Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Pappan var hemma med familjen och åkte fort upp till cafét 20.00.

Jag utgår från att polisen kollat att pappas alibi stämmer. Pappan var enligt egen uppgift vid kaféet klockan 21, då ringde han till kaféts ägarinna/polisen som kom dit en halvtimme senare. Om jag minns rätt. Polisen kollade säkert pappas bil när de väl kom till platsen. Jag menar hur han hade kört och att han inte hade ett lik bagageluckan när han pratade med polisen vid kafét. Jag förstår att det kan uppfattas som respektlöst mot anhöriga att jag spekulerar så här. Men det finns omständigheter i det här fallet som talar starkt för att GM måste vara någon som kände till att BO för första gången inte skulle hämtas med bil eller samåka med arbetskamraterna när kafét stängde. Vilka var de som kunde ha känt till detta?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Stor skilln jfrt med "elin", som var onykt samt i nöjesliv mitt i natten !
Hon var oxå 10 år äldre !

Lisa ska bara åka hem på moppe från jobbet kl 18:30, det=ljust utomhus
och oerh märkl att det ändå händer-----fiket verkar dock ligga ngt ödsligt till,
men i.a.f !
Det kan vara en Sandapa i båda fallen ändå, har de fått korn på en Svensk tjej så ger de sig inte. Som med gruppvåldtäkten på Finlandsfärjan, de har ju fått lära sig att de slipper straff för att de tänker efter sharialagarna och då är alla kvinnor underlägsna...
Men jag tror media gör allt för att dölja om det är en Sandapa i detta fallet också.

Hur som så får man hoppas att hon hittas bunden men vid liv, men det har gått långtid nu och det verkar som hon gjort motstånd så då vet man inte om gärningsmannen flippat ut... Men vi får hoppas att hon lever.
Medlem
Efter att ha följt tråden från start så har jag kommit fram till en förhoppningsvis ganska intressant teori.
Som någon skrev innan att hon tog moppen för en anledning kan mycket väl vara sant. Tänk om det är så att hon tog moppen dit för att hon måste ha med sig hjälmen, varför då? Jo för som tidigare nämnts angående rymning så kanske det är så att hon mött upp någon med motorcykel?
Och med en motorcykel är det ganska enkelt att åka runt till diverse platser och lämna "fynd" som bara skall fördröja sökandet medans hon är på väg långt bort.
Hon kanske helt enkelt gjorde revolt, befinner sig i något varmt land vid det här laget och aldrig kommer bli funnen.

En teori bara..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Men även knäppgökar har rätt till att leva så länge dom inte skadar andra. Flashback är fyllt till höjden och bredden med "skummisar" denna kille har bara tagit sin skumhet till nya nivåer.

Visst är det så, men personer som tar det till nya nivåer är oftast färre steg ifrån att verkligen göra något mot de flesta skummisar här som är i ett väldigt tidigt skede.
2015-06-11, 20:55
Medlem
Lelles90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Nja det med sms:et känns ossanolikt. Om hon nu trodde att hon skulle komma hem senare, varför inte skriva "vi har mycket att göra, kommer hem lite senare än tänkt"?

Hon skrev ju att hon skulle va hemma snart. Det tolkar jag som hon var bestämd att åka raka vägen hem.

Jaa det du säger kanske stämmer med det är inte helt omöjligt. Jag själv vet ibland förut att man drog ett sms hem jag kommer snart så stod man och snackade me polarna en stund till men de kanske bara är jag
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Va fan! Trodde att containern var undersökt redan?! Ligger den inte i direkt anslutning till där LH's moped stod? Jag börjar misströsta över polisens konstiga prioriteringar, vad har dom mer INTE gjort ännu???
Lite konstigt ja om dom inte hade varit där! Det första man ska börja undersöka är väl precis intill kan man tycka.. Typ våldtagen och sedan slarvigt undangömd.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Det är faktiskt väldigt intressant. Konstig konstig slump.

Kanske det var första gången hon skulle stänga så hon kanske började en timme senare?
Medlem
Ganska sannolikt är att hon tagit av sig en handske för att kunna sms:a. Ganska sannolikt är att det är denna handske som hittats. Har hon exempelvis plötsligt fätt en kniv i ansiktet och blivit beordrad att gå av moppen och börja gå mot ladan mitt i sms:andet, så kan hon mycket väl fortsatt att hålla kvar den oanvända handsken i den andra handen medans hon går framåt. Det skulle kunna indikera att hon burit handsken själv till ladan och varför denna handske är på drift i största allmänhet
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tors-hammare
Att ge hundarna en doft, Lisas i detta fall, att söka efter utgår jag ifrån att hundpatrullen har lärt sig.

Jo men gärningsmän är ju värre hitta med hund
Medlem
Hur lång tid tar det att åka hem med mopeden? Om GM visste att det skulle ta lång tid att åka hem vore det väl bättre att ta henne på vägen istället.
2015-06-11, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Varför skulle GM tvinga henne att skicka sms:et om han nu skulle kidnappa henne minuten senare?

För att spara tid...Om hon skrev att hon var försenad eller angav något annat skäl så kunde föräldrar kolla upp detta direkt. GM visste kanske att hon bodde i Skövde och att färden skulle ta över 1,5 timme. Då hade han flera timmar på sig.
2015-06-11, 20:56
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Det var väl från en Ica butik ,vet i fan om dom har så kraftiga rep där.

Möjligt, jag ville bara poängtera principen...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in