Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 19:21
Medlem
Förstår inte varför man avfärdar YT-länken för att "det går att ändra namn". Så hur många människor, realistiskt sett, sitter och brainstormar fram idéen att trolla på detta sätt. Det är ju inte bara namnet som är suspekt. Dessutom måste personen ha lagt upp denna väldigt konstiga video exakt eller närmare 13 dagar efter hon förs bort och bara ha tur med det.

För du kan inte redigera innehållet i videon eller när det publicerats.

Samtidigt verkar hela grejen vara väldigt planerad, ända in i dess otäckhet. Hon tas mitt på ljusa dagen bara minuter efter att hennes kollegor dragit. Man hittar inget blod, inget DNA runt mopeden så det är antingen en bekant eller väl utfört (dvs planerat).

Dessutom sade någon att oftast är en förövare plockad när det gått sån här lång tid, well, inte nu. Och det styrker även det att det är planerat.
2015-06-11, 19:21
Medlem
IgorSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Jag bytte namn på mitt g-konto och ett videoklipp igår. Det står fortfarande att jag var aktiv för 2 veckor sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av vizual
Den enda som skulle kunna det är någon som visste att något skulle inträffa (i 13 till 14 dagars förväg) till Lisa det datumet så några trollerier är det inte.

Enda troll-möjligheten jag kan se är som sagt att någon i efterhand editerat ett tidigare upplagt klipp + bytt användarnamn. Det som talar emot detta är att denna någon isf är en sjukt kvicktänkt och slug rackare. Så om det är ett troll, vilket jag innerligt hoppas, är det verkligen hatten av på den.

Inte likt mördare att göra sådant där så om en ev GM ligger bakom klippet har vi att göra med antagligen nåt makabert Breivik/Magnotta-fuckface....
2015-06-11, 19:22
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Pi*rs Cl*ment där * är e, hette fyrhjulingskillen. Verkar vara en hygglig prick men man ska aldrig säga aldrig.

Ska ni börja posta mer namn nu? Sätt inte igång och posta en massa namn på människor som sedan visar sig vara oskyldiga.
Medlem
[quote=DROTTNINGPUDEL|53649663]
Citat:
Ursprungligen postat av SatKatten
Hjulspår av en fyrhjuling och en försvunnen hjälm? Kan det vara så att GM lurade LH med på sin fyrhjuling, sa att det var brotom an oklar anledning, och att hon därför lämnade påsen och nycklarna i mopeden?

Kan vara så att hon följt med han med fyrhjulingen, med hjälmen på. Åkt till dammen, där spår från fyrhjulingen verkar finnas, och hon hittas i sedan i dammen. Det är min teori, och sannolikt många som tänker samma sak. Vi får se vad/om de hittar.

Backar denna.
Medlem
DIEXELs avatar
Nu skjuter jag från höften men ingen verkar ha tagit upp detta:

Brukar inte såna där småorter/samhällen ha frikyrkliga församlingar och som inte gillar om en församlingsmedlem bryter mot deras regler för många gånger som till exempel strulat med nån innan man har gift sig? Behöver inte betyda döden utan att personen hålls i förvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet.Hoglund
hon är vid livet och har försvunnit frivilligt.
Lösningen finner man om man går igenom hennes aktiviteter de senaste veckorna.

Hm. Tre frågor eller antaganden:

1. Finns det frikyrklig församling på orten/samhället? Är familjen medlem där? Hon har tröttnat och vill lämna församlingen och ansett att detta är hennes chans nu när hon skulle åka hem för första gången på sin moped. Allt är utplacerad av BO (och hennes medhjälpare) för att det ska se ut som ett brott har begåtts där.

2. Läs texten över ditt citat. Allt är utplacerad av församlingsmedlemmar för att det ska se ut som ett brott har begåtts där.

3. Ett tredje alternativ kan ju också vara en överdisciplinerad pappa/familj (kan innehålla andra saker också) som hon har tröttnat på/känner att det får räcka nu. Allt är utplacerad av BO (och hennes medhjälpare) för att det ska se ut som ett brott har begåtts där.

Det är verkligen ett sammanträffande med det där om att det är första gången hon skulle åka hem på sin moped och så försvinner hon. Vad är egentligen oddsen på detta egentligen?
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
Vad tror ni om scenariot att någon stammis eller café-granne i bil erbjudit sig att skjutsa henne hem efter jobbet? Det kan ju vara så att hon inte riktigt våga köra hem för första gången på sommaren de 5 milen. Han/hon kanske gled förbi precis och de pratade som vanligt och hon kände sedan tidigare förtroende för personen och följde med?

Problemet är att påsen och nyckeln lämnades kvar.
Det låter osannolikt då hennes nycklar satt kvar i moppen. Hon borde rimligtvis då tagit med sig nycklarna.
2015-06-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Helena försvann i Mariestad för 23 år sedan. Vet inte hur långt bort det ligger från cafét, hörde ungefär 40 km från en användare igår.

Om vi utgå från att det är samma GM bakom båda försvinnanden (vilket faktiskt inte är så ovanligt att det tar tid mellan olika brott, Anders Eklund hade väl uppehåll på 7 år? Dessutom trodde man att han hade något att göra med Jasminas försvinnande 95) så bör det vara någon i medelåldern.

Om vi nu utgår från att det är en och samma GM så skulle han här möjligen vara GM:

http://www.expressen.se/gt/han-ager-platserna-dar-fynden-hittades/

Han är möjligtvis en stamkund i kafét. Gubben kanske till och med kände Lisa ytligt. Och så har han har en källare likt Fritzl där Lisa befinner sig i skrivande stund!
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Hur många minns exakt vad ens kollegor har på sig för kläder? Speciellt om de dessutom byter om efter arbetspasset och stressar sig för att hinna med buss. Jsg tror att det är ytterst få som med säkerhet kan säga vad för sorts byxor deras kollegor har haft idag.

Dessutom kan hon ju haft på sig Adidasbyxor när hon åkte till jobbet, men haft jeans i ombyte för att det är oprofessionellt jobba i mjukisbyxor i ett servicearbete . Därför har polisen gått ut med båda byxorna i signalementet
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskinner
Jag fattar inte varför alla hänger upp sig på att hon stannar vid sin moppe en stund. Det är väl inte alltid man åker hem direkt? Hon kanske satt och scrollade igenom instagram/Facebook-flödet några minuter, utan att ha varken gillat eller kommenterat nåt.

Jag själv brukar vara rätt trött efter att ha jobbat, att jag lätt kan sitta en stund och kolla mobilen innan jag åker hemåt. Jag personligen tycker inte det är speciellt anmärkningsvärt iaf.

Vem säger att hon stängt av telefonen? Antagligen han som gjorde det ( behövs ingen kod eller fingeravtryck för det) han kan även ha krossat den pga pejlingen vid 18.30 tiden.
Under de där 7 minutrarna från 18.23-18.30 kan tumult uppstått.
Hon kan som sagt blivit immobiliserad av teasergun, sprutinjection, nackgrepp bakifrån tills hon svimma, pistolhotad in i GM's bil. Osv.
Iskall jävel /jävlar som gjort detta iaf. Karma brukar ta folk.
Hoppas förstås att hon blir lämnad någonstans med livet i behåll men oftast så tystas sådant här ned sig efter ett par dagar och merparten lägger det bakom sig.
Är det en fritzel typ som tagit henne så ber jag för henne :/
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet.Hoglund
hon är vid livet och har försvunnit frivilligt.
Lösningen finner man om man går igenom hennes aktiviteter de senaste veckorna.

Märkligt att du bara blev tyst nu va? Jävla hycklare.
2015-06-11, 19:24
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Pi*rs Cl*ment där * är e, hette fyrhjulingskillen. Verkar vara en hygglig prick men man ska aldrig säga aldrig.

Det var även Ted Bundy och Jeffrey Dahmer.
2015-06-11, 19:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
Vad tror ni om scenariot att någon stammis eller café-granne i bil erbjudit sig att skjutsa henne hem efter jobbet? Det kan ju vara så att hon inte riktigt våga köra hem för första gången på sommaren de 5 milen. Han/hon kanske gled förbi precis och de pratade som vanligt och hon kände sedan tidigare förtroende för personen och följde med?

Problemet är att påsen och nyckeln lämnades kvar.

En annan detalj som sticker ut är att hon valde att åka bil med hjälm, ganska ovanligt, men man vet ju inte vad som kan hända.

Jag har läst någonstans att hon har haft moppen sedan femtonårsåldern och brukade använda den när hon skulle ta sig långa sträckor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in