2015-06-11, 18:10
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Lyssna på vad caféägarinnan säger så har du svaret. De har med största sannolikhet stängt och låst senast 18.05. Så frågan är varför LH skulle skicka sms först kl 18.23.
Nu tar vi det här en sista gång: de var NÄSTAN klara, det innebär att det fanns något kvar att göra, mest troligt att svabba av golven. Därefter skulle de gå ett extra varv i lokalerna, kanske gå ut med sopor, kolla så att inga fönster var öppna och att ingen lampa var tänd, stänga luckorna på utsidan, byta om, låsa och larma och säga hej då. Att det då har gått några minuter är knappast konstigt.
2015-06-11, 18:12
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Helvete. Den där Lowa måste förhöras mer. Jag är en bra människokännare och det är banne mig hon som är hjärnan bakom det här.
Medlem
Citat:
Han äger platserna där fynden hittades

Citat:
Den uppburne affärsmannen Arne Jönsson, 79, äger herrgården Blombergs säteri. Den slottsliknande byggnaden kan sägas vara själva navet i det lilla samhället, och det är in mot esplanaden och den imponerande slottsbyggnaden som grusvägarna leder.
De viktigaste kända fynden hittills, delar av Lisa Holms mobiltelefon och hennes mopedhandske, har gjorts på Arne Jönssons ägor.
Och det senare av fynden, handsken, hittade godsägaren själv när han i tisdags besökte sin ladugårdsbyggnad mittemot kaféet där Lisa jobbar, berättar P4 Skaraborg.
– Helt plötsligt ser vi en del av klädseln som låg på golvet mitt emot. Då tog jag omedelbart upp den och gick till polisen med den om den skulle tillhöra henne. Och det visade det sig att det gjorde den, säger Jönsson till radiokanalen.

http://www.expressen.se/gt/han-ager-platserna-dar-fynden-hittades/
Medlem
Wildsomes avatar
Okej, efter att ha sett intervjuerna så skulle jag rent spekulativt säga att kollegorna faktiskt beter sig suspekt. Visserligen beter sig Lowa som det förväntas i den här typen av intervju, men hon säger att Lisa gick först och att de gick sedan. Eftersom Lisas nyckel satt i tändningslåset så borde det här ha skett bara lite efter att hon gick ut, alltså borde de ha hört att något hände bak vid mopeden om de nu var kvar efter henne.

Som jag skrev tidigare så visar Louise (heter hon så eller fick jag bara för mig det? Den andra kollegan i alla fall) en massa psykologiska markörer som inte är förknippat med den här sortens intervjuer: hon visar visserligen skuld, vilket kan bero på att de lämnade henne ensam vid mopeden, men i övrigt så är hon ganska känslokall och använder ett avståndstagande språk när hon pratar om Lisa. Det kan dock bero på att hon helt enkelt inte gillade Lisa, det gör henne inte till en mördare.

Den stora fallpunkten i teorin är förstås att någon av dem borde vara ledsnare och nära att bryta samman om det faktiskt var de som hade gjort det. Jag kan inte tänka mig att två helblodspsykopater råkat hamna på samma arbetsplats och bestämt sig för att ge sig på samma tjej, så om de gjort det här så borde en av dem vara helt förkrossad eller åtminstone i ett känslomässigt kaos över vad hon gjort. Det verkar ingen av dem vara.

Men det kan ju vara så att de vet något som de inte berättar.
Medlem
Tjejerna hade låst och larmat. Sen skildes de åt ca 18:15. Det har vi fått bekräftat flera gånger.. allra senast idag under intervjun med ägarinnan som pratat med en av tjejerna.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CHIBCHA
SKOPOLAMIN? får man tag på det i Sweden?

Det går säkert att få tag på men är nog svårt och det är svårt att behärska då det krävs en sjukt liten dos. För stor dos och du dödar offret. Finns dokumentär på Utube.

Tror det är knappast möjligt. Då är nog kloroform mer troligt...
2015-06-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brizax
Eh han är ointressant, det har polis redan meddelat idag?

Jaha så polis har gått ut med hans namn och sagt att han är ointressant? Skeptisk på att dom får göra så.
Medlem
henkesss avatar
Hur bra alibi har hennes pojkvän egentligen. Att hon skickade sms så sent efter cafeet hade stängt, kan vara för hon stod prata med någon hon kände väl.
Medlem
ksdfhkjs avatar
Verkar mer och mer rimligt att en eller flera GM har varit där i efterhand och kastat ut en massa av hennes ägodelar för att förvirra polisen och spara tid.

Som jag förstått det ligger de helt utspridda på alla möjliga platser. Det kan inte vara så att hon tappat det. Tror det är dags att sluta fokusera på att leta tillhörigheter till henne, de kommer inte hitta henne i trakten. Fokusera istället på udda människor som rört sig i området, be folk i hela landet hålla ögonen öppna, förhör alla möjliga gamla sexbrottslingar osv osv
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrine
Hade DU lyssnat så hade du hört att hon sa att Rebecka sagt "ca kvart över" när hon ringt henne och frågat om Lisa.

Nej, R sa 18.00-18.15. Men faktum är att ägarinnan ringde innan 18 och då hade de redan städat och gjort klart det mesta. Eftersom en skulle passa tiden till en buss och det ändå var lugnt på kaféet så har de förstås snarare lämnat tidigare än senare. Men alla hör tydligen vad de själva vill höra. Strax efter 18.00 har någon sagt också. Med det som vi nu vet vad ägarinnan säger så var de säkerligen klara och låste senast 18.05.
Medlem
Lazeeboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc.
Men för gudsskull..
Flashbackanvändaren som skrivit våldtäktstrådarna beskriver att han är kär i en tjej i sin klass, flera gånger.
JV är över 40 år gammal.
- Det är INTE samma person. -
..

Så, du menar att över nätet kan inte någon som är 40+ hitta på vilken historia som helst och iklä sig rollen som någon annan? Skulle han ha skrivit "Jag kallas JV, är 40+ och ska kidnappa en tjej på ett café här i stan"?
2015-06-11, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Hur bra alibi har hennes pojkvän egentligen. Att hon skickade sms så sent efter cafeet hade stängt, kan vara för hon stod prata med någon hon kände väl.
Som tidigare nämnts så spelade han fotbollsmatch och finns med i matchens målprotokoll. Ska även ha stannat vid McDonalds på vägen hem efter matchen.

Knappast han.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in