Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 16:44
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Allt pekar på att hon har blivit kidnappad och bortförd i en bil/van/husbil från hennes jobb då trots genomsökning av området inte lett till att dem hittat blod, tecken på kamp eller hennes ägodelar.

Med tanke på att nyckeln satt i mopeden och att mopeden saknar skador och att hjälmen är borta tyder på att hon snatchats då hon just har satt sig på mopeden. Men om en strid utbrutit då hon satt sig på mopeden så hade mopeden ramlat omkull eller tagit skada. Det tyder på att något har fångat hennes uppmärksamhet och att hon klivit av mopeden frivilligt med hjälmen på sig.
Exempelvis att någon stannar bilen framför henne eller att någon frågor henne om något, typ "vet du vägen dit".
Det är väl inte så svårt att lura in en hjälpsam ung tjej som tror gott om folk i en skåpbil.
Be henne titta på något, hjälpa flytta på något, sedan slänga in henne i skåpet bak på bilen.
Finns massor med möjligheter för en förslagen person. Snabbt kan det gå också.
2015-06-11, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opi78
Men driver du med mig? Käkar du bara på McDonalds & Sibylla där dom slänger ut dig när klockan slår 21.00?

En krog, fik eller liknande hak med KLASS, dom låter sina gäster äta upp, ta det lugnt & inte bli iväg stressade. Därav kunde väl ägarinnan aldrig veta när flickorna stängde fiket, då dom räknade kassan, städade osv efter att gästerna avvikit.

Väldigt spännande intervjuer med ägaren.
En restaurang med "klass" har fortfarande fasta tider.

Det här är ett fik det rör sig om, knappast så att öppettiderna är flexibla bara för att någon sitter kvar sent på kvällen och bränner pengar i baren på Cappuccino och småkakor.
2015-06-11, 16:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryHaller
Tänkte att hon kanske blivit förälskad i någon via nån Internetsajt, berättat för arbetskompisarna om detta men fått dom att lova att inte berätta nåt. Och nu har uppståndelsen blivit så stor att ingen vågar säja nåt...

Och dessutom iscensatt att hon skulle råkat ut för brott.

Jag tror inte det.
2015-06-11, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Hur väl bekanta är arbetskollegorna med BO? Hade BO precis börjat jobba på caféet, eller har hon jobbat där en längre tid?

Av det jag har hört från intervjuer så verkar det som att denna Rebecca har jobbat där en längre tid medan BO började jobba där för några veckor sedan.
2015-06-11, 16:46
Medlem
ksdfhkjs avatar
Att de hittar grejer utspridda lite varstans är väldigt annorlunda. Det följer inget som helst mönster utan känns mest som att det är GM som slängt ut dem för att förvilla polisen och slösa tid.

Nä det tjänar nog inget till att vara i närheten och leta efter massa småkrafs som ändå inte kommer leda någon vart. Varför skulle hon vara i närheten? Mest troligt så befinner hon sig långt borta då GM tagit henne med bil.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Hur väl bekanta är arbetskollegorna med BO? Hade BO precis börjat jobba på caféet, eller har hon jobbat där en längre tid?

Hon hade jobbat där i tre veckor
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rewinding
Hon har jobbat helger där tidigare när hon har gått i skola, hur länge har ej framgått.
Sen så är det ett sommarjobb så det kan ju inte vara någon jättelång period hon har varit där dagligen?

Då bör rimligtvis GM vetat om att BO jobbat helger på just det caféet, om det nu var ett planerat brott vill säga, vilket allt tyder på.
2015-06-11, 16:47
Medlem
succubusans avatar
Alla tre gick ut samtidigt och låste och larmade. Sen gick två av flickorna till bil och åkte och Lisa gick till sin moped.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Enligt tidigare uppgifter var det Lisa själv som stängde caféet.

Enligt butikschefen så stängde alla tre flickor caféet och gick ut därifrån tillsammans.

Olika uppgifter alltså. Vad är det som stämmer?

Som jag förstått det var det 4 personer som jobbade. Ena kollegan åkte i väg cirka 10 minuter innan de resterande tre, jag tror även att denna kollegan även hen åkte moped som var parkerad bredvid Lisas. Tio minuter efter den första kollegan åkt så går resterande tre ut samtidigt varav en av dem som åker i bilen låser caféet. De två tjejerna som samåker ser Lisa gå runt hörnet (mopeden var på baksidan) och sedan skyndar de två tjejerna sig i väg för att passageraren ska hinna med en buss.

Det är också viktigt att tänka på att när man pratar om att caféet stängs vid 18 så betyder det att man inte längre tar emot kunder vid kl 18. Efter det ska det eventuellt städas och förberedas inför morgondagen.
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Verkar som att polisen verkar ha hittat något nytt? Publicerades 16:25

Det här är så märkligt. Nästan så man tror det rör sig om rovdjur som släpar runt med delar men sanningen kan vara ganska nära ändå. Kan vara någon sinnesförvirrad person som går omkring planlöst med kroppen eller ett gäng som springer åt olika håll med hennes ägodelar för att förvilla polisen.
Medlem
Jag tycker tidsspannet är otroligt intressant. Personligen tycker jag att alltihop måste ha tagit tid. Ta kontroll över Lisa, sprida hennes saker - köra iväg med henne/döda henne och köra bort kroppen eller vad man nu har gjort. Jag finner det inte logiskt att de två arbetskamraterna har haft möjlighet att göra detta då man bör ha kollat upp deras alibi - när de kom hem till exempel.

Jag har också svårt att se hur detta skulle hinnas med för en ensam GM. Det känns inte som något impulsivt, alldeles för få misstag för det.

Hittills känns inte de upphittade sakerna som ett misstag - det har inte råkat hamna där de hamnat. Varför de ligger där de ligger är otroligt intressant IMO.
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misoneist
http://www.skovdenyheter.se/artikel/355388/tv-hon-sag-lisa-sist-av-alla

Kolla från 0:20. Dom skulle precis låsa. Där har vi en nyckel. jag funderar på att ringa till polisen och skicka den här videon!!!. Hon avslöjar sig själv. Rebeckas bil är mycket märklig med. Dom låste alltså sist. Men det skulle varit Lisa Holm som var sist ut. Och mopeden stod precis vid cafet. Då såg dom en tom moped och borde tyckt det var misstänksamt. OM DOM INTE ÄR SKYLDIGA DVS. Är ni idioter här ellere?????

Vad exakt är det misstänksamma?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in