Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 19:26
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskina
Ska ni börja posta mer namn nu? Sätt inte igång och posta en massa namn på människor som sedan visar sig vara oskyldiga.

Han finns ju redan i den här röran med både namn och bild så det är ju ingen hemlighet. Blir också svårt att diskutera något om man bara får prata om dömda personer.
2015-06-11, 19:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Dessutom kan hon ju haft på sig Adidasbyxor när hon åkte till jobbet, men haft jeans i ombyte för att det är oprofessionellt jobba i mjukisbyxor i ett servicearbete . Därför har polisen gått ut med båda byxorna i signalementet

Det blåste rejält och en av hennes arbetskamrater sa att LH klädde på sig lager på lager. Kanske hon drog Adidasbyxorna över jeansen för att hålla värmen.
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Jag tycker att det är väldigt oklart med busstiderna. Vilken hållplats åkte kollegan från och vart skulle hon?

Hon skulle åka till Skara från busstation, vilken station framkom dock inte från intervju med ena kollegan.
Bannlyst
Ponera att det är en dispyt flickorna emellan, kanske ang drickspengar som ska delas el liknande, handgemäng uppstår, en tragisk olycka uppstår, flickorna får panik, är dotter/döttrar till ägarinnan ?
dom tar bilen o flyr i panik, ägarinnan åker och fixar upp det i ladan och täcker upp för dom, hon
sprider medvetet bevis för att leda polisen åt fel håll, vet att många går i taket nu, lättareatt skylla
på en psykopat, men ibland är den enklaste lösningen den rätta, människor i chock kan uppträda
irrationellt och stänga av sina känslor ……..får konstiga vibbar när jag hör dom kollegorna/ägarinnan i tv, har följt det här några dgr nu, tjejerna jobbar som vanligt och har inte suttit några långa förhör
2015-06-11, 19:28
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Det här samtalet som pågår på Expressens live just nu, vad är det om? Han verkar inte ha en susning om något i detta försvinnande. Är han någon form av "expert" som ska berätta vad saker och ting TYDER på? Allt han säger är ju konstaterat vid det här laget.

Inte direkt word by word citerat men tycker att det är slöseri med tid att prata med honom.
Tommy Lindström är fd chef för Rikskrim.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Hur en främling även lyckats släpa henne över åkern. Utan tecken på någon strid överhuvudtaget som dom hittat. Jag tror det är någon hon känner.

Har jag missat något eller vad tyder på att hon har blivit släpad över åkern?
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Det kan vara Lisa själv som har lagt ut videon? Sen ville hon avsluta sitt liv, välplanerat

Det fanns hur många liknande videor som helst tydligen. Tror det har postats på Facebook och kanske även här.
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghjkl
Jag vet, men tänkte bara i banorna att dem låtit henne låsa, för att hinna till bussen t.ex.
Finns det något bevis på att hon verkligen inte var kvar efter att dem åkt?
såklart dem bör ha meddelat det när allt detta hänt, men man vet aldrig, kanske hållit tillbaka infon då dem igentligen inte får låta henne låsa eller dylikt.

Samt om om hon gått tidigare, fins det då möjlighet att hon varit kvar vid moppen allternativt i ladan och kolegorna inte sett att moppen varit kvar, rimligtvis bör dem hört henne starta moppeden, om inte bör dem inte varit intresserade att se om hon behövt hjälp?

Nu svävar du iväg igen. Kollegorna har sagt att dem låste och sa hej då varpå Lisa gick till sin moped som stod runt hörnet. Ingen har hävdat att Lisa har åkt innan hennes kollegor gjorde det.
Medlem
FrZs avatar
Enligt personen som intervjuas i Expressens livesändning tyder brottsrubricering att polisen har tecken på att hon finns vid liv. Känns väl rimligt, men undrar vad som talar för det.
Medlem
IgorSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
Haken är ju att det inte går att editera tidigare upplagt klipp och inte heller går det att byta användarnamn utan att logga in.

Jag har själv flera YT-konton och det tar ibland rätt lång tid innan sådan användarinfo uppdateras. Profilbilder mm kan ta flertalet dygn innan de träder i kraft. Men har ingen större insyn i det hela, därav frågan. Jag avfärdar inte klippet - tvärtom - men jag skulle gärna göra det...
2015-06-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
hon kanske glömde något inne på caffeet, ,hon springer över gatan och en bil kommer med en jäkla fart och kör över henne ,mobilen blir krossad

Så du tror inte att det blir något annat spår än en krossad mobil? typ blod? bromsspår?
2015-06-11, 19:29
Medlem
Intervju med Rebecca:
https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=53649463

Hon säger "Vi for iväg ganska tidigt..." (d.v.s. innan Lisa körde iväg på mopeden? Ändå var det enligt Lowa de här tjejerna som stängde och låste?)

Intervju med Lowa:
http://www.skovdenyheter.se/artikel/355388/tv-hon-sag-lisa-sist-av-alla

Den här biten känns väldigt luddig och osäker: "Den försvunna tjejen sade...typ...vi behöver inte någon mer hjälp, så jag går, till min moped. Så sade vi hejdå, hon gick iväg, hmm, jag och Rebecka vi låste..."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in