Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 16:50
Medlem
Rewindings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Då bör rimligtvis GM vetat om att BO jobbat helger på just det caféet, om det nu var ett planerat brott vill säga, vilket allt tyder på.

Det är mycket möjligt, OM det nu är ett planerat människorov.
I detta fall tycks det vara ett axiom att detta skulle vara planerat, vilket jag i ett fortfarande tidigt skede vägrar anta.
2015-06-11, 16:51
Medlem
underhuggarens avatar
Polisen kanske skulle plocka in Lidköpings största stalker på förhör. Ett under att han inte sitter inne redan. Ni lokal bor borde veta vem det är skumt att han inte blivigt namn droppad innan. Han har bott i området och har god lokalkännedom.
Senast redigerad av underhuggaren 2015-06-11 kl. 16:55.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
var det kanske så att Lisa var den som stängde cafet själv denna kväll! och att nyckeln förvaras på något ställe till den som kommer dit först nästa arbetsdag! " kanske ägaren inte vill att det kommer ut att hon jobbade ensam" och att kollegerna gick ifrån jobbet tidigare än det sagts !
Exakt. För visst hade hon bara jobbat en v Max? En 17åring (tjej) får nog inte ens låsa själv för facket. ( när ex bensinstationer har nattlucka pga stöldrisken o inte FÅR ha kunder inne.)

Undrar btw vad GW Persson tror...?
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Det har jag trott från början, förklarar också varför de inte sett ett skit.

jo, men anta att det stämmer, att de ljuger om tiden, hur stor betydelse har det? jag skulle säga att det rör sig om 5-30 min, och det i min mening ändrar inget avsevärt. dock tycker jag att de ska tala sanning OM de ljuger. själv vet jag inte, spekulerar bara generellt.
2015-06-11, 16:52
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Jag tycker tidsspannet är otroligt intressant.

Jag har också svårt att se hur detta skulle hinnas med för en ensam GM. Det känns inte som något impulsivt, alldeles för få misstag för det.

Hittills känns inte de upphittade sakerna som ett misstag - det har inte råkat hamna där de hamnat. Varför de ligger där de ligger är otroligt intressant IMO.

Håller helt med dig i det här. Tror också det finns en plan i det, eller - som polisen säger - "en röd tråd." Märkligt att ingen någonstans uppmärksammat distributionen av alla dessa saker. Själv tror jag att det är mer än en gärningsman. Kanske två eller tre.
2015-06-11, 16:53
Medlem
succubusans avatar
Nu fick man se kartan som MP går efter, det är en stor bit och inte bara kring där dom hittat sakerna.
2015-06-11, 16:54
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koervajaevel
Sluta trolla. Hade det varit han skulle han varit intagen vid det här laget. Vi kan förmodligen glömma honom.

Inte helt säkert då han verkar vara bostadslös.
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Enligt nlt.se så har en ny fyndplats hittats någonstans i Kinnekulla, polisen vill inte uppge vart. Har expressen bekräftat detta?

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4061544-just-nu-polisen-har-hittat-en-ny-fyndplats

Vad är Kinnekulle för typ av plats? Naturområde? skulle det vara en trolig dumpningsplats?
Moderator
blomvattnares avatar
Den som gör ett påstående och inte verifierar det riskerar varning för 0.09. Denna varning kan dras tillbaka om påståendet (t.ex ett anhållande) kan verifieras.

Den som bara skriker "troll" riskerar varning.

Ännu ett inlägg har raderats för 1.06.

/Mod
2015-06-11, 16:55
Medlem
Området vid kaffebutiken är väldigt öde. Skulle aldrig vilja vara där. Mest bara skog där psykiska idioter kan vara.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Gärningsmannen har ju lämnat tydliga spår efter sig. Det är bara att fortsätta dit spåren leder.

http://i.imgur.com/iviQPMZ.jpg

Mycket bra översiktsbild. Stämmer bra överens med min egen teori. GM har åkt med bil och dumpat ut prylarna allt eftersom. Som du säger, bara följa spåret.
Medlem
crachies avatar
Var det den dammen några 100meter från Säteriet som ett vittne hade sett hjulspår ner till vattnet som avfärdades här som spår efter fyrhjulingen som någon gosse hade kört när han sökt Lisa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in