Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 16:55
Medlem
Heeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underhuggaren
Polisen kanske skulle plocka in Lidköpings största stalker på förhör. Ett under att han inte sitter inne redan. Ni lokal bor borde veta vem det är skumt att han inte blivigt namn droppad innan.
Vem syftar du på?
Medlem
DIEXELs avatar
Man kan undra om de inte hade den där lik/sperma/blodhunden tillgänglig tills i eftermiddags och därav hittade hunden på direkten något som luktade lik/sperma/blod när de var i ladan idag?

Jag har dock inte följt tråden sen 15:00 så jag vet inte hur det har gått i ladan mellan då och nu.

Citat:
Ursprungligen postat av misoneist
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/kollegan-var-den-som-senast-sag-flickan

HÄR ÄNDRAR LOWA ANDERSSON HISTORIAN!!!! å säger att Lisa låste sist. För fan människor!!! hon säger i första intervjuen att hon och rebecka låste å nu att Lisa låste???? POLISEN BORDE SNAPPA UPP P DET HÄR

Tipsa polisen då?
Senast redigerad av DIEXEL 2015-06-11 kl. 16:57.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av underhuggaren
Polisen kanske skulle plocka in Lidköpings största stalker på förhör. Ett under att han inte sitter inne redan. Ni lokal bor borde veta vem det är skumt att han inte blivigt namn droppad innan.

Vem pratar du om ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det är väl en mindre ort, ett mindre Café som inte omsätter några galet stora summor så en sommarjobbare kan mycket väl få stänga på ett sådant ställe. Speciellt då chefen alltid ringer innan stängning och får bekräftat vilka som är där!

Om 3 personer jobbar på en arbetsplats, varav 1 varit heltidsanställd en länge tid, ytterligare 1 är heltidsanställd (jag förutsätter nu att bägge kollegorna är heltidsanställda i och med att båda passerat 20 års ålder) & BO är 17 år och sommarjobbar där.

Är det då särskilt troligt att sommarjobbaren är den som stänger butiken? Är väl mer troligt att A) Alla 3 stänger butiken och lämnar samtidigt eller B) Någon av de äldre flickorna stänger butiken och BO får lämna arbetsplatsen tidigare. Håller du inte med om det?
2015-06-11, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
jo, men anta att det stämmer, att de ljuger om tiden, hur stor betydelse har det? jag skulle säga att det rör sig om 5-30 min, och det i min mening ändrar inget avsevärt. dock tycker jag att de ska tala sanning OM de ljuger. själv vet jag inte, spekulerar bara generellt.

Nej det har ingen jättebetydelse så. Men det skulle förklara att de inte sett någon person eller fordon runt caféet. Vilket jag tycker är konstigt att de inte gjort om de gick samtidigt.
2015-06-11, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voyaflex
Du verkar inte ha någon större kunskap om hur man går till väga för att ringa in olika potentiella gärningsmän, med ditt tänkande så ska man endast gå åt ett håll och det är inte så man jobbar. Än en gång med tanke på hur sakerna låg så tyder det på att den som placerat de är familjär i området, om det är någon bekant, vän eller inte vet varken du eller jag. Det scenariot är lika troligt som något annat i detta läget, något blir inte mer troligt bara för att man skriver samma sak 45 gånger i en tråd, det är rena spekulationer precis som mina.

Stämmer inte. Läser man kriminologi tänker man inte så. Man går först och främst efter det som är mest sannolikt
2015-06-11, 16:57
Medlem
Heeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Vad är Kinnekulle för typ av plats? Naturområde? skulle det vara en trolig dumpningsplats?
Det är både naturreservat och åkermark bla. Vandringsleder, utsiktstorn, skidbacke massvis med stugor. Populärt turistområde.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Inte helt säkert då han verkar vara bostadslös.

Rörande VJ. Någon som vet om han har tillgång till bil? Om han är bostadslös kan han ju tänkas bo i en sådan. Kanske en liten minibuss?
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Völund
Vem är denne JV som det skrivs om hela tiden? Outa inte namnet, men gärna någon stjärna här och där. Helt omöjligt att följa den här tråden utan att missa någon information.

Nej det är absolut inte omöjligt att följa denna trådan utan att missa något. Jag har följt den sedan början och får bra med info.
Det handlar bara om lathet hos människor som inte orkar söka i tråden.
Du är en av dom.
Medlem
DonVitoCorleones avatar
Om det nu är så att GM har lämnat spår då är ju frågan, Har han gjort det för att förvirra polisen, alltså få dom att leta på helt andra ställen. Eller är det så att GM lämnar spår för att polisen ska hitta henne levande(?) Det är bara att hoppas på de.
Senast redigerad av DonVitoCorleone 2015-06-11 kl. 16:59.
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna2011V
Exakt. För visst hade hon bara jobbat en v Max? En 17åring (tjej) får nog inte ens låsa själv för facket. ( när ex bensinstationer har nattlucka pga stöldrisken o inte FÅR ha kunder inne.)

Undrar btw vad GW Persson tror...?
och verkar ju inte som att ägaren var där själv vid tiden för stängningen av cafet ,,händer ju på en del arbetsplatser att personal kommer överens om att idag går vi tidigare, så en stannar kvar och låser , sen skiftas de om så här ! speciellt där chefen inte har koll och där det inte finns stämpelklocka , finns mycket arbetstidsfusk på vissa arbetsplatser tyvärr !
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Mycket bra översiktsbild. Stämmer bra överens med min egen teori. GM har åkt med bil och dumpat ut prylarna allt eftersom. Som du säger, bara följa spåret.

Varför skulle han dumpa sakerna så nära, och riskera att bli sedd dessutom. Vore betydligt smartare att dumpa det i vattnet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in