Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 23:57
Medlem
Superkissekattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
Och var har du fått detta ifrån? Vad jag har förstått av SVT mm finns flera misstänkta och förhörda, med flera bevismaterial säkrade.

Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Du publicerade just en av få hitintills trovärdiga teorier.

När jag stod vid Missing peoples samlingsplats igår och väntade på att det hela skulle dra igång, så var det en reporter strax bakom mig som frågade en kille på min ena sida om hon fick intervjua honom. Men han ville inte det.
Mina tankar skenade iväg och jag tänkte att det bara fantasin som gjorde sig påmind.

Tror ni polisen har tänkt på att fråga alla journalister om några särskilda har nekat att ställa upp på intervju? Är det något som bör göras?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Är inte bekräftat att man hittat en ring och än mindre att det skulle vara LHs.

Gällande klockan vet jag inte om den heller är bekräftad.

Vad har man egentligen bekräftat som hennes? Är handsken ens hennes?
Medlem
Är det motivet är sexrelaterat är chansen stor att förövaren(/na) är registrerad på någon sexsidor/dejtingsidor. Några skumma annonser eller typer i trakterna? Många verkar ha bdsm-fantasier och folk utan spärrar är skrämmande.

Känns dock som att leta efter en nål i en h..el åker
Medlem
4N0NYMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Det skulle förklara en hel del. Låter dock ofantligt korkat att låsa ett kafé för att sen hänga nyckeln i en öppen lada, men olämpligare vanor än så finns väl.

Inte så osannolikt då tanten som äger fiket låter sommarjobbare stänga det. Finns antagligen få nycklar och en har tanten medan en hängs i ladugården. Ponera att Lisa inte skulle jobba på måndagen och därför inte ta hem nyckeln..
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klipo25
Inte alls osannolikt, inte mer än andra teorier iallafall. Hoppas polisen har hört med kompisarna ifall hon sagt sig ha någon som kan fixa alkohol eller om dom vet någon.
Inte på en söndag väl och varför inte mötas ett par km från hemmet och inte långt ute på landet? Osannolikt.
2015-06-11, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Tillhörigheterna har hittats inom kastavstånd från en grusväg som går över fälten. Förslagsvis GM's flyktväg där han har kastat ut saker genom bilfönstret i farten.

Skulle vara en förvillande manöver om GM kastar ut sakerna så som du säger, för att sedan köra i princip motsatt riktning bort, d.v.s. svänga några gånger tills han är på "paralell väg" förbi området i andra riktningen.

Sen å andra sidan, är det så frestande att kasta ut saker egentligen? Låter mera isåf faktiskt som om någon kan ha saboterat sökområdet på detta sätt.
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
GM sprider säkert falska rykten, nästan 100 % på att han läser här just nu. DIN FITTA!

Jepp. Och för oss somvarit med tidigt kan nog instämma med att JV som potentiell GM dök upp lite väl tidigt och out of the blue.
Medlem
Är det utspritt i kastavstånd från en väg så är jag med. Men att nån gått runt och spritt ut det är helt osannolikt
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Ja, hundar har extremt bra luktsinne och en tränad spårhund som kan fokusera bra på en doft hittar Lisa relativt omgående om hon har gått/släpats/burits iväg en bit därifrån.
Här borde ju polisen snabbt kunna avgöra om hon har tagits med bil eftersom en spårhund kan spåra fram till där denna bilen stod och "markera avslut".

En normalhund har ca 1000 gånger starkare luktsinne än en människa.

En hund har väl 700.000 gånger starkare luktsinne?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hank565Heaven
Har det kommit ut uppgifter om BO, hur hon varit som person?

Blyg? Kaxig? etc etc.

Många vänner? Få vänner?

För det skall ju f-n veta att en 17-årig tjej med ett hyfsat liv inte bara drar iväg på det sättet. Då måste det finnas indicier som kan underbygga det scenariot. Finns de indicierna? Har NÅGON sagt något som pekar i den riktningen?

Ägaren till caféet intervjuades tidigare och hon beskrevs som glad, social, initiativrik och en god arbetare.

Med tanke på att hon ser ganska bra ut är hon säkert populär men kanske också många som är avundsjuk på henne.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Vet man ens att det är hennes prylar, är handsken identisk med en sån hon hade eller vadå? Polisen säger att de skickat sakerna på DNA analys, betyder det att föräldrarna inte kunnat säga om det är hennes eller inte? Eller vill de bara vara säkra?
De är nog säkra, hon borde rimligen ha en liten storlek på handskarna, och DNA säkring hör till rutinåtgärderna när man beslagtar föremål idag.

Sammantaget så får jag en dålig känsla för fallet, låter som om man kan anta ett ofrivilligt försvinnande, och har inte den försvunne personen dykt upp inom ett dygn så är det bekymrande dålig sannolikhet att hon skulle återkomma vid god vigör och hälsa. Eventuell GM finns sannolikt i förundersökningsmaterialet redan. Hoppas hoppas hoppas hon återfinns snart och att hon frivilligt hållit sig undan.
2015-06-11, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Tillhörigheterna har hittats inom kastavstånd från en grusväg som går över fälten. Förslagsvis GM's flyktväg där han har kastat ut saker genom bilfönstret i farten.

Då hade väl polisen uteslutit ytor längre in från grusvägen? Har inte avtryck hittats nära fynden så är det dags att utöka sökområdet med råge. Då är det ju givet att GM har åkt därifrån med bil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in