Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Ser ju relativt trolig ut. GM är nog ingen ungdoms pojke, som du är inne på. Säkert bor han ganska nära Cafe´t max en mil bort. Varit och fikat otaliga gånger där.

LH´s arbetskompisar verkar inte ha rent mjöl i påsen. Om man titar på intervjuerna med dem, så slår det ( i alla fall mig ) hur oberörda de är.

Så bara för att man inte sitter och råbölar/lipar/gråter eller vad folk vill kalla det så har man inte rent mjöl i påsen? Alla bearbetar saker på olika sätt och det kanske inte hade sjunkit in ännu? Och de kanske skärpte till sig för att inte "gråta i tv"?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Du har aldrig stängt en affär eller dyl. 18 stänger man för kunderna, sedan gör man i ordning allt annat.
De måste plocka undan allt som står framme, torka av bord, stolar mm. rengöra kaffemaskiner mm. Ett vanligt fik tar kanske 30 min att stänga.

Nu var de ju nästan klara med allt det där när ägarinnan ringde lite innan 18.00. Så jo, de kan ha varit färdiga att låsa stället redan 18.05 eftersom de inte verkar ha haft någon gäst på kaféet denna söndagskväll. Bussen som den ena skulle med gick väl 18.20 om jag inte minns fel och då ska hon först åka i en bil till busshållplatsen. De låste alltså stället långt före 18.23. Jag undrar om polisen kollat om kollegan tog bussen och hur dags i så fall.
Medlem
skorpiogirl88s avatar
Kaster man ting fra bil i fart som tex mobil kunser den jo garanterat og bankomatkortet kan jo ha funnet seg i iphonefodralet (mange som har det)men som GM har kvittet seg med, klokken kan GM revet av med makt og kastet ut(nå er det bare klokkerem som er funnet!så mye tyder jo på att Selve klokka er borte!)jeg syns mer og mer tyder på att ett kidnappningsfall. Trafficking. Söt ung flicka 17år.. Stakkars henne hvis det er tilfelle. Kanskje hun befinner seg på ett brodell i utlandet en plass allerede..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
börjar tro flickorna har med ett finger i spelen, när du säger så!

Återigen det tar INTE 5 min att stänga ett fik, räkna med 30 min
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
ja man kan tycka att moppen borde välts eller ståt på sätt. hon måste typ suttit på moppen, nån kanske ropad på henne och hon gått ditt.

Eller att det borde synas spår i gruset, hon måste släpats därifrån eller liknande om hon förts därifrån mot sin vilja.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Ser ju relativt trolig ut. GM är nog ingen ungdoms pojke, som du är inne på. Säkert bor han ganska nära Cafe´t max en mil bort. Varit och fikat otaliga gånger där.

LH´s arbetskompisar verkar inte ha rent mjöl i påsen. Om man titar på intervjuerna med dem, så slår det ( i alla fall mig ) hur oberörda de är.

Men vad vill du att dem ska göra? Stå och böla framför kameran? Hennes vän och kollega har försvunnit och nästa dag får man en kamera upptryckt i ansiktet, hur hade du själv sett ut då?
2015-06-11, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Grisar kan jaga och böka upp tryfflar i timmar. Dom orkar arbeta garanterat. Nu undrar jag lite om dessa spårhundar har samma arbetsmiljörättigheter som dom har vid tullverket (borde dom ha) där dom bara får jobba 20 minuter åt gången sen ska dom få vila någon timme för att deras nosar blir utmattade...

Jag hade ingen aning om detta.

Men tycker att det vore värt att kalla in de polisiära resurser som ger störts effekt på kortast möjlig tid. Inget ont om MP, men jag misstänker att djur har en bättre förmåga att hitta saker/ personer på kortare tid. Och tiden är viktig att ta hänsyn till i sådana här typer av brott. Därav mitt påstående. Börja använda tränade hundar/ djur så mycket det går i områden som är högintressanta.
Nu när de ändå har obegränsade resurser till sitt förfogande, kalla in djur som inte används för tillfället tex. lavinhundar .... osv.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Tommy Lindström f.d chef för rikskrim säger att rubriceringen "människorov" tyder på att man tror att hon lever, om jag förstod rätt.

Dom är väl inne på min linje att dom går efter att hon är vid liv tills de motbevisats
Medlem
aziss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Det är absolut inte vilda fantasier, det finns definitivt en typisk GM-profil som kan stämma.
Han gillar troféer men håller de inte för sig själv, utan njuter av att se poliser och media irra runt utan att kunna förstå vad som pågår. Det är som att sträcka upp långfingret åt dem. För varje fynd njuter han bara mer och mer. Skulle gissa att han även är här inne och läser, för det förhöjer hans känsla av makt. HAN styr hela den här processen.

Om det är så här kommer denna GM att göra ett misstag snart, för om han inte får "credit" för sitt storartade arbete kommer han att börja skryta. Eller gå över gränsen. Det är det misstaget polisen väntar på eller försöker hitta.

Kan inte annars förstå varför alla dessa fynd är utspridda överallt.

håller fullständigt med känns som att det är en svensk motsvarighet till zodiac mördaren. Han gillade ju med känslan när ingen förstår och att han var jagad. Han kanske börjar skicka meddelande till polisen också bara för att känna känslan.

men det allra viktigaste är att hon bara hittats levande , sjukt tragiskt fall
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Du har aldrig stängt en affär eller dyl. 18 stänger man för kunderna, sedan gör man i ordning allt annat.
De måste plocka undan allt som står framme, torka av bord, stolar mm. rengöra kaffemaskiner mm. Ett vanligt fik tar kanske 30 min att stänga.
Okej, jag uppfattade det som att de stängde (låsa dörren) för sig själva och inte för kunderna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paine
Någon kanske har varit inne på det tidigare....Men ett sätt för GM att få flickan att lämna mopeden med nycklarna i kan ju vara att han säger sig ha glömt något inne på cafet. Det förklarar ju i så fall varför det inte finns några tecken på strid vid mopeden. Det är ju lättare att övermanna henne t.ex. när hon ska låsa upp cafet.

Ser ut att gå en bilväg precis utanför så det låter om möjligt ännu mer riskabelt att klippa henne mitt framför huvudingången, plus att LH lär veta om personen som säger sig ha glömt något där inne faktiskt har varit där inne eller ej.
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Först ett fynd spot on, sedan söder om och nu norr om. Kanske sökandet skulle intensifieras väster och öster om caféet? Finns det möjligtvis en tredje plats till med personliga saker och kanske Lisa på den fjärde? Isf hoppas jag att hon är inlåst och vid liv pga en begränsad och något tilltufsad hjärna.
Jag tror GM är en figur från trakten, kanske t o m någon skojar med och om. Vid försvinnandet kan GM ha haft tillgång till en traktor eller liknande, övrig tid cykel, därav fyndplatserna. GM är begränsad, enligt min tro.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in