Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 03:19
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Jag för man kan inte andas när man springer järnet och är super andfådd med visiret nedfällt. Om det var en hjälm med fixerat visir skulle hon helt sonika försökt ta av sig hjälmen när hon sprang, kanske använda den som ett försvars vapen och kasta mot förföljarna. Där kan visiret/hjälmen ha gått sönder och bildat två delar: visir och resten av hjälmen.

Att få fler delar av en hjälm är annars riktigt svårt, då de är avsedda att tåla en hel del.

Hon kan helt sonika ha kastat ALLA de där grejerna mot GM i ett försök att få honom sluta förfölja henne.

Hon fick visiret nerdraget och drogades. Ganska självklart.
2015-06-12, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mak1891
Det verkar ju inte finnas några spår som visar att något har skett på grusfältet, vid mopeden eller parkeringen. Men man vill ju veta exakta tider på deras berättelse även ägaren.

Jag tänkte om dom lurat henne på något sätt av ex svartsjuka avundsjuka? Sprattet gick överstyr någonstans förbi eller i ladan ...
Jag som själv haft moppe skulle bara i nödfall lämna nycklar i tändningen om någon som jag litade på skulle stå där och vakta...
2015-06-12, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutionaren
Vad skulle du göra om du blev bortförd?
Svar: Kasta mina grejer hejvilt såklart eftersom det lämnar ett spår!

Vad skulle du som psykopat och kidnappare föra ditt offer?
Svar: Så långt åt helvete från brottsplatsen såklart!

Slutsats; Jag tror Lisa och förrövaren befinner sig i en annan stad. Jag tror garanterat att detta var planerat, de befinner sig i någon annan del i Sverige och jag vågar inte föreställa mig vad som händer.

Jag kan GARANTERA att man inte hinner tänka på en sån sak. Det förutsätter ett rationellt tänkande och rationell är det sista du är när du är jagad.
2015-06-12, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Du & jag pratar om samma bussar.

Den bussen du säger går från Källby 18.20 är samma buss som går från Götene 18.05(18.00)

Källby är ett utav stoppen mellan Götene & Lidköping.

Japp och det troligaste är väl att kollegan tagit bussen från Källby va? Med tanke på att dem slutat jobba 18.00 och att en arbetsplats ska städas en stund därefter.

Dock oklart vilken av ortena av Götene & Källby som ligger närmast caféet i Blomberg.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
Du tar verkligen alla på ordet? . Din lista betyder ingenting. Jag tror verkligen inte att den här listan är 100% confirmed av polisen. Och om den är confirmed så hade dom infon 1 vecka före dig. Någon läcker information från denna ip adress.

Är du dum eller? Listan utgår ju från vad som rapporterats i media och av polisen. Det står ju tom uttryckligen det i listan ju!

Den är ju till för att få fram den bild som finns utifrån de uppgifter som getts och har någorlunda stark källa. Om något tycker jag att det är ett skitbra initiativ och jag hoppas en mod. Tar med den i första posten...

Edit... Kikat på dina andra poster nu, tes bekräftad. Endera är du dryg, dum eller ett troll. Lägg dig och sov.
Senast redigerad av Tidsur 2015-06-12 kl. 03:23.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cresentsugerinte
Beror antagligen på att GM är någon de är van att se köra bil i området, inget som avviker från det normala. Man anger inte sin granne till polisen för att han var ute och körde bil i området runt 1830 av den anledningen att man inte har en tanke på eller uppfattning att denne kan ha något att göra med LH:s försvinnande.

GM är med största sannolikhet en stammis på Caféet.

Det kan möjligen vara en orsak till att man dröjer med att meddela det till polisen eftersom man inte tror det kan ha någon relevans. Men efter ett tag tror jag nog att man skulle meddela även sådant till polisen i det här fallet. Folk är verkligen engagerade och känner med familjen.

Tycker dock som sagt att det är märkligt att ingen sett någon bil på småvägar. Kanske beror det på att det är väldigt avfolkat.
2015-06-12, 03:22
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pencil
Jag tänkte om dom lurat henne på något sätt av ex svartsjuka avundsjuka? Sprattet gick överstyr någonstans förbi eller i ladan ...
Jag som själv haft moppe skulle bara i nödfall lämna nycklar i tändningen om någon som jag litade på skulle stå där och vakta...

Antagligen lämnade hon nyckeln därför hon skulle gå över vägen till ladan och hämta sin handske.
2015-06-12, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Källby busstation, Götene till Skara busstation, Skara.
Går en buss 18.20 på söndagar, med ett byte i Lidköping 18.50 till Skara.

Den bussen är det. Sök själv: http://reseplanerare.vasttrafik.se/bin/query.exe/sn?L=vs_vasttrafik&ld=fe2&L=vs_vasttrafik&OK#focus

Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Tack för att du hjälper till!
En annan användare (herrtanke) har redan hittat dock att det finns en station ca 1km söder om kaféet och att en buss därifrån gick 18:20. I en nyare tidslinje (senare post av mig) finns detta inskrivet, samt även en screenshot på reseplaneraren som styrker detta.

Utmärkt! Vill absolut inte vara jobbig eller så men denna linje verkar inte gå förbi cafeet heller, eller börjar linjen "innan" Källby? Eller kollar ni upp linjen i ett annat syfte än att den ska gå förbi Blomberg?
2015-06-12, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Jag kan GARANTERA att man inte hinner tänka på en sån sak. Det förutsätter ett rationellt tänkande och rationell är det sista du är när du är jagad.

Jag tror det snarare har att göra med överlevnadsinstinkt. Om det är så att hon blev jagad, varför skulle hon springa mot en lada på sidan av eller in i skogen? Det bästa hade varit att springa på vägen vilket varenda människa hade gjort oavsett rationellt tänkande eller inte.
Medlem
Citat:

Fast människor i den trakten är väldigt naiva och godtrogna, det är väldigt liten risk att någon skulle stjäla mopeden även fast nyckeln sitter i låset.
Medlem
Citat:

Jo eller eventuellt att det kom fram någon hon kände eller visste vem det var.
2015-06-12, 03:26
Medlem
Min teori:

Lisa, Rebecka och Lowa låser och stänger Cafét. Rebecka och Lowa går till Rebeckas bil och Lisa går till sin moped och gör sig redo för hemfärd. SMS till far, nyckeln i tändningen, påsen, sätter på sig vantarna. Precis innan avfärd kommer Lisa på att hon glömt hänga tillbaka nyckeln i ladan. Hon stiger av mopeden med hjälmen på huvudet (Försämrat synfält). Lisa tar några snabba kliv ut i gatan och där kommer det som tar livet av henne. Föraren panikbromsar. Backar in mot ladan för att sedan gå till Lisa som är liggandes vid vägrenen. Föraren grips av panik när Lisa är medvetslös. Föraren tar in Lisa i ladan för att ingen ska se vad som just skett. Lisa vaknar inte och paniken är total vilket leder till att föraren väljer att ta in Lisa i sin bil och köra henne till en avlägsen plats där hon blir liggandes. I all panik har föraren glömt att han har flera av Lisas saker kvar i bilen. Krossad mobil, Mobilskal,Ring osv. Han börjar dumpa sakerna ut med vägen vilket ger svar på spridningen.

Tyvärr finns nog inte Lisa vid livet och att det från början bara var en oerhört tragisk olyckshändelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in