Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 16:20
Medlem
henkesss avatar
Såg ni det snygga fotomontaget av Expressen med musik och allt, börjar lika en halv dålig Hollywood film. Varför skulle GM ta vägen över åkern egentligen, han hade knappast sin bil parkerad därborta. Om nu inte dom vart upphämtade. Väldigt märkligt.
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misoneist
Notera även hur hon säger "det var jag Rebecca och den "försvunna tjejen" hon anger inte Lisas namn vilket tyder på att hon inte ser Lisa som en individ utan som ett objekt!!!! Tror fan vi har gärningsmännen. SPRID DETTA NU SÅ DOM FÅR PANIK DÅ DOM TROLIGTVIS FÖLJER TRÅDEN. Rebecca och Towa är skyldiga.

När den intervjun gjordes så hade inte hennes namn släppts än så troligtvis blev hon tillsagd att inte nämna hennes namn.
Svårt att hänga med?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcango013
Tycker också att det var lustigt "den försvunna tjejen"... Antingen är Lowa dum i huvudet eller skyldig.

Klippen spelades väl in då man fortfarande inte hade gått ut med hennes namn... herregud
2015-06-11, 16:21
Medlem
Citat:
Notera även hur hon säger "det var jag Rebecca och den "försvunna tjejen" hon anger inte Lisas namn vilket tyder på att hon inte ser Lisa som en individ utan som ett objekt!!!! Tror fan vi har gärningsmännen. SPRID DETTA NU SÅ DOM FÅR PANIK DÅ DOM TROLIGTVIS FÖLJER TRÅDEN. Rebecca och Towa är skyldiga.

Eller för att polisen inte hade gått ut med Lisas namn än och därför fick en tjejen nämna hennes namn.

Kamma dig för fan
Medlem
Citat:

2 kvinnor som "partner in crimes" är förvisso ytterst osannolikt, men jag måste medge att det är ett lustigt beteende från denna Rebeccas sida. Att hon uttalar sig om BO som ett objekt är mycket märkligt. Givetvis bör polisen undersöka dessa arbetskamrater närmare, även om det är desto troligare att en man är GM.
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Viktigaste ledtråden säger du.. utveckla gärna det?

Uppenbarligen har han lagt ut den av en anledning. En idiot skulle aldrig tänka tanken på att göra en liknande grej och ännu mindre kunna utföra det han ville ha gjort på det planerade datumet. Kanske är det en glidare som vill ha sin 15 minuters solsken på sig för att sedan bli inlåst för livet men det tvekar jag på. Mest troligtvis så kommer det att inträffa fler incidenter i framtiden. Om polisen hittar något så är det för att GM vill att dom ska bli funna, det är vad jag tror.

Lite intressant att det börjar på 01:01 också istället för 0:13

Bör tillägga att jag inte så insatt i det här men youtube-klippet säger mig direkt att det är något utöver det vanliga.
Medlem
scaleo97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Fast det där skriver du för du inte har följt den här tråden från början. Om du gjort det så hade du vetat att JV har goda kunskaper inom programmering eftersom han har jobbat med spelutveckling. Han har också en del kunskaper inom mattematik, så läs på istället för att anta en massa saker som du hör från foliehattsanklagarna som inte kommet med ett skit själva. Sen kan man fråga sig varför det är foliehattigt att anta att någon kan planera ett brott och vara besatt av siffror.

Något mer som inte går att se nu är att JV följde 13 personer på sin twitter lr omdet var insta. En Karl Andersson påstår sig ha sett att JV har gillat filmklippet på yt. Det är inte bekräftat dock.
Jag har följt tråden nästan sen början men inte läst något om att han skulle varit programmerare. Men du behöver inte kunna programmering för att lägga ut ett yt klipp.
2015-06-11, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Fast det där skriver du för du inte har följt den här tråden från början. Om du gjort det så hade du vetat att JV har goda kunskaper inom programmering eftersom han har jobbat med spelutveckling. Han har också en del kunskaper inom mattematik, så läs på istället för att anta en massa saker som du hör från foliehattsanklagarna som inte kommet med ett skit själva. Sen kan man fråga sig varför det är foliehattigt att anta att någon kan planera ett brott och vara besatt av siffror.

Något mer som inte går att se nu är att JV följde 13 personer på sin twitter lr omdet var insta. En Karl Andersson påstår sig ha sett att JV har gillat filmklippet på yt. Det är inte bekräftat dock.

Och hans intresse för matematik sträcker sig så långt att han släpper en video som folk sen pusslar ihop med 6/7 6+7=13. Tillåt mig små-le. Om det nu var han så skulle jag förvänta mig någon mer intressant matematikformel än det..

Och att JV skulle ha gillat klippet, ja han lär inte ha missat all denna uppståndelse. Och igår när det sattes upp en mIRC så fanns det ju en med hans twitter-användarnamn där. Du kan inte tänka dig att fler nu byter namn på sina google-konton och likear för att trolla lite?
Senast redigerad av Capulca 2015-06-11 kl. 16:29.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Det där är nog den mest långsökta teorin hitintills. Jag hoppas du skojar...
När polisen inte har något att gå på och har testat hundratals motiv, då först kan denna "teori" vara värd att testa... Du tycker alltså att detta är 75 % sannolikt, jag skulle snarare säga att det är 0.01 % sannolikt.

För övrigt är det ytterst osannolikt att en person kring 15 års åldern begår ett mord på en tämligen okänd person. Tror inte direkt att du kommer hitta en koppling mellan en 22 åring och en 15 åring.
Och hur skulle en 15 åring, utan ett fordon lyckas få en kropp att försvinna? Sjukt långsökt.

Jag får nog hålla med, eventuella kopplingar till ett 23 år gammalt fall är mycket långsökt, även om det finns vissa likheter. Självklart tittar polisen på detta men chansen att det skulle vara samma gärningsman i båda fallen får nog anses vara låg.
Medlem
bittermandels avatar
Man väntar alltså på tekniker som skall komma till platsen och kolla på dessa fynd som är intressanta.
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcango013
Tycker också att det var lustigt "den försvunna tjejen"... Antingen är Lowa dum i huvudet eller skyldig.

Det där reagerade jag på med! Visst fan kan man sina kollegors namn? speciellt om man jobbar i ett litet café! Underlig intervju
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
ja men han som fört bort hon e oxo svensk
? vem har sagt det är en han som fört bort henne, och var har du fått det ifrån att det bara är en GM ?
jag tror att polisen måste tänka bredare än så här ,,

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in