2015-06-09, 23:32
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killenmedskill1
Jag är inskriven hos studenstaden. Kan man gå med i nation nu? Måste man inte vänta tills man har börjat studera?

Jo, så är det - tog inte in att du inte hade börjat plugga än
Citera
2015-06-11, 08:53
Medlem
Fick erbjudande på rum med kokvrå på studentstaden från Norrlands, och märker nu hur det är gemensam dusch - hur illa är det egentligen? Vill helst komma bort från Flogsta, men känns lite jobbigt att dela dusch också. Någon som har några erfarenheter?
Citera
2015-06-11, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsoot
Fick erbjudande på rum med kokvrå på studentstaden från Norrlands, och märker nu hur det är gemensam dusch - hur illa är det egentligen? Vill helst komma bort från Flogsta, men känns lite jobbigt att dela dusch också. Någon som har några erfarenheter?

Hur många är ni som delar på duschen?
Citera
2015-06-11, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inte.trevlig
Hur många är ni som delar på duschen?
Inte en aning - det står på informationsbladet att duschen finns i källaren. Antar att det är flera duschar som delas på hela huset.
Citera
2015-06-11, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsoot
Inte en aning - det står på informationsbladet att duschen finns i källaren. Antar att det är flera duschar som delas på hela huset.

Hur pass centralt ligger Norrlandsbostaden? Flogsta ligger en bit off - visst. Men jag skulle nog kräva - minst! - två kilometer närmare centrum i utbyte mot min dusch!

Jag känner personer i Rackarberget som är fem och delar en dusch, och det tydligen gå ganska smärtfritt till. Om jag vore dig så skulle jag maila Norrlands och fråga hur många ni är som kommer dela.
Citera
2015-06-11, 10:19
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Det är jävligt många korridorsrum där, vilket underlättar om man vill få tag i en. Dessutom är det en hel del utbytesstudenter som flyttar in och ut varje termin där vad jag förstår, så det gör ju att det ofta finns lediga korridorsrum där Sen är det väl så att folk tröttnar på att bo där, t.ex. p.g.a. flogstaskriket
Det låter ju som Delphi i Lund. Med andra ord behöver inte TS oroa sig. Flogstaskriket är ju bara till för när tentaveckan bland teknologer förekommer?
Citera
2015-06-11, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Det låter ju som Delphi i Lund. Med andra ord behöver inte TS oroa sig. Flogstaskriket är ju bara till för när tentaveckan bland teknologer förekommer?

Njaa, de två senaste terminerna har Flogstavrålet ekat i princip varje kväll.
Citera
2015-06-11, 10:44
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:

Yep, varenda kväll. Jag fattar inte hur man orkar bo där
Senast redigerad av lighten-up 2015-06-11 kl. 10:47.
Citera
2015-06-11, 10:57
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Märkligt, skrikets tanke är ju till för att skaka av sin tentaångest. Det förlorar sin funktion om man kör det i princip varje kväll.
Citera
2015-06-11, 13:48
Medlem
Epicediums avatar
Citat:
Märkligt, skrikets tanke är ju till för att skaka av sin tentaångest. Det förlorar sin funktion om man kör det i princip varje kväll.

Har väl på senare år snarare blivit en "rolig grej", folk brukar ju exempelvis skrika extra mycket när de festar. Ofta hör man: "Ett.. två.. tre!" Sen skriker alla i kör och skrattar högt. Så ja, det har till stor del förlorat sin ursprungliga funktion.

Skönt att man skaffat sig en fin etta i Majklockan så man slipper det.
Citera
2015-06-11, 20:13
Medlem
Citat:

Kanske andra än just teknologer som också vill få ut sin ångest då och då när de har tentavecka? Inte bara ingenjörer som huserar på universitetet
Citera
2015-06-12, 01:51
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epicedium
Har väl på senare år snarare blivit en "rolig grej", folk brukar ju exempelvis skrika extra mycket när de festar. Ofta hör man: "Ett.. två.. tre!" Sen skriker alla i kör och skrattar högt. Så ja, det har till stor del förlorat sin ursprungliga funktion.

Skönt att man skaffat sig en fin etta i Majklockan så man slipper det.

Är det mycket ljud vid Majklockan? Tänker på alltifrån ljud från fester, grannar och ljud från trafiken längst Luthagsesplanaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in