Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 23:53
Medlem
Fllimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Därför att det ur kriminologisk synvinkel är så otroligt osannolikt. Därför att polisens utredare inte är dumma i huvudet. Därför att det redan undersökts. Därför att de inte är förhärdade kriminella som kan hålla en så stor hemlighet. Det skulle spricka direkt. Polisen skulle syna det direkt. Det är ärligt talat större sannolikhet att pappan är GM om man ser ur kriminologiskt perspektiv men till och med det är osannolikt i detta fall.

Jag blir less på den teorin för den tråkar ut mig och är intellektuellt jävla avtändande.

Haha du är intellektuellt jävla avtändande. Du ger noll konkreta bevis eller ens antydningar på att du skulle ha rätt. Jag tror att kollegorna kan ha någonting med detta att göra dels p.g.a. deras väldigt dåliga intervjuer och osammanhängande berättelser. Hennes kollegor verkade förhållandevis oupprörda och det faktum att kaféet har öppet atm och att de jobbar nu känns väldigt skumt (har ej källa på detta dock, men jag har sett det konstateras ett flertal gånger i tråden).
Medlem
Varför ta av henne ringen och klockan?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderkakaa
är det bara jag som inte kan släppa misstankarna om kollegorna?

2. Lowa skall enligt Rebecca behövt åka så snabbt till sin Buss? Hur förklarar man då det bekräftade beskedet om att där inte går någon buss vid denna tiden en söndag?

Vi håller väl inte på att skapa en ny s k "trådsanning" här va? Har sett uppgifter om avgångstider för bussar på både 18.14 och 18.20 – vilket är det nu som stämmer ni som kollat?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
GM är nog väldigt aktiv här inne.

GM sprider säkert falska rykten, nästan 100 % på att han läser här just nu. DIN FITTA!
2015-06-11, 23:54
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Det kan ju ha kastats från en bil och sedan blåst vidare? Det är väl ändå mest troligt att en person som kidnappar nån annan vill bort från platsen så fort som möjligt?

Seriöst!! Så du menar att en mobil som ligger i högt gräs har blåst vidare?!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Varför ta av henne ringen och klockan?

Saker som är lätta att identifiera på en kropp. Dyker liket upp om 10 år kan de va svårt att säga att det är hon, men har hon personliga tillhörigheter på sig blir de ju enklare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson
Mitt första inlägg i tråden. Har dock läst cirka 600 sidor. Förstummad över hur jävla lätt rykten blir till sanningar. Folk här är riktigt jävla dumma i huvudet.

En ledtråd till denna gåta borde vara skoavtryck. Om Lisas tillhörigheter hittats på en åker så borde rimligtvis GM och/eller Lisas avtryck finnas där. Borde vara extremt lätt att veta hur de har rört sig/om hon sprungit med någon jagandes. Detta har polisen självklart koll på.

Ett fynd var ju till synes mitt ute på en åker så polisen vet vilket märke som har använts samt skostorlek på GM.

Citera mig inte nu men har läst att det ska inte finnas några indikationer på att någon varit ute på åkrarna alls.
Medlem
selusts avatar
Att nycklarna satt kvar i mopeden kan ju vara av den enkla anledningen att hon glömde ta ut dom när hon parkerade, har man ju själv gjort några gånger.
Medlem
sneakydudes avatar
Spinner vidare på det där nån skrev om ensamstående män i området.
Om det är två gärningsmän, typ ett tillbakadraget och lite udda brödrapar t.ex som bor i området, så är ju inte teorin om att de planterat/droppat grejerna under MP-sök helt omöjlig. Det skulle ju förklara varför sakerna är så jävla utspridda. Men om det stämmer att fynden som gjorts idag innehöll bl.a en mopedhjälm så blir det ju helt plötsligt sjukt osannolikt. Vilka fynd har gjorts av polisen resp. missing people..??
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Om nu ringen är BO:s vill säga, det är ju inte helt säkert. Men ja det har hänt i ett par fall tidigare att GM själv deltar i skallgång.
Var inte ringen bekräftad hennes av föräldrarna?
Medlem
Har det kommit ut uppgifter om BO, hur hon varit som person?

Blyg? Kaxig? etc etc.

Många vänner? Få vänner?

För det skall ju f-n veta att en 17-årig tjej med ett hyfsat liv inte bara drar iväg på det sättet. Då måste det finnas indicier som kan underbygga det scenariot. Finns de indicierna? Har NÅGON sagt något som pekar i den riktningen?
2015-06-11, 23:55
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson
Mitt första inlägg i tråden. Har dock läst cirka 600 sidor. Förstummad över hur jävla lätt rykten blir till sanningar. Folk här är riktigt jävla dumma i huvudet.

En ledtråd till denna gåta borde vara skoavtryck. Om Lisas tillhörigheter hittats på en åker så borde rimligtvis GM och/eller Lisas avtryck finnas där. Borde vara extremt lätt att veta hur de har rört sig/om hon sprungit med någon jagandes. Detta har polisen självklart koll på.

Ett fynd var ju till synes mitt ute på en åker så polisen vet vilket märke som har använts samt skostorlek på GM.
Tillhörigheterna har hittats inom kastavstånd från en grusväg som går över fälten. Förslagsvis GM's flyktväg där han har kastat ut saker genom bilfönstret i farten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in