Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 23:55
Medlem
Om det nu vore så att en nyckel förvarades i ladan, är det helt osannolikt att kollegorna har samarbetat med en utomstående för att komma över pengar? Dom åker tidigare, LH går ut för att lämna nyckeln i ladan, blir där hotad och vägrar samarbeta varpå allt går åt helvete.
Skulle ju isåfall förklara märkligt beteende i intervjuer men eftersom dom inte var där vet dem heller inte några detaljer av vad som hänt, bara att det gått jävligt snett.
Medlem
Fllimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suomiroutsin
Fick en snilleblixt när jag läste ditt inlägg.. Tänk om det rör sig om en känd stalker som man undanhåller för att inte skrämma denne. Makes sense om fadern är så snabbt ute och polisen säger att det är ett "särskilt fall" då man vill hitta henne så snabbt som möjligt då stalkern är farlig.

Det kanske har varit lugnt ett tag och hon fick tillåtelse att åka själv till jobbet för första gången. Det smäller direkt, hade förklarat varför GM vet om att hon tar sig dit ensam.

Bra tänkt, cred!

Men han känns extremt hängiven i sådana fall..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shava
Lisa är i åldern då man fixade alkohol från dom mest skumma typerna. Hon ska för första gången åka själv från jobbet. Långt hemifrån - ingen chans att föräldrarna upptäcker henne. Bestämmer träff för överlämning vid 18.30 med någon kåt langare. Dröjer kvar lite för att kollegorna ska hinna åka. Något går snett när köpet av alkoholen skall genomföras, langaren kanske tolkat lisa fel och trodde hon skulle bjuda till lite andra typer av tjänster(sexuella..). Lisa säger nej och att hon inge vill ha nått, ordkrig uppstår, lisa tar upp sin telefon för att ringa på hjälp, langaren tar den ifrån henne/den hamnar i backen så den går sönder. Han får med henne i bilen, kastar ut telefonen och drar.

Vet själv att det alltid var jävligt skumma typer som man köpte av när man var yngre. Ofta av utländsk härkomst. Denna teori passar ju bra in på det där med att hon för första gången skulle åka själv därifrån, och passat på att stämma träff med någon.
Jag kan se detta scenariot framför mig, kan ni?
Inte alls osannolikt, inte mer än andra teorier iallafall. Hoppas polisen har hört med kompisarna ifall hon sagt sig ha någon som kan fixa alkohol eller om dom vet någon.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Folk i den här tråden gör verkligen allt mer komplicerat än verkligheten oftast är. Alldeles för mycket överanalyserande.

Ensam gärningsman. Enstöring. Blivit besatt av BO som han påträffat på caféet. Sitter i sin diskret parkerade bil och runkar. Ser att hon kommer ut. GM ser sin chans. Snabba kliv mot BO. Med kniv tvingas BO till ladan. Våldtas och stryps. Över fort. In med henne i bilen. Dumpar hennes tillhörigheter i panik och vanföreställningar genom fönstret från bilen. GM kör långt bort. Gör sig av med liket.

Inte så jävla spännande. Ganska typiskt förfarande. Är sällan mer komplicerat än så.

Glöm allt om komplotter och skit.

Jag delar din uppfattning, liket är troligen nergrävt långt åt helvete från brottsplatsen nu.
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Att nycklarna satt kvar i mopeden kan ju vara av den enkla anledningen att hon glömde ta ut dom när hon parkerade, har man ju själv gjort några gånger.

Jo, korrekt. Dock har ju hennes kollegor sagt att hon gick runt hörnet till mopeden.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Varför ska han droppa saker från henne? Jag tycker det är lite för mycket av "Detektiver fångar psykopatiska seriemördare-serie på kanal 5" över teorin. Framför allt är beteendet raka motsatsen till att inte krångla till det.

Lisa borde väl haft en handväska? GM snor den i hopp om att det finns något av värde, på vägen rotas väskan igenom och allt som inte är intressant / värdefullt kastas bort utmed flyktvägen. Fynden har ju hittats i en speciell riktning och inte i hur som helst i ett stort område.
verkar väl inte krångligt utan mer logiskt
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Varför ta av henne ringen och klockan?

Möjligtvis att GM ville bli av med allt som kan identifiera henne.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Varför ta av henne ringen och klockan?

Är inte bekräftat att man hittat en ring och än mindre att det skulle vara LHs.

Gällande klockan vet jag inte om den heller är bekräftad.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Folk i den här tråden gör verkligen allt mer komplicerat än verkligheten oftast är. Alldeles för mycket överanalyserande.

Ensam gärningsman. Enstöring. Blivit besatt av BO som han påträffat på caféet. Sitter i sin diskret parkerade bil och runkar. Ser att hon kommer ut. GM ser sin chans. Snabba kliv mot BO. Med kniv tvingas BO till ladan. Våldtas och stryps. Över fort. In med henne i bilen. Dumpar hennes tillhörigheter i panik och vanföreställningar genom fönstret från bilen. GM kör långt bort. Gör sig av med liket.

Inte så jävla spännande. Ganska typiskt förfarande. Är sällan mer komplicerat än så.

Glöm allt om komplotter och skit.
Precis, Occams rakkniv.
Ganska övertygad om att det handlar om en person med bra lokalkännedom.
Som jag skrev tidigare, kan detta bli pinsamt för msp, men då jag tycker mig uppfattat att flera föremål hittats av lokala stjärnor, gör mig mer övertygad om att det handlar om en person som bor nära.. Mycket nära.
Medlem
Burtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
En sak som är extra konstig om det nu är så att nyckeln hängs upp i ladan, det är varför nyckeln sitter i mopedens tändningslås, samt att man vid mopeden har hittat en påse. Jo visst skulle det väl kunna vara så att hon glömt av att gå dit med nyckeln först, men ja- det känns inte troligt med tanke på att håller man i nyckeln, låser dörren och liksom har fokus på den så är det svårt att så absolut glömma bort att den ska till ladan.

Sen tror jag att vi alla måste ta denna nyckeln-i-ladan berättelsen med en nypa salt, som så mycket annat här så är det lösa rykten och inga absoluta sanningar.

Håller helt med att nyckeln-i-ladan låter mycket osannolikt. Varför förvarar man nyckeln i en lada som är under ombyggnad? Och nog för att det är bonnläppar men ett normalt förfarande är väl att samtliga som förväntas låsa upp/stänga har en nyckel.

Om hon nu satt sig på mopeden, satt nyckeln i tändningslåset, har på sig hjälmen och kommer på att man glömt hänga upp nyckeln i ladan som liggar på andra sidan huset så är det väl rimligt att man då kör mopeden runt huset, ställer den igång och sen kör iväg. Inte att man slänger sin påse, går runt hela huset, hänger upp nyckeln och går tillbaka. Hon skulle väl dessutom ändå köra runt huset för att ta vägen söderut som borde vara hennes naturliga rutt hem.
2015-06-11, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hank565Heaven
Har det kommit ut uppgifter om BO, hur hon varit som person?

Blyg? Kaxig? etc etc.

Många vänner? Få vänner?

För det skall ju f-n veta att en 17-årig tjej med ett hyfsat liv inte bara drar iväg på det sättet. Då måste det finnas indicier som kan underbygga det scenariot. Finns de indicierna? Har NÅGON sagt något som pekar i den riktningen?
Får en liten inblick på hennes vine, dock mest gammalt där.

https://vine.co/u/951923489349185536
2015-06-11, 23:56
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
GM sprider säkert falska rykten, nästan 100 % på att han läser här just nu. DIN FITTA!

Världen snurrar inte runt Flashback. Bara så ni vet.
Ledsen att spräcka bubblan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in