Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 22:16
Medlem
Kenny Kuks avatar
Polisen kör en rövare nu och friskriver JV så att de ska kunna skugga honom i hemlighet.
2015-06-11, 22:17
Medlem
Får jag fråga hur i helvete hälften av alla i tråden "vet" att JV blivit förhörd och släppt? Det kan lika gärna vara någon annan, jag är jävligt skeptisk på att polisen går ut med namn på vilka dem har inne på förhör och inte i detta skede.
2015-06-11, 22:18
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Polisen kör en rövare nu och friskriver JV så att de ska kunna skugga honom i hemlighet.

Vad snackar du om?
2015-06-11, 22:18
Medlem
DjPuttes avatar
Intressant det Tommy Lindström säger att först måste man kolla av LH:s status mentalt & om hon var i onåd med ngn eller på annat sätt vill hålla sig undan frivilligt, Sedan kolla av vem vill ta henne av daga eller liknade rätt intressant det han sade i XP live!
2015-06-11, 22:19
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Får jag fråga hur i helvete hälften av alla i tråden "vet" att JV blivit förhörd och släppt? Det kan lika gärna vara någon annan, jag är jävligt skeptisk på att polisen går ut med namn på vilka dem har inne på förhör och inte i detta skede.

Det stod igår, och detta idag. Inga namn men han är den enda som blivit brutalt uthängd och trakasserad på sociala medier.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6188161
Medlem
Burtons avatar
Är det bekräftat att hjälmen är försvunnen eller kan den helt sonika ha varit kvar i sin låda och att detta bara inte nämnts av polisen?
Medlem
Är facebook-grupperna dedikerade till denna händelse fortfarande aktiva?
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Polisen undersöker säkerligen vilka sociala rum BO brukade röra sig i. Förmodligen har GM & BO vistats i samma rum, även om dem nödvändigtvis inte behöver vara bekanta, det är i alla fall vad jag tror mest på. Skola, gym, centrum, arbetsplatsen, bibliotek, fest eller var nu BO kan tänkas vistats.
Finns massvis med potentiella mötesplatser, tycker det är bra dumt att förutsätta att GM måste ha fått syn/fått intresse för BO på just caféet...

Jo det kan jag hålla med om, för det skulle vara en mycket försvårande process för honom själv då vid en eventuell dumpning av kroppen? Kroppen skulle troligtvis vara hittad nu om det var någon direkt galning som pang fattade tycke och röva i väg henne. En impulsiv handling följs ju inte särskilt ofta av ett noggrant igensopande av spåren.

Är det överlagt, och kroppen inte hittas. Så är det högst troligt någon som har haft tillgång till både bil, båt, styckningsutrustning, oövervakad lokal för bestyckning, ett vapen som denne kunnat hota BO med då spåren inte varit allt för tydliga alternativt känt BO så att hot inte hade behövts. Därtill bör ha känt till en del om närområde eftersom cafeet ligger ute på vischan.

Samt av vilken anledning skall denne gärningsman kunnat ha träffat BO innan? Ridskolan? Skolan?

Om man betänker ett mord och alla delar i vad som skulle behövas för att uträtta det. Så borde man hitta en ledtråd till vart någonstans någon som har tillgång till allt detta, kan ha träffat BO.

Ursäkta jag skriver på fri hjärna nu så texten kan vara osammanhängande, men håll till godo.
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Ja det som förstör det hela är spåren vid kyrkan. Utan dem så är det enklare. GM kommer till platsen, får med sig henne och dumpar mobildisplayen mm på grusvägen när han tar den självklara flyktvägen. Iväg från de större vägarna. Sen vem som har gjort det och varför är en annan fråga.

Sen ja polisen kan sitta på mycket som vi inte vet.

Och då bör du kritiskt fråga dig själv om spåren vid kyrkan är bekräftade spår eller om det bara är en trådsanning.
Medlem
Mina frågor verkar gå blint förbi, någon som vet om bonden som hittade handsken har grisar?
Finns det någon grisfarm i närheten?
Har det varit asfaltsläggare i byn?

Tacksam för svar.
2015-06-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Det tror jag också på.

Om ni pratar om handsken så ska den ha hittats i motsatt vindriktning.
2015-06-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Väl rutet!

Kvalitén på inlägg i denna tråd från folk som inte orkar söka, eller som för den delen är så jävla korkade att de inte borde få vara på Internet är yrselframkallande. Om man inte ens fattar att 17-åringen som hittats i Märsta är en annan flicka, eller fortfarande frågar om man kollat upp flickans ex, eller yrar om JV fortfarande borde moderatorer snart dela ut en automatisk varning/avstängning.

Man tappar orken att ens fortsätta hänga med när man får läsa samma skit hela tiden. Försök hjälpas åt istället, LÄS (för helvete!) i tråden innan ni postar och SÖK. Så att vi kanske gemensamt kan slå våra smarta och mindre smarta huvuden ihop.

Nu till en fråga jag inte sett ställas tidigare men som jag undrar över i koppling till detta. Hur ser polisens organisation ut kring arbetet? Tänker i form av vilka som rankar högre än andra, är det kriminalarna som leder utredningen, rikskrim eller är det lokala Skaraborgspolisen (eller region väst) som har hand om hela operationen?

Varför skulle uppgifterna om hur polisens organisation ser ut i det här fallet föra oss närmare fallets lösning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in