2015-06-11, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Prostitution är lagligt i Tyskland, Schweiz, Österrike, Tjeckien, Holland, Belgien, Frankrike, UK, Spanien, Danmark och Finland. Det är inte ens något konstigt med lagligt prostitution. I ts föreslår jag att sexköp tillåts för de äldre och handikappade. Det kunde finnas ett statligt verk, Rikskringrunkning, som utför bakgrundskontroller och väljer dem som får vara prostituerade för åldringar och handikappade.

Det kan vara så att få gamlingar är kåta. Men det är inte ett relevant argument då det ändå finns åldringar som har sexdrifter, t.ex. som hen i artikeln.

I CH, DE och AT (kanske även andra länder, men det vet jag inte) finns något som heter Sexualassistent/in och som är just exakt det som efterfrågas ovan. Chansen att det skulle komma i Sverige ser jag däremot som snäppet lägre än att Åsa Romson skulle bli tagen in flagranti på riksdagshusets toalett med Jimmie Åkesson.

Länk (på tyska): http://www.nzz.ch/newzzDVKWDHWT-12-1.267797
Citera
2015-06-11, 16:00
Medlem
Milford.Cubicles avatar
vad hemskt att dom ska få göra det, dom är bara sjuksköterskor
dom kan väl hyra in några andra som får betalt för det sjuksköterskor ska inte behöva göra sånt
Citera
2015-06-11, 19:16
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastardsquad
I CH, DE och AT (kanske även andra länder, men det vet jag inte) finns något som heter Sexualassistent/in och som är just exakt det som efterfrågas ovan. Chansen att det skulle komma i Sverige ser jag däremot som snäppet lägre än att Åsa Romson skulle bli tagen in flagranti på riksdagshusets toalett med Jimmie Åkesson.

Jag har iofs hört att inte frivilligt vilja röra vid någon är ett tecken attraktion. Man vill inte att det ska märkas att man egentligen gillar det lite för mycket.

Fast båda två är väl antagligen smarta och rika nog att slippa bli tagna på bar gärning på en toalett.
Citera
2015-06-11, 19:28
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Men du, det är tillåtet att köpa sex i majoriteten av alla länder. Det normala, även i EU är att sexköp är tillåtet. Det finns bara två länder, motsvarande 10 miljoner av 500 miljoner invånare som förbjuder detta. Alla människor, även äldre och handikappade har en sexualdrift. Att du moraliserar över detta framställer dig som en inhuman moralist. En svensk Nurse Ratshit, från filmen Gökboet. Är du smickrad? Lägg dig och dö, du tillhör dinosaurierna.

Lägg dig och dö själv din fula grottmänniska!

Sex är som andra sagt här innan ingen rättighet. Kan du som 79-åring inte dra i ballen för att magen din är i vägen så får du väl antingen banta eller så får du skaffa en kamrat som kan göra det åt dig.
Av alla äldre herrar jag mött i min tjänst så har dm flesta problem med sitt organ. Antingen har de prostata besvär, eller så sitter det en kateter i penisen eller så lider dom av droppsnopp och har blöja. Jag tror inte dessa herrar har en tanke på sex. De är mer intresserade av goda bakverk och vad som är på tv`n.
Citera
2015-06-11, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Lägg dig och dö själv din fula grottmänniska!

Sex är som andra sagt här innan ingen rättighet.

Sex är på det nedersta steget av Maslows behovstrappa, tillsammans med mat, syre, och annat livsnödvändigt. Kanske andra grundläggande faktorer inte är något rättighet heller? Jag anser att du vill ta ifrån handikappade människor en del av deras mänsklighet.
Citera
2015-06-11, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastardsquad

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag har iofs hört att inte frivilligt vilja röra vid någon är ett tecken attraktion. Man vill inte att det ska märkas att man egentligen gillar det lite för mycket.

Fast båda två är väl antagligen smarta och rika nog att slippa bli tagna på bar gärning på en toalett.

Hee hehe hee! Kanske att Åkesson är så smart, men Romson? Aldrig.
Citera
2015-06-11, 20:56
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktatorn
Sex är på det nedersta steget av Maslows behovstrappa, tillsammans med mat, syre, och annat livsnödvändigt. Kanske andra grundläggande faktorer inte är något rättighet heller? Jag anser att du vill ta ifrån handikappade människor en del av deras mänsklighet.

Vem säger att hans teorier stämmer?
Att ha sex med en annan människa bygger på att man ska hitta en person som vill ha sex med dig. Eftersom inte alla kan finna någon och att man inte kan tvinga någon så faller din teori att det är en rättighet som alla människor ska få ha.
Dessutom vem ska isåfall tvingas att tillfredsställa mot sin vilja om det är nu som du säger en rättighet?
Citera
2015-06-11, 22:51
Medlem
Citat:
Vem säger att hans teorier stämmer?
Vem säger att det du säger stämmer?

Citat:
Att ha sex med en annan människa bygger på att man ska hitta en person som vill ha sex med dig.
Nej, du tycker så och det gäller dig. Det betyder inte att det gäller varenda annan människa.

Citat:
Eftersom inte alla kan finna någon och att man inte kan tvinga någon så faller din teori att det är en rättighet som alla människor ska få ha.
Det är dina ord som faller, eftersom du drar alla över en kam och förutsätter att alla tycker som du.

Citat:
Dessutom vem ska isåfall tvingas att tillfredsställa mot sin vilja om det är nu som du säger en rättighet?
Återigen förutsätter du att det kommer att ske mot någons vilja. Det kommer alltid att finnas personer som är villiga att utföra vilka arbeten som helst, även när det gäller sexuella tjänster. Människor är villiga att offra sina liva för att jobba inom försvarsverksamhet, och även att åka på en enkelresa till Mars för att så småningom dö där. Tror du verkligen inte att det finns personer som åtminstone kan utföra sexuella tjänster och ändå ha ett drägligt liv?
Citera
2015-06-11, 22:57
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Av alla äldre herrar jag mött i min tjänst så har dm flesta problem med sitt organ. Antingen har de prostata besvär, eller så sitter det en kateter i penisen eller så lider dom av droppsnopp och har blöja. Jag tror inte dessa herrar har en tanke på sex. De är mer intresserade av goda bakverk och vad som är på tv`n.

Så må det vara i de flesta fallen, men i artikeln uppges det att det ändå finns fall där någon kan inte runka och har samtidigt sexdrifter. Det skulle ha dock varit intressant att veta varför hen i artikeln inte beställer en prostituerad till sitt hem.
Citera
2015-06-11, 23:39
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Så må det vara i de flesta fallen, men i artikeln uppges det att det ändå finns fall där någon kan inte runka och har samtidigt sexdrifter. Det skulle ha dock varit intressant att veta varför hen i artikeln inte beställer en prostituerad till sitt hem.

Ja det kan ju vara som så att den handikappade har bättre värderingar än dig?
Citera
2015-06-11, 23:45
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktatorn
Vem säger att det du säger stämmer?

Nej, du tycker så och det gäller dig. Det betyder inte att det gäller varenda annan människa.

Det är dina ord som faller, eftersom du drar alla över en kam och förutsätter att alla tycker som du.

Återigen förutsätter du att det kommer att ske mot någons vilja. Det kommer alltid att finnas personer som är villiga att utföra vilka arbeten som helst, även när det gäller sexuella tjänster. Människor är villiga att offra sina liva för att jobba inom försvarsverksamhet, och även att åka på en enkelresa till Mars för att så småningom dö där. Tror du verkligen inte att det finns personer som åtminstone kan utföra sexuella tjänster och ändå ha ett drägligt liv?

Det finns som sagt alltid människor som gör vad som helst för pengar men det betyder ju inte att det rättfärdigar det hela. Det finns säkert både män och kvinnor som gillar att sälja sex men i min värld är det osmakligt och dom jag tycker är mest osmakliga är torskarna.
Citera
2015-06-12, 00:34
Medlem
Citat:
Det finns som sagt alltid människor som gör vad som helst för pengar men det betyder ju inte att det rättfärdigar det hela. Det finns säkert både män och kvinnor som gillar att sälja sex men i min värld är det osmakligt och dom jag tycker är mest osmakliga är torskarna.
Och i min värld är det osmakligt att ta ifrån handikappade personer deras människovärde för att man själv har i det närmaste religiösa åsikter om sex och samlevnad.

Jag tycker det är osmakligt med bajssex, men om människor vill ägna sig åt det så ska de få göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in