Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Men snälla du vad tänker du med nu?
Lägg ned det där snacket.

Okej, du tycker alltså inte att de kan lastas det minsta moraliskt för att inte ha sett till att Lisa också kom iväg?

Det finns en uttalad strategi för stängningen som innebär att de ska vara minst tre, just av säkerhetsskäl. De befinner sig mitt ute på landsbygden, det bor utländska gästarbetare i närområdet och det har bekräftats inbrotts- och stöldproblematik till och med i fucking ladan? Om jag haft en dotter i den åldern och hennes "kompisar" inte förvissat sig om att hon inte blev lämnad kvar ensam hade jag ta mig fan blivit skogstokig!

Den ena tjejen indikerade ju till och med själv viss skuld i det hela i en av intervjuerna när hon sade något i stil med "om vi bara hade sett till att hon kom iväg", men urskuldat sig med att hon var tvungen att hinna med en buss som hon med nöd och näppe kan ha hunnit med trots att det var en ovanligt lugn söndag?

Du skämta med mig aprilo?
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Inte, om träffet har stämts via KIK eller WhatsApp.

Hur många langare hänger på KIK och W-app då .. får nog räkna undan langar teorin som mindre trolig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Rör det sig om en fingerring så lossnar den inte i första taget (i normalfallet om man har rätt storlek) utan den får dras loss. Vem och varför drar man loss en ring ifrån någons finger?

Med tanke på hennes jobb med mat så hade hon kanske inte ring eller klocka på sig, kanske låg i jackfickan tex.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Ägaren ringde runt 18 och då sa de att de nästan va klara. De kan ha lämnat mellan allt från 18:00 till 18:20.

Sen ska hon göra sig i ordning för att åka, kanske kolla mobilen om vad som hänt på instagram facebook mm. det kunde ha tagit 20 min vem vet.

Men det vi vet är att 18:23 skicka hon sms. 18:30 försvann mobilen från nätet. 7 min har GM alltså på sig att få överrumpla henne. få ner henne i bil eller dyl. och sedan förstöra/stänga av mobilen. Kanske var de 2 så ena förstörde mobilen när de körde därifrån.

Verkar ha gått fort och smidigt. Enklare om man är 2 men det verkar inte som någon som agerat i panik direkt, känns planerat/inövat om du frågar mig.

Mitt fetade: Var har du källan till att mobilen försvann från nätet kl 18.30 ??
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Det förklarar ju faktiskt en del av GMs ilska över telefonen och vad han gör med denna.
Tror inte att GM reagerat så pass starkt och så pass tidigt annars. Om det inte var så att det ringdes eller smsades från/till mobilen.

Samt polisens tidigaste insatser om ofrivilligt försvinnande.
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Hjälmen är inte funnen ( vad vi vet ) GM väntade på BO ( som han till 99% ej visste vem det var då BO hade hjälmen på sig) GM slår med något hårt, (järnrör, basebollträ ) BO går i backen av smällen svimmar av eller rent av dör. GM får panik!

GM lägger henne i en bil, kör runt och sprider alla saker kör sen där ifrån och dumpar henne på annan plats och ort?
I samma mening får du in att GM väntar på BO och att han med 99 % sannolikhet inte vet vem BO är. Villet skulle motivet för mord i så fall vara?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Helt omöjligt. du tror inte att polisen redan sökt igenom caféet?

Jo, Det har de ju nog En till tanke förresten, Vart cafét larmat på söndagskvällen? isåfall är det deffinitivt omöjligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C91
Jag säger inte att jag har rätt och jag tycker du ska stoppa tungan i käft och inte kalla folk för ufos som inte delar samma uppfattning eller teori som sig. Så du kan vara ett ufo själv.
Ska du diskutera så bete dig.

Vad var svaret på frågan? Varför är hennes kollegor suspekta?
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Då kan vi släppa detta så länge. Det duger inte som källa.

Om nu någon anställds nyckel göms när denna vill komma ifrån tidigare utan arbetsgivarens vetskap, tror jag knappast man går över vägen för att gömma den. Finns säkert en uppsjö gömställen på rätt sida. Springandet över vägen är bara för att täcka upp första fyndet - handsken.
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValleDalle
Lade märke på denna bilden när jag bläddrade på caféets facebook bilder. Långsökt??

http://www.ladda-upp.se/bilder/inrcphnlhzwnz/

http://www.hallekis.com/xx140409-cafe.jpg

Jag har svårt att tro att de har en källare när typ halva huset står på stenblock. Polisen har också redan kollat under huset utan att hitta något.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaBeta11
I ett sådant här läge förefaller en sån sak bli sekundär och ägarinnan skulle säga som det var med tanke på omständigheterna. Förefaller inte troligt ju fler inblandade det är heller med sådana teorier, dvs att alla inblandade håller tyst och ljuger.

Håller med. Men scenariot är fortfarande möjligt. Och OM det är så, så har vi ju en ensam Lisa som städar upp det sista innan hon ska låsa och åka hem. Då blir profil-möjligheterna på GM betydligt bredare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
Förklara gärna?

Det är en "dold" lucka i golvet där om du kikar noga

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in