Väldigt konstig känsla när man läser så många kommentarer om det här ämnet när man själv jobbar som telefonförsäljare.
Ni som inte tror att man kan tjäna stora pengar på telefonförsäljare skulle bara veta hur fel ni har. Jag är 20 år gammal, detta är mitt första telefonförsäljarjobb och det är min fjärde lön den kommande 25e.
Jag tjänade 46.000 kronor efter skatt med 34 timmars övertid förra månaden. I samma takt som dessa två arbetsveckor kommer jag att dra in samma summa nästa löning med endast 20 tim övertid.
Precis som någon tidigare nämnt: Det krävs ingen utbildning för detta, det är ingen rocket science, vi är kanske runt 15-20% på mitt jobb som tjänar dessa löner, vilket jag faktiskt anser är ganska många. Medel ligger ändå på 18-25 efter skatt.
Det är dock 100% prestationsbaserat jobb. Ingen bryr sig om dig om du inte lyckas sälja, ingen bryr sig om du har det svårt utanför arbetet, humöret och energin måste ändå vara i samtalen. Många klarar inte av pressen eller kan helt enkelt inte sälja, men gör man det så kan man absolut tjäna riktigt bra!