Jag är ny här har läst väldigt många sidor och börjar komma in i detta nu.
Förlåt om jag kanske upprepar något men...
Lästa innan en kommentar som jag tappat bort på grund av alla dessa sior :O Men det var något i still med att "gärningsmannen hade gott om tid under dagen att förbereda sig och fippla med moppen och annat"
Om nu gärningsmannen hade fipplat med moppen så skulle väl polisen ha märkt det.
Sen ryktet om att hon bara håller sig undan... Är det inte möjligt att hon håller sig undan och polisen inte säger något eftersom att Lisa nu kanske vill ha uppmärksamhet och det är därför hon försvann. Hon kanske sprider ut sina saker för att ge polisen "ledtrådar" som sagts tidigare.
(jag tror inte hon är borta med vilje men ser bara möjligheten)
en fråga.. Det nämns ju inget om att det skulle varit ett "slagsmål" fysisk attack på plats eller har jag fel. Är det inte ganska troligt att det blir spår kvar på plats ifall detta skulle hänt. (speciellt på landet) ??
Detta kanske många ser som en löjlig spekulation men jag tar upp den ändå. Skulle det inte vara möjligt för GM att döda henne/söva henne med något slags av långdistansvapen just eftersom det inte finns några spår av oroligheter på plats. Men det förklarar ju inte varför hennes spår är utsprida på så många olika ställen.
Svårt fall