Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 18:26
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicebox.
Åter igen, det har sedan tidigare kommit fram att en av kollegorna faktiskt tog den buss hon skulle.

Var är den källan?

Vilken station är det som gäller mot Skara?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brizax
JV ÄR ICKE AKTUELL.

Gott. Irriterande men tämligen harmlös knäppgök.

Hur är det då med mp3-mannen som har en dom för ett antal överfallsvåldtäkter i bagaget, flyttat till Skövde efter senaste frigivningen och senast i februari misstänkts för att ha attackerat flickor på badhuset i Skövde? Han har förvisso hittills inte haft ihjäl någon. Än.
Medlem
Citat:
Åter igen, det har sedan tidigare kommit fram att en av kollegorna faktiskt tog den buss hon skulle.
Okej, måste ha missat det men bra i så fall.

En källa på det vore dock bra.
2015-06-11, 18:27
Medlem
lilists avatar
Citat:

Det har aldrig stått något om det i tidningarna, inte sagts något om det i radio eller TV.
2015-06-11, 18:28
Moderator
OYs avatar
-Vi behöver inte nån mer hjälp, så jag går, till min moped.

-Så sa vi hej då och gick iväg.

-Jag och Rebecka låste och gick till Rebeckas bil.

Så säger en av arbetskompisarna i en intervju, Lowa.

http://www.skaraborgslanstidning.se/artikel/355388/tv-hon-sag-lisa-sist-av-alla

Blandar hon ihop ord och tidsordning på grund av nervositet eller är det en inövad story som repeterats utan tanke på att säkerställa att det låter rätt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Gott. Irriterande men tämligen harmlös knäppgök.

Hur är det då med mp3-mannen som har en dom för ett antal överfallsvåldtäkter i bagaget, flyttat till Skövde efter senaste frigivningen och senast i februari misstänkts för att ha attackerat flickor på badhuset i Skövde? Han har förvisso hittills inte haft ihjäl någon. Än.

Japp, skrev jag för typ 500 sidor sedan men spånskallarna har diskuterat denna JV i dagar nu.

Intressant. Har lämnat tråden nästan helt men tittar in då och då, blir trött och lämnar.. Vem är den här personen?
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
En god poäng. Finns ingen anledning att skicka det om allt är enligt schemat, dvs hon slutade vid förväntad tid. Hon måste ha förväntat sig att bli fördröjd - kände gärningsmannen?
Nja, det måste hon inte alls. Föräldrar är olika stränga eller kontrollerande. T.ex. ville mina päron att jag skulle skicka ett mess varje gång jag kom fram till och åkte hem från skolan. Märk väl, min pappa är inte militär.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Vadå? Hon kan ju ha försvunnit när som helst mellan att kollegorna åkte och pappan kom dit..

Inte om hon skickar messet när hon sitter på moppen och nyckeln sitter i, troligtvis så åkte dom ju bara nån minut innan LH skulle ha gjort det men checkar mobilen och drar iväg messet till farsan sen kommer GM. Mobilen dör ju 18:30.
Medlem
FrZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0rtex
Tragiskt att du inte uppmärksammat detta typ 8500 inlägg bak i tiden..

Hur ser status ut med sökandet efter Lisa, ja har jobbat natt och precis vaknat! Var äckligt aktiv här igår men nu upprepar folk typ samma frågor och spekulationer som igår -.-'

JV verkade inte skyldig igår, ändå försökte alla outa honom och det var fel igår, så snälla folk.. Bedriv inte häxjakten vidare utan låt polisen sköta det! Är han utav intresse, ja då tar dom in honom

Nya fynd gjorda idag. Samt uppgifter om att misstänkt har hörts men senare släppts.

Någon påstod att man hittat en kropp, men inget nytt där snarare att de va ett troll påstående.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Det håller jag med dig om, men att till 100% säga att det inte kan vara han är fel, jag skulle vilja påstå att av alla olika teorier är det den som känns troligast även om den känns otrolig, det är mycket som stämmer in och kopplingar som kan göras som inte kan göras med tillexempel hennes kollegor.

Vad är det som får dig att rikta misstanke mot denna människa egentligen? Vilka är kopplingarna du ser mellan BO och personen ni hängt ut totalt?
2015-06-11, 18:29
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Den kag kan tänka mig som lagts in för panikångest är Rebecka. En tjej som mest gör som Lowa såger åt henne att göra. Inom sig könner hon att samvetet börjar komma och att hon bör berätta sanningen men Lowa har henne i järngrepp. Kan fan sätta min lön på att det är så här det ligger til.

Om vi ska prata strikt psykologisk teori (eftersom du är så säker), vilka specifika markörer i Lowas kroppsspråk, tal och ordval som får dig att känna så? Försök sätta fingret på det så kan vi diskutera utifrån det.
2015-06-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Jag tror att hennes arbetskollega Lowa / och kanske Rebecka. Ogillade henne för att hon var så "populär" pga utseendet. Om "hjärnan i verket" dessutom har en känslostörning ( asperger ) så kan man troligen kallt planera någons försvinnande.

Har Lowa asperger?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in