Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 18:16
Medlem
ksdfhkjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Hur bra alibi har hennes pojkvän egentligen. Att hon skickade sms så sent efter cafeet hade stängt, kan vara för hon stod prata med någon hon kände väl.

Det har väl sagts flera gånger att de stängde cafeet 18.20? Då stämmer det perfekt med att hon gick runt knuten, gjorde sig redo för avfärd, skickade smset, satte ner påsen för att ta på sig hjälmen och då blev anfallen.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur vet du att de inte hade svabbat när ägarinnan ringde?
Det vet jag naturligtvis inte, men jag är vuxen och har jobbat i liknande miljö en gång i tiden och då var det normalt bland det absolut sista man gjorde.
Medlem
8711s avatar
Hur länge är det rimligt att man kan hålla ett lik i hemmiljö? Det är ändå ganska rimligt att en gärningsman som "råkat" ha ihjäl henne tycker den säkraste platsen att ha henne på är hemma? Men hur länge går det?

I övrigt bör man leta i orterna omkring, sopstationer, i svarta sopsäckar, på containerplatser och liknande. För en amatör är det första rimliga tanken.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Stod kollegornas bil nära mopeden eller hur var det? för om hon sa i intervjun att BO gick tidigare hur i helvete kunde dom inte märka någonting? Nej något lurt är det med kollegorna.

Bilen stod på framsidan, moppen på baksidan utom synhåll från bilen, som hon säger. De åkte också iväg innan BO.
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Som tidigare nämnts så spelade han fotbollsmatch och finns med i matchens målprotokoll. Ska även ha stannat vid McDonalds på vägen hem efter matchen.

Knappast han.

Har inte sett någon tid då matchen slutade, vet du?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Så, du menar att över nätet kan inte någon som är 40+ hitta på vilken historia som helst och iklä sig rollen som någon annan? Skulle han ha skrivit "Jag kallas JV, är 40+ och ska kidnappa en tjej på ett café här i stan"?

Nej men det var skrivet på ett så dumt och korkat sätt att jag tvivlar på att det var en 40-åring som utgav sig för att vara 18 och kär i sin klasskamrat..

de trådarna handlar rätt och slätt om exakt det de innehåller, sen om den galningen är kopplad till just detta låter jag vara osagt, men isåfall handlar det om en kille i 18-års åldern.
2015-06-11, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Den person som hämtades av polisen idag för att höras är inte längre kvar hos polisen. Personen har lämnat uppgifter som gör att den här personen inte bedöms som intressant för utredningen.
-Personen finns inte med i utredningen, säger polisens presstalesman Tomas Fuxborg till P4 Skaraborg.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6187426
Lär väl troligtvis vara JV som det gäller.
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Hur bra alibi har hennes pojkvän egentligen. Att hon skickade sms så sent efter cafeet hade stängt, kan vara för hon stod prata med någon hon kände väl.

Exakt. Som jag skrev tidigare: "Jag kommer hem snart" är oftast ett sms man skickar när man tror att man kommer bli lite fördröjd (t.ex. för att man mött någon man känner). Har man nära hem och just ska sätta sig på mopeden så bryr man sig inte om att skicka det, då ses man ju ändå snart.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Okej, efter att ha sett intervjuerna så skulle jag rent spekulativt säga att kollegorna faktiskt beter sig suspekt. Visserligen beter sig Lowa som det förväntas i den här typen av intervju, men hon säger att Lisa gick först och att de gick sedan. Eftersom Lisas nyckel satt i tändningslåset så borde det här ha skett bara lite efter att hon gick ut, alltså borde de ha hört att något hände bak vid mopeden om de nu var kvar efter henne.

Som jag skrev tidigare så visar Louise (heter hon så eller fick jag bara för mig det? Den andra kollegan i alla fall) en massa psykologiska markörer som inte är förknippat med den här sortens intervjuer: hon visar visserligen skuld, vilket kan bero på att de lämnade henne ensam vid mopeden, men i övrigt så är hon ganska känslokall och använder ett avståndstagande språk när hon pratar om Lisa. Det kan dock bero på att hon helt enkelt inte gillade Lisa, det gör henne inte till en mördare.

Den stora fallpunkten i teorin är förstås att någon av dem borde vara ledsnare och nära att bryta samman om det faktiskt var de som hade gjort det. Jag kan inte tänka mig att två helblodspsykopater råkat hamna på samma arbetsplats och bestämt sig för att ge sig på samma tjej, så om de gjort det här så borde en av dem vara helt förkrossad eller åtminstone i ett känslomässigt kaos över vad hon gjort. Det verkar ingen av dem vara.

Men det kan ju vara så att de vet något som de inte berättar.

Enligt uppgifter tidigare i tråden som inte har bekräftats på något sätt så har en av caféts anställda tagits in på sjukhus efter ett panikångest-sammanbrott. Fast samtidigt behöver det inte röra sig om dem här två tjejerna då det jobbar fler på cafét enligt ägarinnan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Don't say I told you so.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Skulle kunna vara, lite skumt att han hittade handsken och direkt gav den till polisen, borde man inte låta den ligga för att inte förstöra och säkra eventuella bevis?
Medlem
Lazeeboys avatar
Men alltså. Varför skulle GM, en eller flera, ta sig tid att åka och sprida ut en massa saker för att förvirra Polisen? Ljust ute, man har precis begått ett brott och är antagligen rätt speedad. Tror inte man tänker i de banorna. Såvida det inte är överdrivet planerat. Men tycker inte att det har förvirrat Polisen överdrivet mycket. Hade man inte haft en massa saker att hitta, så hade man antagligen breddat sökområdet snabbare tror jag.

Någon nämnde att alla ledtrådar går åt ett och samma håll, mot en damm? Något att tipsa Polisen om? Eller har dem redan varit ditåt?

Vi kommer att finna Lisa. Men det kommer att vara försent, då man fortfarande på dag 5 trampar runt i samma cirklar. Vinner bara GM mer och mer tid.
Medlem
crachies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Den person som hämtades av polisen idag för att höras är inte längre kvar hos polisen. Personen har lämnat uppgifter som gör att den här personen inte bedöms som intressant för utredningen.
-Personen finns inte med i utredningen, säger polisens presstalesman Tomas Fuxborg till P4 Skaraborg.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6187426

Då kan twittermannen avföras och allt om honom här borde raderas

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in