och hämta sin handske.

Jag hade iaf oavsett tagit nycklarna med mig...även om det var en meter dit jag skulle. Men det är jag...i all hast kan man glömma
2015-06-12, 03:28
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pencil
Jag hade iaf oavsett tagit nycklarna med mig...även om det var en meter dit jag skulle. Men det är jag...i all hast kan man glömma

Varför? Det är ute på vischan. Ingen där en söndagseftermiddag. Antagligen hade hon redan bråttom hem.
2015-06-12, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicie
Min teori:

Lisa, Rebecka och Lowa låser och stänger Cafét. Rebecka och Lowa går till Rebeckas bil och Lisa går till sin moped och gör sig redo för hemfärd. SMS till far, nyckeln i tändningen, påsen, sätter på sig vantarna. Precis innan avfärd kommer Lisa på att hon glömt hänga tillbaka nyckeln i ladan. Hon stiger av mopeden med hjälmen på huvudet (Försämrat synfält). Lisa tar några snabba kliv ut i gatan och där kommer det som tar livet av henne. Föraren panikbromsar. Backar in mot ladan för att sedan gå till Lisa som är liggandes vid vägrenen. Föraren grips av panik när Lisa är medvetslös. Föraren tar in Lisa i ladan för att ingen ska se vad som just skett. Lisa vaknar inte och paniken är total vilket leder till att föraren väljer att ta in Lisa i sin bil och köra henne till en avlägsen plats där hon blir liggandes. I all panik har föraren glömt att han har flera av Lisas saker kvar i bilen. Krossad mobil, Mobilskal,Ring osv. Han börjar dumpa sakerna ut med vägen vilket ger svar på spridningen.

Tyvärr finns nog inte Lisa vid livet och att det från början bara var en oerhört tragisk olyckshändelse.
Det måste funnits spår av en bil om hon blev påkörd. Eventuellt ägodelar mer än handsken på vägen eller intill vägen.
2015-06-12, 03:29
Medlem
Blankts avatar
Citat:
Min teori:

Lisa, Rebecka och Lowa låser och stänger Cafét. Rebecka och Lowa går till Rebeckas bil och Lisa går till sin moped och gör sig redo för hemfärd. SMS till far, nyckeln i tändningen, påsen, sätter på sig vantarna. Precis innan avfärd kommer Lisa på att hon glömt hänga tillbaka nyckeln i ladan. Hon stiger av mopeden med hjälmen på huvudet (Försämrat synfält). Lisa tar några snabba kliv ut i gatan och där kommer det som tar livet av henne. Föraren panikbromsar. Backar in mot ladan för att sedan gå till Lisa som är liggandes vid vägrenen. Föraren grips av panik när Lisa är medvetslös. Föraren tar in Lisa i ladan för att ingen ska se vad som just skett. Lisa vaknar inte och paniken är total vilket leder till att föraren väljer att ta in Lisa i sin bil och köra henne till en avlägsen plats där hon blir liggandes. I all panik har föraren glömt att han har flera av Lisas saker kvar i bilen. Krossad mobil, Mobilskal,Ring osv. Han börjar dumpa sakerna ut med vägen vilket ger svar på spridningen.

Tyvärr finns nog inte Lisa vid livet och att det från början bara var en oerhört tragisk olyckshändelse.

Hade det varit fallet hade där åtminstonde funnits spår av blod och saliv. Inget av detta verkar har hittats så att det hänt en olycka där är inte trovärdigt alls.
2015-06-12, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
Varför? Det är ute på vischan. Ingen där en söndagseftermiddag. Antagligen hade hon redan bråttom hem.

Sant men så som jag iaf hade tänkt oavsett vischan eller ej...
2015-06-12, 03:32
Medlem
BO slutar, skriver ett SMS till sin mor/far då hon tar moped under en längre sträcka (mindre säkerhet än i bil, alltså ett kort meddelande som bekräftar att hon åker OM någonting skulle hända under färden)

Troligtvis har BO förts bort hastigt. BO slutar, Tar sina saker (smycken som ej används inom matlagning/mathantering då det ej är hygieniskt) , mobil, nycklar etc. Hänger på kassen på mopeden, tar på sig hjälmen och handskarna och försöker sedan starta. Därefter kommer troligtvis GM förbi. GM har en bil (kan vara flera i bilen). Antingen via hot eller övertalan försöker GM få med sig BO som fortfarande har hjälmen på sig. GM misslyckas först, BO flyr i panik via FOTS till ladan tar av sig handsken och försöker sedan larma. Gm springer efter och BO Springer iväg från ladan i panik och försöker få upp mobilen . GM jagar ikapp BO och tar mobilen från BO med våld (Bitar av skal).

GM får tag på BO. GM nr.2 väntar i bilen som följt efter. BO följer motvilligt med i bilen som åker därifrån. Krångel uppstår i bilen (?) BO försöker med våld att bryta sig ut då BO inte har mobil. GM stannar och försöker återigen få kontroll över situationen via våld (mer spår en sträcka därifrån, ringar kan ha ramlat ut, bitar från mopedhjälm kan ha lossnat om motstånd uppstått)

GM vet säkert tiderna, platsen och personerna, och har anknytning till kaffét eller BO's sociala medier. Söndagen är den minst aktiva dagen på veckans alla dagar. Kvällen, ännu mindre aktivitet. GM passar på då GM vet att BO jobbar på söndag kväll.

Motivet? Säkert en sjuk människan som stalkat och sedan slagit till
2015-06-12, 03:33
Medlem
svallerbyttans avatar
Det mest realistiska är nästan att det finns en naturlig orsak till Lisas försvinnande. Vad har då Lisa för naturlig anledning att lämna moppen och springa ut på ett fält? Jo, det kommer en svärm med jordgetingar och hon är allergisk mot getingar. Är man det så kan man dö av ett stick bara. Så hon flyr ut på fältet med svärmen jagandes efter sig.

Alla vet att bästa sättet att komma undan en svärm är att hitta vatten att gömma sig i. Nu gäller det också Lisas liv. Så hon kastar ifrån sig tillhörigheterna för att de inte ska bli blöta och förstöras. Lisa ligger alltså antagligen i vattnet någonstans. Tyvärr hann hon väl bli stucken då eftersom hon inte kommit hem än. =(
Senast redigerad av svallerbyttan 2015-06-12 kl. 03:36.
2015-06-12, 03:34
Medlem
Citat:
Min teori:

Hum det låter inte så tokigt förutom att det finns då ett mycket STOOORT ? Vart är bromsspåren ??????? Sugga han ut dom ?
2015-06-12, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blankt
Hade det varit fallet hade där åtminstonde funnits spår av blod och saliv. Inget av detta verkar har hittats så att det hänt en olycka där är inte trovärdigt alls.
Med en hjälm på huvudet har jag svårt att se saliv/blod spridning. Inre blödningar?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x.
BO slutar, skriver ett SMS till sin mor/far då hon tar moped under en längre sträcka (mindre säkerhet än i bil, alltså ett kort meddelande som bekräftar att hon åker OM någonting skulle hända under färden)

Troligtvis har BO förts bort hastigt. BO slutar, Tar sina saker (smycken som ej används inom matlagning/mathantering då det ej är hygieniskt) , mobil, nycklar etc. Hänger på kassen på mopeden, tar på sig hjälmen och handskarna och försöker sedan starta. Därefter kommer troligtvis GM förbi. GM har en bil (kan vara flera i bilen). Antingen via hot eller övertalan försöker GM få med sig BO som fortfarande har hjälmen på sig. GM misslyckas först, BO flyr i panik via FOTS till ladan tar av sig handsken och försöker sedan larma. Gm springer efter och BO Springer iväg från ladan i panik och försöker få upp mobilen . GM jagar ikapp BO och tar mobilen från BO med våld (Bitar av skal).

GM får tag på BO. GM nr.2 väntar i bilen som följt efter. BO följer motvilligt med i bilen som åker därifrån. Krångel uppstår i bilen (?) BO försöker med våld att bryta sig ut då BO inte har mobil. GM stannar och försöker återigen få kontroll över situationen via våld (mer spår en sträcka därifrån, ringar kan ha ramlat ut, bitar från mopedhjälm kan ha lossnat om motstånd uppstått)

GM vet säkert tiderna, platsen och personerna, och har anknytning till kaffét eller BO's sociala medier. Söndagen är den minst aktiva dagen på veckans alla dagar. Kvällen, ännu mindre aktivitet. GM passar på då GM vet att BO jobbar på söndag kväll.

Motivet? Säkert en sjuk människan som stalkat och sedan slagit till
Om hon hunnit springa så lär skrik ha hörts, och bitar av mobilen displayen var ju 1km från cafét. Det borde också funnits spår i gruset.
Medlem
En annan sak jag hade en fundering över...hon är inte myndig,får man då ha ett sånt ansvar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in