Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crachie
Då kan twittermannen avföras och allt om honom här borde raderas

Varför i helvete då? Det finns absolut ingenting som talar för att det är han som blivit intagen till förhör .
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Exakt. Som jag skrev tidigare: "Jag kommer hem snart" är oftast ett sms man skickar när man tror att man kommer bli lite fördröjd (t.ex. för att man mött någon man känner). Har man nära hem och just ska sätta sig på mopeden så bryr man sig inte om att skicka det, då ses man ju ändå snart.

En god poäng. Finns ingen anledning att skicka det om allt är enligt schemat, dvs hon slutade vid förväntad tid. Hon måste ha förväntat sig att bli fördröjd - kände gärningsmannen?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Helvete. Den där Lowa måste förhöras mer. Jag är en bra människokännare och det är banne mig hon som är hjärnan bakom det här.

Jag tror att hennes arbetskollega Lowa / och kanske Rebecka. Ogillade henne för att hon var så "populär" pga utseendet. Om "hjärnan i verket" dessutom har en känslostörning ( asperger ) så kan man troligen kallt planera någons försvinnande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crachie
Då kan twittermannen avföras och allt om honom här borde raderas

Som väntat, JV har inget med detta att göra och hela hans connection till fallet baserade på värsta illuminati youtubefilmer med hemliga kryptiska meddelande och mattematiska uträkningar och liknande.
2015-06-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Vad vill du säga med detta? Att det är fikets ägarinna som har kidnappat BO av ekonomiska skäl?
Det skulle kunna vara ett beställningsjobb som gick snett, dvs ett inbrott som skulle äga rum på caféet efter stängning. Det kanske finns ett kassaskåp där inne. Inbrottstjuvarna väntar i ladan. Lisa går dit för att hon hör något eller för att det är lättare att tända ciggen där då det blåser mycket den dagen. Hon får syn på personerna och då händer det något.
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Exakt. Som jag skrev tidigare: "Jag kommer hem snart" är oftast ett sms man skickar när man tror att man kommer bli lite fördröjd (t.ex. för att man mött någon man känner). Har man nära hem och just ska sätta sig på mopeden så bryr man sig inte om att skicka det, då ses man ju ändå snart.

Helt klart vad jag tror, klockan var inte speciellt mycket. Så hon skickade och skrev "Jag kommer hem snart", för hon anade att det skulle bli lite sent efter dom diskuterat. Svårt att veta hur hårda familjen var med att hon skulle höra av sig också.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilist
Hon följer inte BO på instagram heller. Sjukt konstigt kan jag tycka. Jag har alltid följt kollegor. Alla gör väl det i den åldern? Speciellt om man jobbar på ett litet ställe. Inget av dom hade ett privat konto som "bara familjen" följde heller liksom.

Varför är det konstigt? Jag följer inte alla mina kollegor på instagram. Varför förutsätts det att man måste vara bästa vänner för att man är kollegor? Och varför skulle en 21 åring ha för intresse av att följa en 17 åring? Trött på dessa stereotyper om unga tjejer, det stämmer inte in på alla helt enkelt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Varför i helvete då? Det finns absolut ingenting som talar för att det är han som blivit intagen till förhör .

Det finns absolut ingenting som talar för att han är inblandad heller.
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoralDetektiven
Du tror att det är mer troligt att "fynden ligger i en prydlig ordning längs GM's färdväg" likt Hans och Greta där den sista av hennes ägodel är utanför hans dörr?

Vi får väl se.

Detta är dock ingen saga för små barn. Detta är verklighet. Att spåren är utlagda med avsikt anser jag extremt osannolikt, även om det inte är omöjligt.

Ja "utanför" och "innanför" GM's "dörr" så måste polisen hitta bevis, annars går han ju fri i brist på bevis.
Medlem
crachies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet

för att han är totalt uthängd och det är fel.
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Alla 3 går ut samtidigt och säger hej då, LH går till moppen som står på sidan av cafeét medans dom andra går till bilen som står vart? Dom åker medans hon fixar med moppe och skickar messet till sin farsa. Så ungefär 5 minuter ifrån alla 3 kollegor skiljs så försvinner LH? Att dom andra inte ser något är faktiskt konstigt.

Tidsspannet mellan när de skildes till när hon skickar smset är väl jävligt viktigt.

Ännu konstigare blir det om man tänker att gärningsmannen faktiskt måste haft en bil. Såg inte kollegorna någon sådan? Om inte så kan det inte ha varit någon som VAR på caféet, OM de gjorde det så måste det vara DEN bilen. Eller?
Medlem
Ena kollegan skulle med en buss till Skara & andra kollegan sade i intervjun att hon skjutsat kollegan till busshållplatsen. Någon som vet den exakta tidpunkten för avgång? Runt 18.30-19.00 förmodar jag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in