Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lelles90
Kan någon få fram videon på kollegan rebecka?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20934096.ab

ska finnas en till video på rebecka där hon e ännu märkligare. Hittar inte den dock
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Återigen det tar INTE 5 min att stänga ett fik, räkna med 30 min

Lägg av och fjanta dig. Återigen det tog inte 30min. Tror du ett litet mini cafe en söndag, kan jämföras med alla cafe i hela landet. Sluta trolla nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
en annan sak jag tycker är intressant är att hon satte in nycklarna i moppen.

Hur skulle hon annars ha startat den?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lischo
Nu är massa bilar på väg dit! Var uppe där nyss..

Uttryckning eller lungt påväg dit? Var är dit? Cafét, mobilskals-"platsen?" Civil eller maskerade bilar? Bussar eller vanliga bilar?

DETAILS!
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Återigen det tar INTE 5 min att stänga ett fik, räkna med 30 min

jo sant, dubbelkolla alla dörrar och ställa in stolar och bord på uteserveringen om dom har det.
2015-06-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag vet inte om det redan nämnts i tråden, men...

När jag såg nyheten på Text-TV i söndags kväll eller måndag morgon så uppgavs det redan då att det troligen handlade om olaga frihetsberövande eller människorov. Min första tanke var då att det kunde röra sig om någon manlig släkting som ville gifta bort en yngre kvinna, alternativt något som eventuellt kunde röra sig om en vårdnadstvist där den ena föräldern "tagit saken i egna händer".

Det finns ju väldigt många trådar om försvunna tonåringar, kvinnor och män på Flashback. Denna tråd är väl nästan den största tråden... Dessutom rapporterar SVT dagligen om fallet och det gör de inte så ofta vid andra försvinnanden.

Kvällstidningarna rapporterade om Jenny Persson (tror jag hon hette) 2011 eller 2012, men SVT rapporterade inte om fallet. Likadant var det väl med kvinnan (Gardell???) som "rymde" till något nordafrikanskt land häromåret.

Fallet Lisa Holm är något speciellt.... Det har väl åtminstone delvis att göra med att folk brukar engagera sig mer när det handlar om en försvunnen kvinna, är hon dessutom ung, eller nästan ett barn, och har ett fördelaktigt utseende och verkar vara en "helylletjej" så ökar intresset och engagemanget.

Men... I just det här fallet så gick polisen ut snabbt med om att det kunde röra sig om olaga frihetsberövande eller människorov.

Finns det omständigheter i fallet som ännu inte är kända? Vad är dessa inså fall?

Idag har Expressen rapporterat om att ytterligare en 17-årig flicka är försvunnen. Nu är hon mörkhyad och heter Siré. Tråden hann bara bli fem sidor lång mellan kl. 11.20 till kl. 18.37 innan hon hittades.

Tråden om Siré hade nog aldrig blivit lika lång som tråden om Lisa Holm.

Åter igen... Finns det någon omständighet så gör Lisa Holm-fallet annorlunda? Polisen klassade ganska fort fallet som en särskild händelse.

Mycket intressant ! Tror precis som du att polisen vet mkt mer än vad man kommuniuerat ut....såklart.
Hmmm....riktikgt skumt dethär.....man blir ju tokig trots att man inte ens känner tjejen ....
Medlem
Paines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Borde det inte i så fall finnas spår av strid utanför dörren eller inne i caféet?

Vänder hon ryggen till för att låsa upp dörren och får ett slag i huvudet bakifrån så syns det nog inga spår av strid Sherlock.
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Att brottsrubriceringen fortfarande är människorov tyder på att polisen tror att hon forfarande är i livet. Måste väl vara något fynd som tyder på det?

Polisen måste jobba utifrån det, etiskt. Skulle de finna mängder av blod eller kroppsdelar som talar emot att BO kan hittas vid liv ändras rubriceringen.
Medlem
Sumpings avatar
Det är väl troligt att GM parkerat bilen på andra sidan ladan och sen lurpassat vid porten mot vägen. Hur ser det ut på andra sidan av denna lada?
2015-06-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
ja man kan tycka att moppen borde välts eller ståt på sätt. hon måste typ suttit på moppen, nån kanske ropad på henne och hon gått ditt.

MÅSTE MÅSTE hon väll inte??

Hon kan ha satt i nyckeln när hon stått sidan om moppen och sen plockat fram mobilen för att sms:a innan hon skulle sätta sig på den och köra iväg. Man MÅSTE sällan någonting här i världen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Okej, jag uppfattade det som att de stängde (låsa dörren) för sig själva och inte för kunderna.

Du kan ju faktiskt ha rätt i det också. Vet själv hur det är att jobba i affär på söndagar. Man tjuvstartar med förberedelserna.

Men de kan ju ha lämnat 18:05 och sedan har Lisa gått runt hörnet och tagit på sig mer kläder, kollat mobilen mm. Det kan ta några minuter.
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Om vi utgår från motiven till att fynden har spritts ut på tre olika platser, vilket motiv är det mest sannolika?

- GM sprider ut "bevis" för att lura polisen
- GM kastar ut grejer från bilen medan han kör och i kombination med blåsten hamnar dom lite var som helst.
- Grejerna är tillagda i efterhand(?)

Dessa alternativ tyder dock på att hennes bortförande/försvinnande är planerat. Hade hennes grejer hittats ganska nära varandra i en hög så hade det tytt på en impulsiv handling. Oftast brukar ju klädesplagg och andra personliga tillhörigheter finnas i närheten av kroppen.

Med tanke på att BO inte är funnen ännu, så har GM lyckats bra med att gömma henne. Troligen en lokal förmåga. Har personen kanske erfarenhet av andra bortrövanden? Är det samma GM som vid Helena Anderssons försvinnande? Är GM tidigare dömd för sexualbrott/psykvård?

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om GM är skicklig eller om polisen är klumpig. Tänk om hon finns nånstans flera mil bort och man fortsätter att leta några kilometer ifrån cafét? Riktig fars.

Hursomhelst, min teori är att GM är en person i medelåldern eller övre medelåldern. Han har tidigare besökt cafét, kanske åker han ofta bil/lastbil i sitt yrke och passerar då dessa vägar till och från men också under arbetet. Han har noterat LH som har fått upp hans intresse. Han är lite udda eller en enstöring utan någon kontakt med vänner eller familj. Bor nånstans i de västgötska trakterna eller har kanske bott i området tidigare. Om cafét har formella öppet och stängningstider så kanske han har koll på när de anställda slutar. Han finner troligen en lucka i sitt arbetspass och bestämmer sig för att ta sig till cafét. På längre håll ser han att cafét är stängt och att endast LH befinner sig på platsen.

LH står nu utanför cafét och håller på med sin mobil. Hon kanske redan har hjälmen på. GM närmar sig och övermannar henne och för bort henne till ladan. Hennes skrik är dämpade pga hjälmen och det är därför inget hörs. Sedan lägger han in henne i bilen och kör norrut och kastar ut hennes grejer allt eftersom. Att han kör på de ensliga stigarna/vägarna tyder på att han är bekant med området.

Kollegerna åker innan LH och hon står kvar i 5-10 minuter. Det kan mycket väl vara så att hon glömde något i cafét eller är tvungen att gå tillbaka vilket tar tid. Vilken jävla otur att denna sadistjävel till person finner denna lucka och utför detta bortförande. Jävla psykopathelvete.

Vad tror ni om min teori?
Högst möjligt scenario..dock vill jag tillföra mina spekulationer:
Platsen är ett turistställe och det kan mycket möjligt vara en person från utlandet som är van vid längre öppettider och kör fram till caféet och går runt och kikar och upptäcker LH..de börjar prata och gm som, troligen är våldtäktsman sen länge, blir mer och mer kåt av LH och börjar ge förslag..LH blir rädd och rusar i stress upp till Ladan där dådet utförs. Sen tar gm med sig LH och kör därifrån..dvs hennes kropp kan ligga låångt borta..att hennes olika personliga saker ligger här och där beror tror jag på att gm har blivit stressad och upphetsad och kör runt och letar efter bästa flyktvägen därifrån..och i samband med detta slänger ut hennes saker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in