Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 23:50
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardNixon
Hörde alldeles nyss från en som varit på platsen och letat efter Lisa idag att anledningen till att man hittat handsken i ladan ska ha varit för att man tydligen hängde nyckeln till cafét i ladan. Detta sägs vara bekräftat av caféägaren. En teori kan således vara att Lisa gick ner till ladan för att hänga in nyckeln, och där mötte GM som väntade på henne. Detta är alltså inte några bekräftade uppgifter, men det är i alla fall något som min källa hörde på platsen.

Okej. Men om Lisa Holm lämnade nyckeln i ladan varför påstår då Lowa att hon låste dörrarna? Borde inte lowa vara den som lämnat nyckeln? Eller teleporterade hon nyckeln till Lisa?
2015-06-11, 23:50
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Du tror verkligen att vår polis är såpass bra??? du måste ju bo i en byhåla nånstans...Klart polisen kan ha missat något ? vi lever inte i CSI liksom

Nej jag tror inte polisen är så pass bra. Men jag VET att inte svenska journalister och privatdetektiverna på flashback är bättre.

Att på något sätt bygga en teori på hur småtjejer beter sig och säger i en intervju under en väldigt pressad situation är inte bara löjligt men totalt cp.
2015-06-11, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
En sak som är extra konstig om det nu är så att nyckeln hängs upp i ladan, det är varför nyckeln sitter i mopedens tändningslås, samt att man vid mopeden har hittat en påse. Jo visst skulle det väl kunna vara så att hon glömt av att gå dit med nyckeln först, men ja- det känns inte troligt med tanke på att håller man i nyckeln, låser dörren och liksom har fokus på den så är det svårt att så absolut glömma bort att den ska till ladan.

Sen tror jag att vi alla måste ta denna nyckeln-i-ladan berättelsen med en nypa salt, som så mycket annat här så är det lösa rykten och inga absoluta sanningar.

Kan verka märkligt men kanske inte helt otroligt efter en hel arbetsdag. Stoppar nycklarna i fickan av ren vana och kommer på i sista sekund att hon glömt lämna av dem.
Medlem
optiEtechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Det här kan ju vara bland det mest intressanta som producerats i denna tråd idag. Är ju då väldigt väldigt synd att en bättre källa inte finns och man får då återigen se på detta som ännu en "trådsanning".

Inget du kan luska lite mera i?
Teorin var uppe i förmiddags.

Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Vet att detta är långsökt men när ja jobbade på ett företag som låg lite avsides så gömde vi alltid nyckel i just en gammal lada brevid företaget. Det finns ingen chans att det är så i detta fallet med att dom är många olika som låser och öppnar så dom brukar ha en nyckel hängandes i ladan. Att dom inte går ut med detta kanske har med att dom haft en del inbrott och försäkringsbolaget inte skulle gilla om dom fick reda på dom hänger ut sina nycklar. Vet det är långsökt men man måste tänka på alla möjliga möjligheter
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Medlem
Mitt första inlägg i tråden. Har dock läst cirka 600 sidor. Förstummad över hur jävla lätt rykten blir till sanningar. Folk här är riktigt jävla dumma i huvudet.

En ledtråd till denna gåta borde vara skoavtryck. Om Lisas tillhörigheter hittats på en åker så borde rimligtvis GM och/eller Lisas avtryck finnas där. Borde vara extremt lätt att veta hur de har rört sig/om hon sprungit med någon jagandes. Detta har polisen självklart koll på.

Ett fynd var ju till synes mitt ute på en åker så polisen vet vilket märke som har använts samt skostorlek på GM.
Medlem
GM är nog väldigt aktiv här inne.
Medlem
Folk i den här tråden gör verkligen allt mer komplicerat än verkligheten oftast är. Alldeles för mycket överanalyserande.

Ensam gärningsman. Enstöring. Blivit besatt av BO som han påträffat på caféet. Sitter i sin diskret parkerade bil och runkar. Ser att hon kommer ut. GM ser sin chans. Snabba kliv mot BO. Med kniv tvingas BO till ladan. Våldtas och stryps. Över fort. In med henne i bilen. Dumpar hennes tillhörigheter i panik och vanföreställningar genom fönstret från bilen. GM kör långt bort. Gör sig av med liket.

Inte så jävla spännande. Ganska typiskt förfarande. Är sällan mer komplicerat än så.

Glöm allt om komplotter och skit.
Medlem
Vet man ens att det är hennes prylar, är handsken identisk med en sån hon hade eller vadå? Polisen säger att de skickat sakerna på DNA analys, betyder det att föräldrarna inte kunnat säga om det är hennes eller inte? Eller vill de bara vara säkra?
2015-06-11, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Okej. Men om Lisa Holm lämnade nyckeln i ladan varför påstår då Lowa att hon låste dörrarna? Borde inte lowa vara den som lämnat nyckeln? Eller teleporterade hon nyckeln till Lisa?
Finns ingenting som talar för att nyckeln förvarats i ladan! Var bara en användare som för 500 sidor sen sa att han när han jobbade på nåt jobb nån gång så gjorde så.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Har vi med en riktigt kall djävel att göra så kan det vara han som "råkade" hitta ringen.. Det är fan bra gjort att hitta en ring i naturen med tanke på hur liten en ring är!! Det reagerade jag snabbt på när jag hörde om ringen.
Inte för att jag tror mest på detta scenario.

Om nu ringen är BO:s vill säga, det är ju inte helt säkert. Men ja det har hänt i ett par fall tidigare att GM själv deltar i skallgång.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det kan finnas bakgrundsinfo som inte är kända ikring flickan och därför åker fadern. Det har kanske delgivits polisen också initialt för de tog detta på största allvar väldigt fort.

Normalfallet är oftast, jaha 17år, vi kan väl vänta och se när hon kommer hem. Det är en och annan i den åldern som är både sena och inte passar tider.

Något har iaf fått länsman att reagera ganska fort men misstanke om brott och först olaga frihetsberövande, bör finnas en bakgrundsanledning som inte är känd.

Fick en snilleblixt när jag läste ditt inlägg.. Tänk om det rör sig om en känd stalker som man undanhåller för att inte skrämma denne. Makes sense om fadern är så snabbt ute och polisen säger att det är ett "särskilt fall" då man vill hitta henne så snabbt som möjligt då stalkern är farlig.

Det kanske har varit lugnt ett tag och hon fick tillåtelse att åka själv till jobbet för första gången. Det smäller direkt, hade förklarat varför GM vet om att hon tar sig dit ensam.
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blankt
Vet inte om du trollar eller talar sanning. Intressant om dessa föremål har hittats, det borde ju dra igång letandet rejält i så fall. Kanske finns det något på denna vita duken? Hon kan ju trots allt blivit sövd med hjälp av duken.

Eller så är duken en bandana som hon haft om halsen när hon åkte moped.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in