2015-06-09, 10:41
Medlem
På tal om nummer 10.

Giovinco har kommit igång på allvar i MLS. Ytterligare två mål borta mot D.C. United och därmed tog Toronto tre välbehövliga poäng (1-2). Sammanlagt 7 mål och 6 assist på 12 matcher. Vilket är ok, men han har verkligen briljerat på sistone. Tredje raka segern och Giovinco borde spela i gli Azzurri.
Citera
2015-06-09, 15:53
Medlem
Parma ser ut att ha blivit ”räddade” i sista sekunden, kl 12.00 idag. Troligen är det Giuseppe Corrado som ligger bakom. Men det innebär att de får spela i Serie B nästa säsong. De finansiella problemen kvarstår dock. Frågan är om det inte hade varit bättre att börja om från botten men skuldfri.
Citera
2015-06-09, 23:56
Medlem
Morganovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
På tal om nummer 10.

Giovinco har kommit igång på allvar i MLS. Ytterligare två mål borta mot D.C. United och därmed tog Toronto tre välbehövliga poäng (1-2). Sammanlagt 7 mål och 6 assist på 12 matcher. Vilket är ok, men han har verkligen briljerat på sistone. Tredje raka segern och Giovinco borde spela i gli Azzurri.

Helt underbart att Gio har kommit igång igen.. en spelar jag gillar fortfarande sen Parma tiden. Men vill helst se honom tillbaka i Serie A.

Citat:
Parma ser ut att ha blivit ”räddade” i sista sekunden, kl 12.00 idag. Troligen är det Giuseppe Corrado som ligger bakom. Men det innebär att de får spela i Serie B nästa säsong. De finansiella problemen kvarstår dock. Frågan är om det inte hade varit bättre att börja om från botten men skuldfri.

Vad jag förstår, så har det inte kommit några bud.. Alltså Corrado är intresserad av köpa klubben, men inga bud har kommit. Alltså kommer Parma spela Serie D i höst. Kommer ta lång tid innan man får se klubben i fin rummet igen.

Tommaso Ghirardi - MERDA!
Pietro Leonardi
Giampietro Manenti

Alla dom här kan dra åt *******, ge dom fängelse. Äckliga människor som tagit ner en fin klubb till skiten.
Citera
2015-06-09, 23:59
Medlem
zachs avatar
Så Roma har presenterat nästa års hemmatröja. Ena sonen fyller år så tänkte att kanske... Men nä. Romastore.it. 71 euro för juniorstorlek. 121 om jag ville ha en.

Hello moderna fotbollen.
Citera
2015-06-11, 09:18
Medlem
Jaxxxs avatar
Idag är det exakt 25 år sedan VM 1990 inleddes.
https://www.youtube.com/watch?v=1oe0webMVu0

Mitt första möte med fotbollen

Edit: I förrgår var det föresten
Citera
2015-06-11, 20:02
Medlem
BarryHeros avatar
Hur presterade Michu i Napoli?
Citera
2015-06-11, 21:47
Medlem
Gli Azzurri möter imorgon fredag, Kroatien på bortaplan i EM-kval, dock utan publik...

Kroatien leder tabellen, medan Italien har två raka oavgjorda matcher. Vid förlust (och kanske oavgjort beroende på målskillnad) kan även Norge passera Italien, om de besegrar Azerbajdzjan på hemmaplan. Vaffanculo!

Några avbräck som Barzagli, Verratti, De Rossi osv, men Italien borde kunna få med sig ett bra resultat.
Citera
2015-06-11, 21:52
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Gli Azzurri möter imorgon fredag, Kroatien på bortaplan i EM-kval, dock utan publik...

Trolig uppställning?
Citera
2015-06-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Trolig uppställning?

Tror att Conte kör med 4-3-3, men spelarna är jag osäker på.

Buffon, De Silvestri, Bonucci, Ranocchia, Darmian; Parolo, Pirlo, Marchisio; Candreva, Pellè, El Shaarawy.

Kanske Sirigu, Astori, De Sciglio, Gabbiadini, Bertolacci kan starta? Ganska stor osäkerhet angående spelarna. Inte många som är självklara. Bonucci, Marchisio och Pellè kommer att starta. Resten beror på form, skador och hur slitna de är.
Citera
2015-06-11, 22:22
Medlem
gato12s avatar
Lite tråkigt att Gli Azzuri inte har någon riktig trequartista numera, som när Baggio och Totti spelade. Pirlo är ju mer av en regista som ligger djupare ner i planen och är en igångsättare av spelet. Man kan säga mycket gott om Marchisio (har alltid gillat honom) men någon klassisk italiensk nummer tio är han ju inte riktigt.
Citera
2015-06-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Lite tråkigt att Gli Azzuri inte har någon riktig trequartista numera, som när Baggio och Totti spelade. Pirlo är ju mer av en regista som ligger djupare ner i planen och är en igångsättare av spelet. Man kan säga mycket gott om Marchisio (har alltid gillat honom) men någon klassisk italiensk nummer tio är han ju inte riktigt.

Jag håller fullständigt med. Kommer ihåg då det fanns en överflödets förbannelse. Mancini, Baggio, Zola, Del Piero och Totti spelade samtidigt!

Pirlo började som trequartista men omskolades. Jag framförde tankar för ett tag sedan att jag ville ha både Verratti och Pirlo på plan samtidigt och att en av dem skulle kunna spela som trequartista. Men nu känns det som att det är Verratti som ska spelas in i laget...

Angående uppställningen får man tänka på att gli Azzurri har långtidssjukskrivna som Montolivo och Rossi, förmodat skadade som Chiellini, Barzagli, Verratti, De Rossi, Zaza osv samt gubbar som kan vara slitna efter en lång säsong som t ex Buffon och Pirlo. Då uppstår osäkerhet om platserna...
Citera
2015-06-12, 15:41
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hur presterade Michu i Napoli?

Han spelade väl bara ett par matcher. Jag minns att han brände nått bra läge i en match, kommer inte ihåg vilken bara. Ingen bra säsong för Michu.

Citat:
Tror att Conte kör med 4-3-3, men spelarna är jag osäker på.

Buffon, De Silvestri, Bonucci, Ranocchia, Darmian; Parolo, Pirlo, Marchisio; Candreva, Pellè, El Shaarawy.

Kanske Sirigu, Astori, De Sciglio, Gabbiadini, Bertolacci kan starta? Ganska stor osäkerhet angående spelarna. Inte många som är självklara. Bonucci, Marchisio och Pellè kommer att starta. Resten beror på form, skador och hur slitna de är.

Ranocchia i en backlinje, inte bra. Rugani eller Romagnoli hade kännts bättre, men dom ska till Tjeckien och lira U-21 EM.
Anfallet är ganska torrt också. Insigne och Berardi bör komma in till hösten. Dom två tillsammans med en som kan ta hand om straffområdet kommer att bli hur bra som helst. Om Conte nu vill köra 4-3-3.
Även om Norge tillfälligt tar andraplatsen, så bör Italien klara av det här. Jag ser inte att dom kommer plocka poäng mot Italien och Kroatien.

Modric är fortfarande skadad, ett tungt avbräck för Kroatien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in