Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 21:01
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
På tal om 4x spår i marken. Någon användare skrev igår att någon som deltagit i sökandet använt en fyrhjuling. Så folk kommer ihåg om man ska backtracka i tråden

Då har han saboterat sina egna brottsspår då kanske... om GM använde 4w också
2015-06-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Det var en blåsig söndag, LH står vid mopeden, har tagit av ena handsken för att smsa sin far. Handsken blåser iväg med vinden.

LH springer ut på körbanan för att hämta handsken som blåst iväg. Bil kommer farandes i 180. Pang!

Mobilen flyger iväg, går i bitar. LH medvetslös. Föraren drabbas av panik, slänger in LH i bilen samt föremål som spridits ut i samband med påkörning.
(Förutom handsken som nu blåst in i ladan).

Kör in på grusvägen och kastar ut föremålen sporadiskt.

Dumpar LH någonstans (dammen?) och kör iväg..

med tanke på att man hittat en krossad iPhone-display m.m så tycker jag detta är ett högst troligt senario.

Krävs ganska mycket för att separera en display från en iPhone.. T.ex. En krock.

Man bör hålla utkik efter en krockskadad bil..

Blir man påkörd i 180 kan jag lova dig att det kommer finnas lite blod på marken minst sagt, även om man skulle hinna kraftigt bromsa, och då borde det funnits kraftiga bromsspår.
2015-06-11, 21:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Har de testat starta moppen?

Kan GM varit så utstuderad att denne fifflat med moppen tidigare under dagen så att den inte skulle starta?

Därför sitter nycklarna i då hon försökt starta den en massa gånger men inte fungerat (Förklarar även påsen som ligger bredvid då hon lagt den år sidan när hon försökt få igång moppen). Då har GM dykt upp och erbjudit henne hjälp. Personen har sagt att han har verktyg i bilen/skåpbilen och bett henne följa med för att hämta dem och där kidnappat henne.

Ah jag är kass på att spekulera så lämnar över det till er proffs här på FB.

Mopeden fungerade enligt polisen.
Medlem
Cilangs avatar
SLA bekräftar, det senaste fyndet tillhör Lisa.
Medlem
Lazeeboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Verkar som alla fynd ligger i samband med den där gubben som hittade handsken, kanske dags att söka igenom hans hus och diverse ägor?

Kanske inte är gubben själv men nån han vet om kanske? Därav att ingen sett eller hört något aktuell kväll?

Man har förhört med eller mindre alla personer i närområdet enligt Aftonbladet.
Medlem
bastard666s avatar
Ang. hur hon ev. blev bortforslad så skulle jag satsa mina slantar antingen på en skåpbil alternativt husbil.
Båda sorterna måste vara en vanlig syn och inget som väcker uppmärksamhet.
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
SLA bekräftar, det senaste fyndet tillhör Lisa.

och dom säger inte vad det är?
Medlem
bittermandels avatar
Har det gjorts några fynd idag?
-MPS har gjort 3 fynd på 3 olika ställen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haggeify
Jag tror att det inte är en slump att hon försvinner första gången hon tar moppen till jobbet, som dessutom ligger 50 min bort. Hon tog moppen av en anledning. Kanske skulle hon träffa någon efter jobbet, någon kanske utgav sig för att vara någon annan och istället kom det en gubbe som förde bort henne i bil.

Ja varför i helskotta tog hon mopeden just denna dag då föräldrarna kunnat skjutsat henne dessutom försvinna just då tror hon bestämt träff efter jobbet
2015-06-11, 21:03
Medlem
Det mesta som skrivs här är ju vilda fantasier som helt saknar grund och samma trams återupprepas gång på gång. Det leder ju ingen vart, en mer konkret diskussion kring de fakta som framtagits hade varit att föredra.

Det mesta tyder ju på att hon blivit hastigt överrumplad vid mopeden och bortförd i ett fordon medans GM spritt delar från fordonet. Pga av det hastiga förloppet vid mopeden så tyder ju det kraftigt på att GM hade kännedom om BO sen tidigare. Hon ska ju haft en extrem otur om hon ska träffat en random bortförare som bestämde sig just på det stället och just vid den tidpunkten för att begå ett brott under det vad man måste anta vara ett kort tidsintervall. Att man får anta att det varit ett kort tidsintervall har ju att göra med att hon bara ska hoppa på mopeden och åka hem.

Visste GM att det var hennes moped och väntade denne på henne? Det förefaller så rent sannolikhetsmässigt även om det naturligtvis inte går att helt utesluta andra alternativ. Om så är fallet så måste ju frågan om hur denne kunde veta det ställas, det var ju även första gången hon färdades själv till jobbet.

De frågor jag personligen finner intressanta är var GM placerat sitt fordon och även vilken väg hon tog på mopeden på söndag morgon mellan 8.30-9.30? Kan en GM sett henne färdas dit på söndag morgon? isåfall vad finns det för arbetsplatser och dyligt längs den vägen vid den tidpunkten?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Har de testat starta moppen?

Kan GM varit så utstuderad att denne fifflat med moppen tidigare under dagen så att den inte skulle starta?

Därför sitter nycklarna i då hon försökt starta den en massa gånger men inte fungerat (Förklarar även påsen som ligger bredvid då hon lagt den år sidan när hon försökt få igång moppen). Då har GM dykt upp och erbjudit henne hjälp. Personen har sagt att han har verktyg i bilen/skåpbilen och bett henne följa med för att hämta dem och där kidnappat henne.

Ah jag är kass på att spekulera så lämnar över det till er proffs här på FB.

Det är faktiskt en ganska intressant teori. Man får ju anta att polisen testat starta moppen men man vet ju aldrig. Maila expressen!
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Det är 46 km mellan Blomber och Skövde. Med en hastighet på 45-50 km/h så tar det dryga 1,5 timme hem.
HUR räknar du då? Om du kör fortare per timme än avståndet i kilometer kan det omöjligt ta 50% längre tid!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in