2015-06-07, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killenmedskill1
tror ni att man kan få ett studentrum/lägenhet med egen toalett ifall man har 670 ködagar?

Citat:
När bör man söka studentbostad dessutom? Är det lättast att få ett okej rum om man är villig att flytta in den första augusti, eller är det bättre att flytta in den första september?

I Flogsta, ja. Ju tidigare på sommaren du söker bostad desto bättre.
Citera
2015-06-08, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inte.trevlig
I Flogsta, ja. Ju tidigare på sommaren du söker bostad desto bättre.

Okej. Då söker jag nu då.
Citera
2015-06-08, 07:06
Medlem
Någon som vet om Studentstaden accepterar ansökan till studier istället för antagningsbesked likt Heimstaden gör? Vore ju märkligt annars med tanke på reccebostäderna som ligger ute som man inte kan få annars om man är recce då antagningsbeskeden inte kommit än.
Citera
2015-06-08, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Någon som vet om Studentstaden accepterar ansökan till studier istället för antagningsbesked likt Heimstaden gör? Vore ju märkligt annars med tanke på reccebostäderna som ligger ute som man inte kan få annars om man är recce då antagningsbeskeden inte kommit än.

Jag har aldrig hört att någon blivit nekad boende med motiveringen att de inte har något antagningsbesked.
Citera
2015-06-08, 14:55
Medlem
HJÄLP

Jag har sökt utbildning i Uppsala, och har nu fått ett bostadskontrakt av heimstaden som de vill att jag ska teckna redan nu.

Problemet är att jag inte är säker på jag blir antagen på min utbildning, eftersom mina betyg ligger PRECIS på gränsen. Antagningsbeskedet kommer inte förrän om en månad...

Vad kan jag göra? Blir jag låst om jag skriver under kontraktet men inte kommer in? Har för övrigt läst att det krävs att man är student för dessa rum, men om jag inte blir antagen så kommer jag ju inte att vara student?
Citera
2015-06-08, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sam-is-here
HJÄLP

Jag har för mig att man blir spärrad från att söka bostad hos Heimstaden i ett antal månader om man väljer att inte skriva under ett kontrakt man blivit erbjuden. Vet inte hur noga de är med att kolla upp huruvida du studerar eller ej. Vanligtvis är uppsägningstiden tre månader, vet tyvärr inte hur de gör om du meddelar att du inte vill ha lägenheten längre efter att du faktiskt skrivit kontrakt
Citera
2015-06-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johannikur
Jag har för mig att man blir spärrad från att söka bostad hos Heimstaden i ett antal månader om man väljer att inte skriva under ett kontrakt man blivit erbjuden. Vet inte hur noga de är med att kolla upp huruvida du studerar eller ej. Vanligtvis är uppsägningstiden tre månader, vet tyvärr inte hur de gör om du meddelar att du inte vill ha lägenheten längre efter att du faktiskt skrivit kontrakt
Men jag vill ju ha lägenheten, är dock inte säker på att jag kommer in!

Och om jag skriver under kontraktet nu, men inte kommer in så är jag ju inte berättigad till den ändå eftersom heltidsstudier är ett krav?
Senast redigerad av sam-is-here 2015-06-08 kl. 15:38.
Citera
2015-06-09, 12:37
Medlem
Fick ett erbjudande nyss. De kommer att skicka kontraktet till mig. Skönt. Fick via Heimstaden faktiskt. På Sernanders väg, egen WC och dusch, härligt!
Verkar lite suspekt dock att det var så enkelt, är det något fel på Sernanders väg? Det är ju trots allt 19m^2 stora lägenheter. Verkar för bra för att vara sant.
Citera
2015-06-09, 12:55
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Fick ett erbjudande nyss. De kommer att skicka kontraktet till mig. Skönt. Fick via Heimstaden faktiskt. På Sernanders väg, egen WC och dusch, härligt!
Verkar lite suspekt dock att det var så enkelt, är det något fel på Sernanders väg? Det är ju trots allt 19m^2 stora lägenheter. Verkar för bra för att vara sant.

Det är jävligt många korridorsrum där, vilket underlättar om man vill få tag i en. Dessutom är det en hel del utbytesstudenter som flyttar in och ut varje termin där vad jag förstår, så det gör ju att det ofta finns lediga korridorsrum där Sen är det väl så att folk tröttnar på att bo där, t.ex. p.g.a. flogstaskriket
Senast redigerad av lighten-up 2015-06-09 kl. 12:59.
Citera
2015-06-09, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Det är jävligt många korridorsrum där, vilket underlättar om man vill få tag i en. Dessutom är det en hel del utbytesstudenter som flyttar in och ut varje termin där vad jag förstår, så det gör ju att det ofta finns lediga korridorsrum där Sen är det väl så att folk tröttnar på att bo där, t.ex. p.g.a. flogstaskriket

Det låter inte så illa. Så länge man får eget badrum och en lägenhet som är större än 10m^2 så är jag nöjd. Man kan väl få tag på bättre senare, förhoppningsvis(?). Om jag ändå ska studera där i 5 år.
Citera
2015-06-09, 14:01
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Det låter inte så illa. Så länge man får eget badrum och en lägenhet som är större än 10m^2 så är jag nöjd. Man kan väl få tag på bättre senare, förhoppningsvis(?). Om jag ändå ska studera där i 5 år.

Jag hoppas isf att du gått med i nån nation med bostäder + att du har skrivit in dig ho Studentstaden.
Citera
2015-06-09, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Jag hoppas isf att du gått med i nån nation med bostäder + att du har skrivit in dig ho Studentstaden.

Jag är inskriven hos studenstaden. Kan man gå med i nation nu? Måste man inte vänta tills man har börjat studera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in