Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 23:29
Medlem
Schizofrenens avatar
Om man precis kidnappat/mördat någon har man inte speciellt mycket tid på sig att snabbt ta sig därifrån för att undvika vittnet. Kollegor eller kunder som glömt något på fiket, förbipasserande, whatever - risken att någon passerar även på ett förhållandevis öde område är för stort för att stanna kvar på.

Och även om GM varit så kall att han faktiskt gjort det, lagt lång tid på att vandra omkring på åkrarna och lägga ut föremålen samt noga städa undan brottsplatsen, och också noga rengöra föremålen från egna avtryck (om GM tänkt så "smart" att vilseleda polisen med utspridda föremål är det osannolikt att han lämnat avtryck) måste han varit på platsen allt för länge för att ingen skulle ha sett minsta lilla. Även det faktumet att mopeden är kvar pekar ju på att GM inte lagt ut sakerna anser jag. Vill han verkligen vilseleda hade han även gjort något med mopeden som skulle kunna sätta griller i huvudet på polisen och Flashback. Även att mobil och ring funnits men inte hjälmen tyder enligt mig på ett väldigt oregelbundet handlande.

Min teori skulle jag egentligen vilja ha till att någon form av kamp skall ha ägt rum för att saker skall ha trillat ur, men det förklarar inte ringen - den måste medvetet tas av (jag antar att ringen satt normalt på fingret).

Det är väldigt svårt att greppa. För visst skiljdes vännerna samtidigt? Dels att gömma en bil, och sen göra ett överfall på BO precis efter att hon skiljts från sina vänner utan att det hörs eller märks känns också väldigt svårt. Slutsatsen är att jag fattar absolut ingenting.
Medlem
ace_secs avatar
Hur ser det ut med polisens möjligheter att få eventuell konversation hon haft i sin mobil?

Exempelvis KIK; måste de ha tillgång till den fysiska telefonen för att se konversationen. Eller skickas allt på sådant sätt att operatören kan få fram det?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Jag är inne på att om man ska beröva någon så håller man inte på att "sprider ut saker". Man vill bara därifrån så fort som möjligt utan att bli sedd. Så hade i alla fall jag agerat om jag tänker mig in i situationen.

Är det flera inblandade så dumpar en ledtrådar att vilseleda polisen, medans resten drar iväg med bytet.
2015-06-11, 23:30
Medlem
hondaPowers avatar
Hur funkar det med satelitbilder? det måste väl finnas högupplösta bilder att få tag i?
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliasjomen
En sjuttonåring som ger ett direkt intryck av att vara lycklig (kolla hennes vine-profil) går inte upp i rök på det sättet, den teorin kan vi skjuta ner direkt.

Fast Vine var väl hetast runt 2013 osch det är också då hon senast lagt ut klipp.
Medlem
sneakydudes avatar
Är det bara två fyndområden, eller är det fler? Kollar på expressens grafik, och där är det två stora röda prickar som markerar fyndområden, men jag får det inte riktigt att gå ihop med allt som skrivits här och på diverse nyhetssidor. Finns det nån uppdaterad grafik nånstans??
Medlem
Axells avatar
Något som framförallt förvånar mig att det är såpass många här inne som har varit medlem ganska länge och skrivit många inlägg men ändå är totalt värdelösa på att söka. Är man ny här på forat kan jag ändå ha någon förståelse.

Försökte söka själv nu så om jag inte hittade att detta har nämnts så är jag själv lika dålig. Kan polisen få tag i typ vilka som har besökt någons facebookprofil/instagramprofil och hur många gånger på hur kort/lång tid? Alltså om det nu är en stalker så har den väl förmodligen kollat hennes sociala medier-konton x-antal gånger varje dag? I så fall så skulle man kunna få fram trafiken på LH:s profil. Jag minns att man på Lunarstorm kunde se vilka som hade besökt ens profil. Hade själv en stalker på min sida som besökte den typ varje dag i 2 månader.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rundcrantz
Du kanske minns mordet på Nathalie Johansen i Alingsås 2008? Där trodde polisen i flera månader på pojkvännens berättelse om att hon sprungit ut genom dörren och försvunnit. Folk i trakten tipsade polisen högt och lågt om observationer av ensamma kvinnor som vandrat omkring barfota. Men i själva verket hade pojkvännen/GM dräpt henne i lägenheten och grävt ner kroppen ute på en åker.

När det gäller mord och våld i största allmänhet är det knappast ovanligt att BO och GM känner varann.

Att en hypotes upprepas många gånger i en kaotisk tråd på FB, betyder inte nödvändigtvis att hypotesen är orimlig.

Pojkvännen ja. En sannolik GM. Det är dessutom ett helt annat typ av ärende. Jag tvivlar även på att de "trodde" på honom.
2015-06-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderkakaa
är det bara jag som inte kan släppa misstankarna om kollegorna?

1. Tycker deras blickar flackar, då båda har samma problem genom att kika VÄLDIGT mkt på varandra medans dem talar ( Nekar inte till att det är en jobbig sits o därav kan dem vara nervösa / oroliga )

2. Lowa skall enligt Rebecca behövt åka så snabbt till sin Buss? Hur förklarar man då det bekräftade beskedet om att där inte går någon buss vid denna tiden en söndag?

3. Normalt Cyklar Lowa ifrån jobbet, vilket jag förstått är dagligen. Hur kommer det sig att just idag väljer hon att åka bil med Rebecca?

4. Vid intervjun med Lowa så säger hon, " Behöver inte hjälp med mer, så jag går till min moped"
( Var det inte bara LH som hade moped? )

( Dessa 2 personer arbetar båda på Cafét, Dem har vetskapen om hur "dött" det är i ladan mitt emot, dem träffar många kunder som berättar om hur vackert KinneKulle är, vilka stigar som är vackra. Har du sett det o det? - Kan man åka till Götene/Lidköping/Skara andra vägar än just denna? Jo svarar en kund då som dem har en konversation med och förklarar )

Jag kan mycket väl vara ute o cykla, men jag kan bara inte släppa misstankarna emot dessa 2 kollegor. Något i mig säger att det här var planerat utav kollegorna, för vilka grunder har jag inget o gå på, men det kanske bara är dem som vet det isåfall?

Hade det varit 2 killar som var kollegor och inte 2 tjejer, så hade de inte gett några intervjuer i Expressen-tv, dom hade varit på förhör som misstänkta från dag 1.
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Vad hände med DNA testet som de skulle vara klara med idag? Det är det jag har sett fram emot idag, men istället har det varit tyst om det hela dagen.
Medlem
RichardNixons avatar
Hörde alldeles nyss från en som varit på platsen och letat efter Lisa idag att anledningen till att man hittat handsken i ladan ska ha varit för att man tydligen hängde nyckeln till cafét i ladan. Detta sägs vara bekräftat av caféägaren. En teori kan således vara att Lisa gick ner till ladan för att hänga in nyckeln, och där mötte GM som väntade på henne. Detta är alltså inte några bekräftade uppgifter, men det är i alla fall något som min källa hörde på platsen.
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank565Heaven
Är det någon som kan statistiken på sådana här försvinnanden?

Fråga: Hur många procent hittas vid liv efter att ha varit försvunna i mer än 5 dygn? Rimligtvis sker väl de flesta sådana upptäckter efter 0-3 dygn kan jag gissa. Som med den 17-åriga tjejen i Västermanland, det tog 1 dygn för dem att finna henne vid liv.
I ett fall som detta så tillämpas nog 48 timmars gränsen vågar jag påstå.
Har inte personen hittats vid liv inom 48 timmar så sjunker chanserna drastiskt.
Tjejen i Västmanland sa polisen direkt att de inte misstänkte brott utan omständigheterna var sådana att hon med största sannolikhet "försvunnit" av fri vilja.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in