Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 16:04
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Dom har sagt det nyligen, idag.
Ja, det vet jag också. Men det betyder inte att det är sant. Plus att det är flera timmar sedan någon officiellt kommenterade en eventuell misstänkt.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Kan det inte vara så att en eventuell GM är med i MP och går och strör ut dessa föremål samtidigt som han går runt och "letar" ?

Fast har inte MP ändrat i sina rutiner? De går ju i smågrupper nu och bör ha koll på varandra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Fick just ett till PM, av en användare som påstår sig vara från trakten.

Denne påstår att en av de anställda på cafét har under dagen fått ett nervöst sammanbrott och förts till sjukhus med panikångestsymptom - och förhörs nu ånyo av länsman.

Användaren hade lite svårt att uttrycka sig men jag har svårt att se varför man skulle hitta på detta.. Men jag själv drar inga växlar på det. Men, kan personalen veta mer än vad dom tidigare berättat för polisen och media?

Inte osannolikt.

Eller så beror det på att deras kollega troligtvis är mördad och chocken har lagt sig först nu.
Medlem
På tal om videon 13. Klippet upplagt den 24 maj, 13 dagar senare är alltså 6 juni. Men 6 juni hände ingenting nämnvärt, av vad vi vet. Men 7 juni sker detta bortförande. Nu behöver nödvändigtvis videon inte ha någonting med detta fall att göra, men jag tror inte på slumpen, så vi leker med tanken att videon har med bortförandet att göra. Några frågor dyker då upp i mitt huvud.

Vad sysslade BO med under lördagen? Hur såg hennes mönster ut? Brukade hon vanligtvis arbeta på lördagarna? Hur länge har hon varit anställd på caféet? Var hon inomhus lördagen 6 juni? Var caféet stängt den dagen? Trots allt nationaldagen, dvs röd dag. Om hon jobbade lördagen, fick hon skjuts då? Brukade hon vanligtvis ta bussen?

Finns flera anledningar till varför GM kan ha skjutit på bortförandet 1 dag.
Medlem
afrokille1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasnilsson
Du tror inte man sett hjulspår och nerkört gräs om han kört runt på åkern?

går ju vägar runt åkrarna, han har la stannat och gått ut för att gömma det eller eventuellt slängt ut ifrån rutan
2015-06-11, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Tycker polisen fokuserar för mycket på ett ställe. De bör sprida ut sig och jobba sig inåt.

Luktar megafiasko från polisens sida.

Av alla dumma saker jag läst i denna tråden, konspirationsteorier om hennes familj, youtube-videos och så vidare, så är detta det dummaste jag läst.

Börja leta utifrån och jobba sig inåt? För att det är ologiskt att börja där sista livstecknet av henne var? Vart förslår du att dom ska börja leta ifrån? Är Östersjön det bästa stället att börja från?
2015-06-11, 16:06
Bannlyst
Något som är intressant kring JV är att han plötsligt slutade vara aktiv på twitter.
2015-06-11, 16:07
Medlem
En teori kan vara att GM burit på Lisa i tron om att hon är medvetslös, hon dumpar sina saker en och en för att göra något slags "Hans och Greta - spår"..
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Sveriges 2 största dagstidningar briljerar med exakt samma löp, dessutom ordagrant "Helena försvann på liknande sätt".
Helenafallet är snart 25 år gammalt och knappast relevant att ta upp nu.
Svensk press och media är patetiskt dåliga. För övrigt har andra fall liknande detta hänt sedan dess, bägge tidningarna väljer dock att göra exakt samma sak.
Undrar vad Helenas anhöriga tycker om detta låga grepp?

Jag skulle tro att det till 75% sannolikhet är samma person som ligger bakom försvinnandet av Helena och att om man får fatt på den som ligger bakom Lisas försvinnande så kan man nog lösa bägge.

Använder man hypotesen att det är samma person bakom bägge fallen så kan man i inledningsskedet sålla bort ett större antal personer bland de misstänkta. Förövaren bör ju i så fall uppfylla några kriterier:

- Bör ha varit minst 15 år gammal år 1992. Dvs från 39 och uppåt idag.
- Bör ha bott i Skövde med omnejd (max 1 timmes bilväg från respektive brottsplats)
- Sannolikt enstöring som saknar familj.
- Ligger sannolikt bakom fler brott och är kanske inte straffad för dem.

Mordet på Malin Olsson i Göteborg 1994 ligger nära i tid för Helenas försvinnande och avståndet till Skövde är inte så långt, ca 1.5 timme med pendeltåg. Åkte mördaren hem så är det inte så konstigt att man inte hittade några spår.

Malin var för övrigt från Dals Ed. Om hon kände mördaren så kan ju denne t.ex. varit från Trollhättanområdet och det ligger inom ca en timme från bägge brottsplatserna i Mariestad och Lidköping.

Jag tror man skall kolla upp Malins vänner från mordtillfället i Göteborg en gång till och se var de befunnit sig senaste veckan och om det kan finnas något som tyder på ett samband.
Medlem
På aftonbladet så talar de om ett fotavtryck, kan det vara det som de hittade i diket för någon timme sen?
2015-06-11, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Något som är intressant kring JV är att han plötsligt slutade vara aktiv på twitter.

Inte jättemärkligt, hade ett par hundra personer börjat skriva mitt namn på sociala medier och anklagat mig för att ha bortfört en 17årig tjej hade inte jag heller varit supersugen på att twittra.
2015-06-11, 16:08
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idasuperstar
En teori kan vara att GM burit på Lisa i tron om att hon är medvetslös, hon dumpar sina saker en och en för att göra något slags "Hans och Greta - spår"..

Nja, det skulle ju märkas. Om hon inte är enormt skicklig. Vissa saker verkar kastade långt. Sen måste hon spelat medvetslös länge och nä, det är totalt orimligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in