Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
nu tror jag att man letar efter ett lik. om hon antas vara vid liv, borde man utgå från att hon blivit bortförd från området. om hon sitter fastbunden i ett träd i området så torde hon ha frusit/svält ihjäl.

tänk även, att det tog väl ca. 1 timme innan pappan ens gav sig iväg hemifrån, ytliggare 40 min till cafét. sen tar det en stund innan polisen kopplas in, så GM har haft gott om tid att sticka ifrån cafét med henne. så i så fall så är hon ju inte kvar där, även fast jag förstår att polisen vill cleara området.

Tror mest de söker av området för att säkerställa att inget missats. Under Fm har ett flertal Poliser betat av åkrarna som är nedanför dungen där de gjorde ett fynd, även den stora skogen ska vara genomsökt
2015-06-10, 11:28
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satnightspecial
JV är följd på twitter av @katebock11
Denna katebock är ett nystartat konto, som bara följer folk som delat saker om tjejens försvinnande.
Det är ju garanterat han.

näe, kan vara en flashbackare eller lurkare av tråden
blomvattnares avatar

Moderatormeddelande

Postat av blomvattnare 2015-06-10, 11:29
Moderator
Mängder av OT och upprepningar raderade.

SÖK i tråden innan postning. Det stängda Instagramkontot, den förrymda pedofilen, 13-klippet...allt detta har redan tagits upp i tråden otaliga gånger. Låt bli att posta "visste ni att...". SÖK först.

Låt bli oneliners och inlägg med bara smileys. Låt bli att chatta. Låt bli att posta inlägg med den enda innebörden "något nytt?" eller "vad mycket skräp som postas".

Tänk efter INNAN postning; "tillför mitt inlägg något?".

/Mod
2015-06-10, 11:31
Medlem
Troligt scenario:

Lisa SMS:ar sina föräldrar att hon är på väg hem, kommer ut från kaféet. Promenerar över till sin moped. Tar på sig hjälm och handskar. GM som betraktat henne en bit ifrån kör nu upp till henne. Hon känner ev igenom honom som en obehaglig gäst eller uppfattar direkt situationen som hotfull. Hon kastar av sig handsken för att larma med mobilen. GM rycker ifrån henne mobilen och stoppar den i sin ficka. Tvingar in BO i fordonet under knivhot. Kör iväg med henne där mobildelarna hittas (han krossar mobilen i fordonet). Våldtar BO i bilen där han också tar livet av henne strax efter. Hela förloppet är över på väldigt kort tid. GM kör iväg med BO och dumpar henne. GM är psykiskt sjuk och drivs av en stark sexualdrift och önskan om att skada någon som han inte kan kontrollera. GM finns inte i BO bekantskapskrets vilket försvårar utredningsarbetet.

Det finner i alla fall jag som ett högst troligt scenario.
2015-06-10, 11:32
Medlem
RadioDDR1s avatar
Nu har jag läst lite mer om fallet och jag tror att hon överfölls av en ensam galning, våldtogs och mördades i den lada där de hittade hennes ena handske inte långt från mopeden (om det nu är hennes handske). GM har därefter dumpat kroppen i ett skogsparti alt någon sjö inom en radie om några km, inte så kul att åka runt med ett lik så han vill nog göra sig av med det så fort som möjligt. Kroppen hittas förhoppningsvis av Missing People inom 48h.
2015-06-10, 11:33
Medlem
Hur länge kan en tjej på 17 år som hon klara sig utan mat/vatten om hon nu är instängd någonstans?

Hoppas de hittar henne..
2015-06-10, 11:33
Medlem
Skallgång planeras vid 13-13.30
Insatsen kommer att pågå i cirka 5 timmar. De planerar för en avlösning för att kunna göra ytterligare insatser. De kommer troligtvis även leta inatt, samt imorgon.

Alla är välkomna, man uppskattar att hundratals kommer vara där. 18+ som krav.
2015-06-10, 11:34
Medlem
May Days avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azintono
Hur länge kan en tjej på 17 år som hon klara sig utan mat/vatten om hon nu är instängd någonstans?

Hoppas de hittar henne..

En gammal tumregel för hur länge kroppen kan fungera oberoende av sin omgivning är: 3 minuter utan luft, 3 dagar utan vatten och 3 veckor utan mat.
2015-06-10, 11:34
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Nu har jag läst lite mer om fallet och jag tror att hon överfölls av en ensam galning, våldtogs och mördades i den lada där de hittade hennes ena handske inte långt från mopeden (om det nu är hennes handske). GM har därefter dumpat kroppen i ett skogsparti alt någon sjö inom en radie om några km, inte så kul att åka runt med ett lik så han vill nog göra sig av med det så fort som möjligt. Kroppen hittas förhoppningsvis av Missing People inom 48h.

Det borde ju finnas spår av blod i ladan då. Vilket vi iofs inte vet om det gör, det vill dom antagligen inte gå ut med..
2015-06-10, 11:35
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Hade hon varit dumpad i området skulle hundarna ha hittat henne helt enkelt. Visst kan ju vara dumpad i något vatten, då blir det jävligare att hitta.
Märkligt nog säger polisen idag att de bara sökt av ladan där handsken hittades "visuellt" och inte med hund. Det bäddar onekligen för mängder av ställen i närområdet som ännu inte hunnit sökas av ordentligt.
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Det borde ju finnas spår av blod i ladan då. Vilket vi iofs inte vet om det gör, det vill dom antagligen inte gå ut med..

hon kan ju ha strypts eller förgiftats, inget blod då.
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vomitone
Kan det vara så att GM har haft tillgång till:
http://www.amazon.com/World-Visuals-Countdown-Clock-Timer/dp/1423492250?

Det borde nästan startas en egen tråd bara om det där klippet. Varför heter det "13", varför heter användaren "Lisa Holm".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in