2012-08-16, 17:41
Medlem
googlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svagdricka
Jag har mycket, mycket svårt att tro att det finns tonåringar som får ut 35-50 k på ett sketet telemarketingjobb. Eller något annat säljjobb för övrigt. Det kanske finns någon enstaka men i övrigt är det garanterat en grundlös myt. Kanske skapad av just de dassiga teleföretag som vill höja statusen på jobben de utannonserar. Jag kan lova dig att den absoluta majoriteten av dessa tonåringar snarare tjänar runt 10-15k efter skatt. Max.

Eller har du några trovärdiga källor som bevisar motsatsen?

Jag jobbar som säljare b2b då alltså "business to "2" business" jag har jobbat som säljare mot privatpersoner ungefär 1½ År. Och nu För 2 månader sen började jag som företagssäljare,
Förra månaden min första månad "Juli" drog jag in 15 000 kr föreskatt "Dock var jag borta 6dagar som ja räknat ut att ja förlorade (6400kr). Och nu denna månad idag den 16e, räknar alltid från första till sista på månaden. Så ligger jag på F,S 17000kr så absolut ja har ett mål på 25 000 kr denna månad, Allt Går bara man vill och har drivet, Och för att jag jobbar mot företag finns det ingen ångerrätt. För övrigt får jag 300kr/sälj 100% vilket Driver mig att sälja för Allt ja säljer går ner i min ficka. Tycker det är bra. Jag är 21år gammal!
Citera
2012-08-16, 22:33
Medlem
Okej var tjänar man bäst då? Promocup och dialect ska jag på intervju denna vecka, någon aning vad man tjänar där?
Citera
2012-08-16, 23:07
Medlem
Bucketshops avatar
Skillnad på "sälj" och "sälj". På random callcenter där man kränger omega3 och pocketböcker till pensionärer är det nog ytterst få som tjänar en bra summa. Går man bara upp ett snäpp och blir exempelvis "försäkringsförmedlare", (vilket i praktiken betyder säljare av försäkringa) eller dylikt är det inte alls omöjligt att dra in 25-30 i månaden. Något man ändå får se som en bra lön för 20 åringar.
Citera
2012-08-17, 17:46
Medlem
googlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friida112