Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 18:47
Medlem
Någon som vet vem som började med hela JV grejen egentligen, känns som att det kan ha varit någon som ville lägga ut ett villospår, så att man själv kunde komma undan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Varför är JV avfärdad? Vad har hänt den senaste timmen?

Ingenting har hänt. Han har aldrig varit intressant för denna utredning och polisen har aldrig misstänkt honom. De var dock tvungna att kolla hans alibi eftersom det gått ett drev efter honom på sociala medier.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Jag tror att hennes arbetskollega Lowa / och kanske Rebecka. Ogillade henne för att hon var så "populär" pga utseendet. Om "hjärnan i verket" dessutom har en känslostörning ( asperger ) så kan man troligen kallt planera någons försvinnande.

Låter mer som att någon skulle lida av Boarderline i brott som dessa än asperger...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Varför är JV avfärdad? Vad har hänt den senaste timmen?
Vet inte när de hörde honom men de har kollat att hans alibi stämmer och det gör det tydligen.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det är inte riktigt som när Mats Alm satt och lipade i Efterlyst en gång och bar sig åt...
Exakt. Mats Alms beteende i Efterlyst är däremot helt enligt regelboken när det gäller lögner. Den som inte ser skillnad på hans och kollegornas beteende bör nog knappast skryta med sina people skills.
2015-06-11, 18:48
Medlem
trulyawesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victory1980
Har hittats oskadd i Märsta. Inga brott har begåtts. Allt enligt aftonbladet.

Mod kan ni snälla banna?

OnT: Ni som pratar om dammen, om de hittar henne där sen så måste det ju varit mördaren som skrev inlägget "hoppas hon drunkade i dammen".
Medlem
lilists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Alla spår leder mot dammen med hjulspåren som den här gubben pratar om;
http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3185155&utm_medium=sharing&utm_ source=permalink&utm_campaign=tv4play.se

Här är en bild som visar på hur spåren leder mot dammen;
http://www.bilddump.se/bilder/20150611173933-85.227.238.198.jpg

De måste börja dyka i dammen snarast möjligt.
Jag har en magkänsla som säger att hon har blivit dumpad i dammen.

Skulle inte förvåna mig om det var den där killen på fyrhjulingen som gjort det. Och gnällde om att dom bör dyka i dammen gjorde jag för ett bra tag sedan här, men då kom det någon överklass-snubbe som sa åt mig att det har dom redan gjort (vilket dom inte har....). Där kanske vi har GM som försöker locka bort tips om att dyka fort som fan!
Medlem
Någon här som är boende i trakterna runt Skövde osv som kan berätta hur snacket går på stan? Är det som här på Flashback eller har man andra teorier?

Dela gärna med er!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Asperger betyder inte att man kallt kan planera ett mord. Man har fortfarande känslor men kan ha svårare att visa dem på det sätt som förväntas socialt. På samma sätt kan man ha svårt att uppfatta andras känslor eftersom folk sällan säger rakt ut hur de känner utan istället binder in det i ord och visar med kroppsspråk.

Hur vet vi att Lowa har asperger då?
2015-06-11, 18:49
Medlem
Annavazs avatar
Hon kan väl inte förts bort med bil om dom hittat mopedhandske och andra tillhörigheter som tillhör Lisa på helt olika ställen, rätt långt från cafet där hon jobbade!

En del av fynden är ju sånt som inte direkt blåser bort!

Om hon inte själv kastat ut sakerna genom bilrutan lr bagageluckan lr när han burit bort henne!

Om det är GM som spridit ut hennes saker, vad skulle han vinna på det, det skulle ju bara innebära att han skulle befinna sig längre på brottsplatsen med större risk att bli upptäckt?

Vad är flashbacks detektivernas teori om fynden av Lisas tillhörigheter på så olika platser?
Medlem
Jag gissar att de på ett sommarfik hade enhetliga serveringskläder?
Det innebär att de måste byta om någonstans. Omklädningsrum med egna skåp?

Kan det vara så att dådet är noga planerat och det "slarviga" i att lämna spår efter sig helt enkelt var en smart plan av GM, satt i verket redan dagen innan?

BO hade jobbat på fiket i 3(?) veckor. Säg att en dag försvinner en ring ur hennes skåp, hon frågar efter den men lägger ingen större vikt vid det. Ett kvitto som blir snott ur fickan i hennes klädskåp skulle hon knappast sakna heller.

Är det så att GM jobbar på kaféet, har snott småsaker och sedan varit noga med att lägga ut förvillande spår kanske redan dagen innan?
Det skulle förklara den enorma spridningen av bevismaterial.

Motiv har jag ingen aning om. Men de borde kolla upp alla som jobbar på det där stället. För den/de som är skyldiga behöver inte nödvändigtvis ha jobbat just den dagen, men alla som jobbar där har troligen haft tillgång till BO's personliga tillhörigheter i ett eventuellt klädskåp.

Ett sådant scenario skulle tyda på att BO är förd långt därifrån vid det här laget. Troligen inte vid liv.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Alla spår leder mot dammen med hjulspåren som den här gubben pratar om;
http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3185155&utm_medium=sharing&utm_ source=permalink&utm_campaign=tv4play.se

Här är en bild som visar på hur spåren leder mot dammen;
http://www.bilddump.se/bilder/20150611173933-85.227.238.198.jpg

De måste börja dyka i dammen snarast möjligt.
Jag har en magkänsla som säger att hon har blivit dumpad i dammen.

Fast det var ju någon privat person som hade varit runt letat med en fyrhjuling, pratades om att det kunde varit hans spår tidigare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in