Citat:
Ursprungligen postat av
TheJacket
Som jag skrivit innan tror även jag att hon blev lämnad ensam...annars skulle kollegorna sett nåt! Om dom nu inte ligger bakom det hela. Fattar inte hur dom tänkte ang skynda till bussen då dom ändå skulle åka bil till hållplatsen? Bodde den ena 5 mil bort eller varför var just den bussen så viktig att man lämnade en 17 årig tjej ensam?
Exakt, allt annat är för konstigt. Om vi ponerar att kollegornas historia stämmer:
- Varför la de inte märke till någon man som stannat på platsen vid tiden för caféets stängning? Gärningsmannen måste varit i närheten. Visst, han kan ha gömt sig.
- Varför la de inte märke till någon mer bil på parkeringen (fanns det ingen?). Gärningsmannen måste praktiskt sett ha haft bil, vart stod den och hur tog han Lisa dit om den inte stod på parkeringen?
- Varför, om de nu gick ut samtidigt som Lisa och allt det här hände så fort Lisa satt nyckeln i tändningslåset, hörde de inte något av tumultet som måste uppstått på baksidan?
Nej, som sagt: alldeles för konstigt. Detta tillsammans med de märkliga intervjuerna ger en ganska stark känsla av att de båda döljer något. Som jag skrev tidigare så ger också den ena av dem tydliga markörer för skuldkänslor i intervjun.
Oavsett om det är att de gick tidigare och lämnade henne där eller om de ligger bakom det så tror jag att något sådant kommer att komma fram snart. Som sagt så tror jag inte att de mördade henne. Däremot är jag säker på att de döljer
något.