Citat:
Ursprungligen postat av
Forvirradbrud
Om vi utgår från motiven till att fynden har spritts ut på tre olika platser, vilket motiv är det mest sannolika?
- GM sprider ut "bevis" för att lura polisen
- GM kastar ut grejer från bilen medan han kör och i kombination med blåsten hamnar dom lite var som helst.
- Grejerna är tillagda i efterhand(?)
Dessa alternativ tyder dock på att hennes bortförande/försvinnande är planerat. Hade hennes grejer hittats ganska nära varandra i en hög så hade det tytt på en impulsiv handling. Oftast brukar ju klädesplagg och andra personliga tillhörigheter finnas i närheten av kroppen.
Med tanke på att BO inte är funnen ännu, så har GM lyckats bra med att gömma henne. Troligen en lokal förmåga. Har personen kanske erfarenhet av andra bortrövanden? Är det samma GM som vid Helena Anderssons försvinnande? Är GM tidigare dömd för sexualbrott/psykvård?
Jag kan inte riktigt bestämma mig för om GM är skicklig eller om polisen är klumpig. Tänk om hon finns nånstans flera mil bort och man fortsätter att leta några kilometer ifrån cafét? Riktig fars.
Hursomhelst, min teori är att GM är en person i medelåldern eller övre medelåldern. Han har tidigare besökt cafét, kanske åker han ofta bil/lastbil i sitt yrke och passerar då dessa vägar till och från men också under arbetet. Han har noterat LH som har fått upp hans intresse. Han är lite udda eller en enstöring utan någon kontakt med vänner eller familj. Bor nånstans i de västgötska trakterna eller har kanske bott i området tidigare. Om cafét har formella öppet och stängningstider så kanske han har koll på när de anställda slutar. Han finner troligen en lucka i sitt arbetspass och bestämmer sig för att ta sig till cafét. På längre håll ser han att cafét är stängt och att endast LH befinner sig på platsen.
LH står nu utanför cafét och håller på med sin mobil. Hon kanske redan har hjälmen på. GM närmar sig och övermannar henne och för bort henne till ladan. Hennes skrik är dämpade pga hjälmen och det är därför inget hörs. Sedan lägger han in henne i bilen och kör norrut och kastar ut hennes grejer allt eftersom. Att han kör på de ensliga stigarna/vägarna tyder på att han är bekant med området.
Kollegerna åker innan LH och hon står kvar i 5-10 minuter. Det kan mycket väl vara så att hon glömde något i cafét eller är tvungen att gå tillbaka vilket tar tid. Vilken jävla otur att denna sadistjävel till person finner denna lucka och utför detta bortförande. Jävla psykopathelvete.
Vad tror ni om min teori?
Högst möjligt scenario..dock vill jag tillföra mina spekulationer:
Platsen är ett turistställe och det kan mycket möjligt vara en person från utlandet som är van vid längre öppettider och kör fram till caféet och går runt och kikar och upptäcker LH..de börjar prata och gm som, troligen är våldtäktsman sen länge, blir mer och mer kåt av LH och börjar ge förslag..LH blir rädd och rusar i stress upp till Ladan där dådet utförs. Sen tar gm med sig LH och kör därifrån..dvs hennes kropp kan ligga låångt borta..att hennes olika personliga saker ligger här och där beror tror jag på att gm har blivit stressad och upphetsad och kör runt och letar efter bästa flyktvägen därifrån..och i samband med detta slänger ut hennes saker.