Citat:
Ursprungligen postat av
herrtanke
Polisen undersöker säkerligen vilka sociala rum BO brukade röra sig i. Förmodligen har GM & BO vistats i samma rum, även om dem nödvändigtvis inte behöver vara bekanta, det är i alla fall vad jag tror mest på. Skola, gym, centrum, arbetsplatsen, bibliotek, fest eller var nu BO kan tänkas vistats.
Finns massvis med potentiella mötesplatser, tycker det är bra dumt att förutsätta att GM måste ha fått syn/fått intresse för BO på just caféet...
Jo det kan jag hålla med om, för det skulle vara en mycket försvårande process för honom själv då vid en eventuell dumpning av kroppen? Kroppen skulle troligtvis vara hittad nu om det var någon direkt galning som pang fattade tycke och röva i väg henne. En impulsiv handling följs ju inte särskilt ofta av ett noggrant igensopande av spåren.
Är det överlagt, och kroppen inte hittas. Så är det högst troligt någon som har haft tillgång till både bil, båt, styckningsutrustning, oövervakad lokal för bestyckning, ett vapen som denne kunnat hota BO med då spåren inte varit allt för tydliga alternativt känt BO så att hot inte hade behövts. Därtill bör ha känt till en del om närområde eftersom cafeet ligger ute på vischan.
Samt av vilken anledning skall denne gärningsman kunnat ha träffat BO innan? Ridskolan? Skolan?
Om man betänker ett mord och alla delar i vad som skulle behövas för att uträtta det. Så borde man hitta en ledtråd till vart någonstans någon som har tillgång till allt detta, kan ha träffat BO.
Ursäkta jag skriver på fri hjärna nu så texten kan vara osammanhängande, men håll till godo.